Verschil in uitkomsten in zelfde DB

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ekitch

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2006
Het is een leuke dag. Een collega heeft een database met 200.000+ Records. Een simpele query om de som van 1 van de waardes uit te voeren geeft een bepaald resultaat.

Echter als ik dezelfde query op mijn computer uitvoern kom ik op eengetal dan 65! hoger is. Alsmede nog 2 andere collega's die ook allemaal op het hoge getal uitkomen.

WAT kan hier de oorzaak vanzijn. De database die we gebruiken is echt hetzelfde het enige verschil dat ik nu heb gevonden is een het versienummer.

Ik heb 2003 (11.6566.8122) SP2
De collega die op een minder getal uitkomt 2003 (11.6566.6568) SP2

Ik heb ook geprobeerd de gegevens opniew te importeren in een nieuw DB echter kom ik nog steeds op een te hoog getal uit.

WAT is er aan de hand????????

Zou ik toch (nog) eens checken of jullie inderdaad allemmal de query loslaten op een en dezelfde tabel (hetzelfde qua aantal rijen en qua samenstelling van de rijen).
Daar moet simpelweg ergens een verschil zitten.

Groet,

Tardis

Zijn precies hetzelfde, sterker nog we hebben allebei dezelfde DB vanaf het netwerk geopend (gaat wel langzamer) maar de antwoorden verschillen nog steeds.

Nog raarder als ik de max functie doe komt ie op: 97
Echter mij gemiddelde ligt op: 147
Som is iets van 35000000

Bij de ander is max: 97
Gem: 2,2
Som: 540000

:shocked:

Gesplitst in een frontend en backend hoop ik?
Draai de query eens rechtstreeks op de toepassing.
Resultaat dat je dan krijgt is juist.

Enige wat ik kan bedenken is dat nog niet alle gegevens zijn opgehaald op het moment dat de query wordt gedraaid.
Mogelijke oorzaken zijn instabiel / traag netwerk, omvang van je toepassing, anders...
Valt zo onmogelijk te zeggen.

Groet,

Tardis

Instabiel netwerk heb ik ook al uitgesloten. Heb de DB namelijk ook gewoon om mijn comp gezet om het op die manier uit te voeren. Geen fouten gemaakt bij kopieren dat heb dubbel gechecked.

Query wordt rechtstreeks uitgevoerd. niet via knop of zo. Gewoon query in ontwerp 1 tabel 1 kolom SOM klaar.

Alleen frontend backend snap ik even niet. Wat bedoel je daarmee?

(probleem met 200.000 gegevens is dat ik het niet ff kan controleren met excel)

Je kan je toepassing splisten in een frontend en backend.
Backend bevat je tabellen, frontend bevat de overige objekten.

Er kan in principe nog steeds sprake zijn van een trag/instabiel netwerk.
De "test" die jij hebt gedaan zegt niets ;)

Ik zou het daarnaast zoeken in de omvang van je toepassing.
Hoe groot is die momenteel?

Groet,

Tardis

Hij 99 MB groot.
Ik heb geen idee hoe ik he ttraag netwerk anders moet testen. Heb hem ook al eens overgezet mbv een stick dus het zijn echt dezelde DB's

Het is echt heel vaag.

als ik me ermee mag bemoeien...

Een paar dingen kan je nog doen.
Heb je bijvoorbeeld de database al eens ge-compact? Voor een database met 200000+ records is 99MB erg veel. Objecten die worden weggegooid zijn nog steeds in de database aanwezig en kunnen, mits de database niet is gecompact, worden hersteld.

Probeer erachter te komen welke records je mist door met de query die de problemen geeft een andere nieuwe tabel te vullen. Doe dit ook bij de andere gebruiker. Vergelijk het resultaat met een LEFT (or RIGHT) INNER JOIN.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan