Vers out-of-the-box

Status
Niet open voor verdere reacties.

rroosend

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 apr 2008
Uit een heleboel doosjes dus ;-)
Net een mooie nieuwe PC samengesteld, paar uurtjes schroeven en zo en dan even installeren...... :-( niet dus

Zo ziet mijn PC er uit:
Geheugen: Kingston HyperX 2 GB DDR2-800
HD: Western Digital Caviar SE 500GB
MB: MSI K9AG Neo2-Digital
Processor: AMD Athlon™ 64 X2 5000+
En verder DVD brander, floppy, cardreader, oude HD (IDE)

En dan OS:
Windows Vista Ultimate unatended compleet met office en de hele bliksemse boel alleen installeren ho maar....

SATA schijf wordt door de PC goed herkend, alle instellingen nagelopen en zijn nu volgens het boekje. De instal van Vista ziet de schijf ook maar geeft aan dat er mogelijk problemen mee zijn (op zn microsofts dus). Partitioneren en formateren lukt al helemaal niet meer dan, laat staan dat ik in de buurt kom van installeren van Vista. Bij elkaar 3xnix dus!!!
IDE schijf erin gepropt: als een speer volledige instllatie terwijl ik aan de koffie zat ;-)

Wat zie ik over het hoofd? Wie helpt me van deze nachtmerrie af?

Rob

Je geeft aan: De instal van Vista ziet de schijf ook maar geeft aan dat er mogelijk problemen mee zijn (op zn microsofts dus).

Vermeld dan even de exacte foutmelding die Windows geeft.

Het kan zijn dat dat de drivers voor de SATA schijf die je nu gebruikt bij de unatended niet goed zijn en je op zoek moet naar een recente/andere versie.

Tevens is het belangrijk dat je een unatended DVD op een zo laag mogelijke snelheid brand. Er blijken vaker problemen te ontstaan als je de DVD op hoge snelheid brand. Zelf geen ervaring mee maar vermeld het toch even.

Fout moet ik vanavond even kijken, dan zal ik m doorgeven.
Brandsnelheid lijkt het me niets mee te maken te hebben. Andere PC's al geinstallerd en deze (op een oude IDE schijf ook)
(wordt vervolgd)

Fout moet ik vanavond even kijken, dan zal ik m doorgeven.
Brandsnelheid lijkt het me niets mee te maken te hebben. Andere PC's al geinstallerd en deze (op een oude IDE schijf ook)
(wordt vervolgd)
FOUTMELDING:
De hardware van deze computer ondersteund mogelijk het opstarten in deze schijf niet.org ervoor dat de schijfcontroller is ingeschakeld in het BIOS-menu van de computer
BIOS-menu:
SATA1:
WDC WD5000AAJS-55YFA0 / 500.1GB
LBA/Large Mode [Auto]
DMA Mode [Auto]
Hard Disk S.M.A.R.T [Auto]
Verder geen instellingsmogelijkheden voor de HD

Mogelijk toch nog iets in de BIOS verkeerd staan. De BIOS herkend de schijf maar mist toch iets. Dit kan eigenlijk maar aan 2 dingen liggen of verkeerde instelling in het BIOS of verkeerde of geen drivers voor de SATA schijf worden geladen tijdens installatie van VISTA

Je gebruikt een Unattend Vista schijf. Probeer het eens een keer met je orginele Vista. In ene unattend worden vaak meer drivers al standaard verwerkt en daar kan het ook mee fout gaan.

Dat het op een IDE schijf wel lukt is logische. Voor IDE zijn geen instellingen nodig in het BIOS en ook geen drivers.

Bekijk de handleiding even vanaf pag 3-12 / 3-13
http://global.msi.com.tw/index.php?func=downloadfile&dno=5437&type=manual

Mogelijk staat daar nog ergens een optie aan de je de RAID controller wilt gebruiken. Dit dan uitzetten of je moet juist wel RAID willen gebruiken. In dat geval staat de laatste drivers op de website van MSI voor de RAID controller die je via F6 kunt installaren.

Dank

OK, manual is zelfde als papiertje bij MB
Ik ga eens kijken naar de drivers op de unatterded
Mocht het daar niet aan liggen meld ik me later weer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan