Verkenner: formaat venster behouden

Status
Niet open voor verdere reacties.

moniek108

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2012
Verkenner opent altijd in een vrij klein dialoogvenster.
Hoe kan ik een aangepaste maat van dit venster behouden, door Windows laten onthouden bij een volgende keer openen?

Hihi... Heel simpel:

Open dat wat je wilt openen, stel het gewenste formaat in, klik dan op de blauwe balk boven het venster, RechterMuisKlik, Formaar wijzigen, klik nog eens op de blauwe balk, klik venster dicht.
Volgende keer zal dat venster & toebehorend op dat formaat openen.

Het was blijkbaar toch té simpel om waar te zijn!
Het gewijzigde formaat wordt niet door Windows onthouden.
Na opnieuw starten van pc opent Verkenner weer in de standaardgrootte.

Iemand een suggestie om het gewijzigde formaat blijvend te behouden?

Laatst bewerkt:
Klik rechts op de verkennersnelkoppeling>eigenschappen>uitvoeren en kijk wat daar ingesteld staat (normaal venster,geminimaliseerd of gemaximaliseerd).

Elk venster wordt de volgende keer even groot weergegeven als je de Shift toets ingedrukt houdt bij het groter slepen aan de hoeken of randen.

Dan heb je een andere snelkoppeling geopend die je nog niet ingesteld had.

Op nieuw-installaties stel ik het de eerste keer voor de meest gebruikte koppelingen zo in:

Alles openen (Compter, Documenten Netwerklocaties, IE, FF, Reader, etc...), & dan ga ik naar een leeg stuk op de onderste blauwe band tussen Start & Systeemvak, RechterMuisKlik, Trapsgewijs schikken, Ppprrrrffftt..!, alle geopende vensters 1 voor 1 sluiten.

Ook na de herstart zijn ze alle die ingesteld zijn het ingestelde formaat. Ben ik er eentje vergeten, doe ik dan wel als ik het tegenkom.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan