Verloren bestanden herstellen na formatteren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arnizzy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 sep 2013
Hallo..
Ik ben een beetje wanhopig aan het worden.
Gisteren per ongeluk mijn externe harde schijf geformatteerd en ben nu al mijn opgeslagen gegevens kwijt.
Er stond van alles op maar het belangrijkste zijn mijn persoonlijke foto's.
Ik ben amateurfotograaf en ben nu alle foto's van de afgelopen jaren kwijt.
Ik wilde een 8Gb datastick aanmaken met een herstelmogelijkheid voor windows8.
Computer gaf aan dat er geformatteerd moest worden dus heb ik ja aangeklikt.
Maar nu heeft mijn computer mijn externe harddisk van 500GB geformatteerd.
Wanneer ik die opvraag geeft mijn pc telkens aan dat er 32Gb beschikbaar is, maar dat zou dan toch 500GB moeten zijn?
Ik probeer van alles met recovery software maar telkens word er maar een grootte van 32GB gescand.
Recuva vind ongeveer 10.000 bestanden die ik kopieer naar een andere opslagmedium maar de meeste bestanden zijn onleesbaar.
Ik wil mijn foto's graag terug. Is er iemand die mij hiermee kan en wil helpen? Als het al mogelijk is!

Hoe was er geformatteerd?
Indien snel dan is alleen de partitietabel gewist en staat de reserve er nog op.

Kijk eens met Testdisk wat die kan vinden aan partitie(s)

Maak zo veel mogelijk screenshots en zet die hier neer.

http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk

Hopelijk is er niet erop geschreven want wordt het heel lastig.

Hoi Lange Pier, Bedankt voor je snelle reactie
Sorry, ik ben nieuw hier en het is me niet helemaal duidelijk hoe ik kan reageren op je vraag, heb per ongeluk jouw reactie gekopieerd.
Formatteren ging vrij snel, maar er is nu dus ook een herstel optie op aangemaakt ter grootte van een paar MB.
Mijn PC geeft aan dat er 31,7 van de 31,9 GB beschikbaar is. Waar is de rest van het geheugen vraag ik me af?
Ik heb Testdisk al geinstalleerd en uitgeprobeerd.