• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vermijden "opslaan" behalve met wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Meurik

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2006
Goeienamiddag
Ik zou willen vermijden dat een bestand kan "gesaved" worden behalve wanneer een correct wachtwoord wordt ingevoerd, m.a.w. alvorens de opdracht "save" wordt uitgevoerd zou gevraagd moeten worden naar een correct wachtwoord, anders geen mogelijkheid tot opslaan. Deze beperking hoeft niet noodzakelijk voor de opdracht "opslaan als".
Ik vermoed dat dit mogelijk is door een bepaalde VBA-code in te voeren in "ThisWorksheet".

Om printen van een werkblad te voorkomen heb ik als iets kunnen terugvinden in dit forum

Private Sub Workbook_BeforePrint(Cancel As Boolean)
If ActiveSheet.Name = "Blad1" Then Cancel = True
End Sub

Code:
Private Sub Workbook_BeforePrint(Cancel As Boolean)
    Dim paswoord As String, antwoord As String
    paswoord = "pw"
    antwoord = Application.InputBox("Geef paswoord in aub.", "Paswoord", Type:=1)
    Cancel = Not (antwoord = paswoord)
End Sub

Wigi

Beste Wigi
Vermits het de bedoeling was om "opslaan" te voorkomen (behalve met wachtwoord) heb ik uw code als volgt aangepast:
HTML:
Private Sub Workbook_BeforeSave(Cancel As Boolean)
    Dim paswoord As String, antwoord As String
    paswoord = "eric"
    antwoord = Application.InputBox("Geef paswoord in aub.", "Paswoord", Type:=1)
    Cancel = Not (antwoord = paswoord)
End Sub

Deze aanpassing leidt evenwel tot een foutboodschap:
"Compile error, Procedure declaration does not match description of event or procedure having the same name"
Wat zie ik over het hoofd of wat doe ik fout ?

Code:
Private Sub Workbook_BeforeSave([B]ByVal SaveAsUI As Boolean, [/B]Cancel As Boolean)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan