Verloren bestanden herstellen na formatteren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat betekent dat je nu een enorm aantal recup_dirs hebt, namelijk die van de oude recovery en degene die nu draait.

Ik had je eerder verteld, dat je op de toshiba schijf een aparte folder moest aanmaken, waar photorec zijn bestanden opslaat bijvoorbeeld een folder "recovery".
Elke keer als je photorec opstart maak je daarvoor een nieuwe folder op de toshiba met een nieuwe naam.

PS: screenshot werkt niet

Laatst bewerkt:
Ok, dat begrijp ik,
maar dat heb ik ook gedaan er is een map aangemaakt en die recovery "genoemd" (zie screenshot) bovenaan
Die heb ik ook geselecteerd in photorec.
De cursor op die map geplaats en daarna "c-toets" ingedrukt.
Scan is gaan lopen maar toch worden er losse mapjes aangemaakt
Misschien had ik eerst nog op enter moeten drukken in photorec?
Overzicht stations en mappen..jpg

Wacht aub even met reageren ik heb een probleempje met photorec, meld ik zo..

Laatst bewerkt door een moderator:
Als er op de toshiba geen map recovery bestaat, dan heb je het echt niet goed gedaan.

Laatst bewerkt:
Ik wil een tussenstand laten zien dat er 100.000 bestanden zijn gerecovered.
Het is voor mij een gewoonte om crtl-C te gebruiken om te kopiëren ipv "Print Screen".
Dat heb ik zojuist dus gedaan, maar dan word photorec meteen uitgeschakeld en beëindigd.
Net photorec opnieuw opgestart en dan vraagt het programma. Continue session?
Daar heb ik y - yes aangegeven maar dan kom ik weer in het "selecteer destination" scherm
opnieuw starten.jpg

Zie screenshot

Quit photorec.
Dit gaat me zo echt teveel tijd kosten.
Download "teamviewer" en geef me toegang tot je pc.

Sorry, ik heb de fout zelf al hersteld. Nieuwe map aangemaakt in de recovery map,
Die Recovery Pt.2 genoemd en die geselecteerd.
Scan is weer verder gegaan waar het gestopt was.
Vervolg.jpg
Als het teveel tijd gaat kosten laat het dan aub even voor wat het is.
Ik meld telkens dat ik het erg waardeer maar je hoeft me uiteraard niet de hele dag te gaan helpen.
Je hebt me tot nu toe super geholpen, er zijn al meer dan 100.00 jpg's gerecovered.
Gisteren dacht ik nog alles voorgoed kwijt te zijn.
Ik weet nu een beetje hoe ik met dit programma moet omgaan.
En de scan duurt nog wel een tijdje.
Dat de bestanden door elkaar staan is niet leuk maar ben al lang blij dat ik ze terug zie.

Nee fout
Nu staat een gedeelte van de bestanden gewoon op de toshiba en een deel in de nieuwe folder.
Stop photorec en start opnieuw in de juiste folder.

Is er nou wel of niet een map "recovery" op de toshiba?
En staan daar ook "recup_dirs" in?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja die staat bovenaan in laatste screenshot

Pff .. ik snap dat het dan niet allemaal in dezelfde map staat, maar voor nu vind ik dat echt geen probleem.
Begrijp ook je irritatie, maar ik laat liever deze scan aflopen op deze manier omdat er al 30% van verstreken is.
Ik kan altijd nog eens het hele proces over doen in een andere map.
Maar vind het echt zonde om het nu af te breken en helemaal opnieuw te beginnen.
Toch? U bent de expert maar ik hoop dat u begrijpt dat ik al erg blij ben om ze terug te zien?

Ik geef het op.....
Krijg geen toegang tot je systeem.....

Eerst scan laten aflopen is onzin, het werkt nu en straks ook.
Sorteer progamma installeren, werkt alleen als alle rcup_dirs in ! folder staan.

Je kunt het sorteer programma downloaden van aenaservice.dyndns.org/gg/install/
Daar vind je filesort.exe en filesort.ini, beide downloaden en in een aparte folder zetten bijvoorbeeld in een folder op het bureaublad.
Op de toshiba een folder aanmaken, bijvoorbeeld "gesorteerd".
De exe starten, bij source de folder kiezen waar de recup_dirs staan en bij destination de "gesorteerd" folder en "Start" klikken.

Suc6

Laatst bewerkt:
Jammer .. je lijkt geirriteerd omdat je geen toegang krijgt tot mijn computer.
Ik begrijp dat je dan sneller en gerichter kunt aansturen.
Maar ik ben erg voorzichtig met mijn foto's te laten zien of te delen met anderen via internet.
Hopelijk begrijp je dat.

Ik wil je nogmaals ENORM bedanken voor je HULP en MEDEWERKING !!!.
Als je irritatie aan mij ligt .. EXCUSES daarvoor, maar vind het jammer om het zo af te moeten sluiten.

Het allerbeste!

Ik wil helemaal geen foto's zien.
Trouwens je ziet precies wat ik doe op je eigen scherm en als dat je niet aanstaat kun je onmiddellijk de verbinding verbreken.

Maar ja, hoewel ik dan als "expert" wordt omschreven gaan we toch zelf doormodderen.

Laatst bewerkt:
Ok top, maar je zei al dat het zo teveel tijd gaat kosten,
en op het moment lijkt het mij niet nodig om mijn computer over te nemen.
Ik heb ook nog andere dingen te doen nu.
Mag ik aub met je afspreken dat ik de scan laat lopen nu, het gaat lekker zo.
Wanneer die is afgerond maak ik een nieuwe map aan waarin ik het nog een keer in 1 keer goed wegschrijf in 1 map.
Er is voldoende ruimte op het station.
Kan het daarna nog verplaatst worden naar een andere harde schijf als extra back up.
Ik zal de progressie hier updaten voor wie interesse heeft.
Mocht je dan nog willen helpen, zou het fijn zijn.:thumb:

Hallo,

Ik zal een update geven zie screenshot. Update 1.jpg
Scan loopt gestaag verder. In totaal zijn er nu bijna 200.000 jpeg bestanden gerecovered.
Ik begrijp dat degenen die me proberen te helpen een beter totaal overzicht hebben over hoe het probleem op te lossen.
En hoe dit in 1 keer goed te doen
Hopelijk geeft mijn manier van "aanpak" aan hoe belangrijk de foto's voor me zijn. Ik wil ze graag kunnen zien.
Ik ben erg grafisch ingesteld. Loop al bijna een week in paniek rond en depressief te wezen door zo'n stomme fout.
Wanneer ik zie dat de foto's weer tastbaar zijn zoals nu word ik weer wat rustiger en kan daardoor wat beter nadenken.
Sorry als ik daardoor iemand frustreer.
Het is duidelijk dat u allen het beste voor heeft om mijn probleem op te lossen.
En daarvoor nogmaals iedereen bedankt voor het geduld en de hulp.
Het probleem is nog niet in zijn geheel opgelost. Maar dat de foto's nu voor het grootste deel zijn veilig gesteld betekend erg veel voor me.

Lange Pier - Andre@home - AenA
BEDANKT voor de HULP zover!

Laatst bewerkt:
En nu als de deksels een backup maken..
PS: mijn backups staan bij mijn zoon in Belgie... dus als er hier een inbraak, brand of ander onheil is dan heb ik al mijn foto's en vrijwel al mijn mail en docs nog...
Fysiek een andere plaats voor de backup is een must voor iemand die zijn files serieus neemt. Neem dit niet persoonlijk, je bent absoluut niet de enige. Deze week minimaal al 3 alleen al op dit forum... dus en op andere forums en dan nog degenen die de weg niet weten of zich schamen...

Haha ..
Dat ga ik zeker doen, geen probleem ik neem het niet persoonlijk.
Ik hoor dat vaker de afgelopen week dat men een back-up op een andere locatie bewaard. Is zeker een goed idee om te doen.
Digitaal is Top, maar heeft ook zo zijn nadelen.. heb mijn les nu wel geleerd en wil dat liever niet nog eens meemaken.

Ben daarom ook blij dat ik deze website heb gevonden,
Top dat er in deze commerciele tijd nog mensen zijn die anderen op deze manier willen helpen.

Slimme zoon ... om in Belgie te gaan wonen ;)

Laatst bewerkt:
Tja... en dat is bepaald niet compatibel met "het redden van gegevens"..
Want hoe had je dan gereageerd als je doorgegaan was en het was een fatale fout geweest en je was wel alles kwijt geweest...
Dan was dat wel een heel erg zuur wantrouwen....
Zonder verder een waardeoordeel uit te willen spreken, vergelijk het met het niet maken van een backup....

Goedemorgen,

Her en der wat berichten samengevoegd en verwijderd ,en heren Helpmij is een site om elkaar te helpen en geen site om elkaar zo te behandelen voor beidde heren is wat te zeggen maar laten we het wel normaal met elkaar om blijven gaan en niet zoals eerder genoemd te kleineren. Dit even voordat het helemaal mis gaat en dat willen we niet denk ik zo;)

@Modag
Sorry voor mijn misschien wat onterechte opmerkingen op dit forum.

Maar ik hoop dat je mijn frustratie begrijpt over dat de vraagsteller niet de raad opvolgt die ik hem geef.
Al met al heb ik zo'n 3 uur besteed aan deze meneer.

Toch ben ik tevreden over het feit, dat zijn foto's gered lijken te zijn, alhoewel hij de beloofde status niet meer meldt.
Het aangeboden sorteer programma heft hij kennelijk ook niet gedownload en 20.000+ foto's met de hand uitzoeken houd je wel even bezig.....

Hoi,

Ik begrijp beiden, en ja soms is het frustrerend , maar ik neem aan dat de ts ook nog wel met een bevredigend antwoord komt

Heb de nodige berichten uit dit topic opgeschoond. Men begrijpt vast wel welke berichten.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan