Verkeerde letters

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkvh

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2007
Berichten
21
Met enige regelmaat verschijnen er tijdens het typen van een mailbericht andere dan de aangeslagen letters. Ik heb nog steeds niet kunen ontdekken wat ik verkeerd deed en hoe ik de fout snel kan herstellen. Tot op heden doe ik dit door het bericht op te slaan,Outlook express af te sluiten en daarna weer te openen. Het zal wel iets simpels zijn maar je moet het wel even weten. Wie zet mij op het goede spoor?:eek:
 
Heb je dit alleen in Outlook Express of ook in andere programma's? (Als je bijv. in word dan typt, heb je dan hetzelfde probleem?)
tijdens het typen van een mailbericht andere dan de aangeslagen letters.
Bedoel je hiermee, dat als je bijvoorbeeld op een vraagteken of apenstaartje drukt, je dan een ander tekentje krijgt? Of zijn het echt de letters?

Je kunt proberen de landinstellingen te wijzigen/verwijderen. Kijk daarvoor in deze handleiding.
Als je Windows Vista hebt, komen de meeste opties overeen. Om alleen om hetzelfde scherm te krijgen als figuur 2 ga je naar Configuratiescherm >> Landinstellingen >> Toetsenborden en talen >> Toetsenborden wijzigen.

Succes :thumb:
 
Heb je dit alleen in Outlook Express of ook in andere programma's? (Als je bijv. in word dan typt, heb je dan hetzelfde probleem?)

Bedoel je hiermee, dat als je bijvoorbeeld op een vraagteken of apenstaartje drukt, je dan een ander tekentje krijgt? Of zijn het echt de letters?

Je kunt proberen de landinstellingen te wijzigen/verwijderen. Kijk daarvoor in deze handleiding.
Als je Windows Vista hebt, komen de meeste opties overeen. Om alleen om hetzelfde scherm te krijgen als figuur 2 ga je naar Configuratiescherm >> Landinstellingen >> Toetsenborden en talen >> Toetsenborden wijzigen.

Succes :thumb:
 
T.a.v. ProfPC
Het gaat zowel om letters als tekens. Ik meen me te herinneren dat het in Word ook wel eens is voorgekomen. Het verschijnsel treedt meestal op bij snel (slordig?) typen van langere teksten.Het gebeurt niet dagelijks maar zo eens in de 3 a 4 weken. Meest logisch lijkt mij als leek dat ik per ongeluk een/meer verkeerde toets(en) heb ingedrukt.Nu u het over de landeninstelling hebt: zit er (waarschijnlijk: links onder) op het toetsenbord en toets of een combinatie van toetsen die de landeninstelling wijzigt? Zo ja, welke is/zijn dat en kan/kunnen die ook gebruikt worden om de fout te herstellen?
Tot zover alvast bedankt.

Heb toch maar even de aanbevolen handleiding bezien."Volgens Bartjes" bevestigde mijn vermoeden dat een combinatie van meerdere per ongeluk samen ingedrukte toetsen de boosdoener was . In mijn geval de combinatie Shift en Ctrl. Met dezelfde combinatie kan het euvel ook weer worden verholpen.
Dank voor jullie hulp
 
Laatst bewerkt:
"Volgens Bartjes" bevestigde mijn vermoeden dat een combinatie van meerdere per ongeluk samen ingedrukte toetsen de boosdoener was . In mijn geval de combinatie Shift en Ctrl. Met dezelfde combinatie kan het euvel ook weer worden verholpen.

Let daarna ook op wat Paul RT zegt:
Mee eens, maar et wijzigen van de toetscombinatie is maar een lapmiddel.
Als je de 2 verschillende talen of toetsenbord indelingen niet nodig hebt, haal de de niet-werkende weg.
Dan blijft er 1 juiste over, en valt er niets per abuis te schakelen.
Probleem opgelost, totdat je herinstalleerd..... :thumb:

Een niet-werkende toetsenbordinstelling verwijderen zou dan ook de beste oplossing zijn, omdat er namelijk niet meer geswitcht kan worden :)
 
landeninstelling wijzigen

Beste ProfPC,
U hebt helemaal gelijk. Ik heb de landeninstelling inmiddels aangepast.Nogmaals dank
 
Graag gedaan.
Zou je a.u.b. rechtsonderaan de status van de vraag willen aanpassen door op "vraag is opgelost" te klikken? Alvast bedankt :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan