Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Privacywetgeving
Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.
Beste forumleden,
is de volgende vergelijking op te lossen in excel?
66252 = (150000 * x)+(2850 * y)
X en Y moeten positieve getallen zijn, groter dan nul en afgerond op 3 decimalen
Alvast bedankt voor de reacties
Martijn
Heel simpel: ja en neen.
Neen, als je als antwoord wilt hebben: x = zoveel, y = zoveel.
Ja, als je inziet dat die vergelijking (impliciet) een rechte definieert. Een rechte heeft oneindig veel punten.
Wigi
het liefst wil ik een antwoord x = zoveel en y = zoveel, maar dat gaat blijkbaar niet.
Wat als je de vergelijking als een recht definieert?
y = 66252/2850 - 150000/2850*x
Zoals jippiejajee al aangaf, teken dus bovenstaande rechte eens.
Mocht dit het probleem zijn, zie bijlage.
Wigi
Bij deze vergelijking weet ik het antwoord.
x = 0.352 en y = 4.720
Hoe weet je dat?
Dit is niet het probleem. Ik heb een kostprijs calculatie welke afhankelijk is van 2 variabelen.
Bij deze vergelijking weet ik het antwoord.
x = 0.352 en y = 4.720
Als de variabelen wijzigen of de verhouding tussen beide, wat gebeurd er met de kostprijs per x en per y?
zo wil ik het breakevenpoint opnieuw berekenen. Ook wil ik gedurende het jaar het terug-uit-tarief bijhouden aan de hand van de werkelijke prestaties en aan de hand daarvan de nog te halen prestaties berekenen.
Deze post begrijp ik totaal niet.
Dus de 0.352 en de 4.720 steek je ergens in een formule om een kostprijs te berekenen? De kostprijs van wat?
Een trekker kost per jaar 66262
we begroten per jaar 150000 km en 2850 uur
Hieruit volgt een km prijs van 0,352 en een uurprijs van 4,720
Ok ik snap het. Ik zal de berekening met de randvoorwaarden opvragen.Al de rest van hetgeen je nog wilt doen, kan ook enkel gedaan worden met die info over hoe X en Y te berekenen.
Wigi
Ik zal de berekening met de randvoorwaarden opvragen.
Ok ik snap het. Ik zal de berekening met de randvoorwaarden opvragen.
Met vriendelijke groet
Martijn
En Martijn, post uiteraard geen bedrijsgevoelige gegevens, mocht je dat evt. van plan zijn.
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.