verschil in zelfde pagina??

Status
Niet open voor verdere reacties.

jurgiemen

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2009
Hallo daar,

Ik ben nog steeds bezig met het probleem dat in iexplorer de submenu's van mijn menubalk verschuiven.

Ik heb nu het volgende ontdekt.

Ga ik naar mijn site via het echte adres, dan werkt het zoals ik wil.
http://members.upc.nl/j.russchenmsimons/setor/info.html
Bij de modellen komen de submenu's onder de knop model

Ga ik naar mijn site via de domeinnaam:
www.setor.nl
dan staan de submenu's niet recht onder de knop model.

DIT IS DEZELFDE PAGINA???:confused:: de domeinnaam verwijst naar de eerste link.

Ik snap hier niets van. Iemand anders wel??? of is het alleen op mijn pc te zien. Dat zou ook nog kunnen!

groet Jurgen

als je naar setor.nl gaat kom je eerst bij de index pagina

als je naar www.setor.nl/info.html gaat is dat volgens mij precies dezelfde pagina als de eerste link

is ook zo

Setor.nl is de domeinnaam. Die verwijst alleen maar door naar mijn webruimte van upc.
Beide pagina's zijn dus eigenlijk hetzelfde adres.:shocked:
Je kan het ook zien op de indexpagina, als je met de muis over het plaatje gaat, zie je linksonderin het adres van de link.

Laatst bewerkt:
kun je geen gewone doorverwijzing(redirect) maken ,

iets als

<meta http-equiv="refresh" content="0;URL=http://www.jouwadres.nl/" />

Laatst bewerkt:
thanks maar......

Ik heb wat geprobeerd met je advies bij mijn domeinnaam host.
Ik weet niet hoe ik die meta refresh kan toevoegen.

Ik ben er nu wel uit dat als ik "cloaked" uitzet, dat het wel werkt. (hiermee bedoel ik dat het submenu direct onder de hoofdknop zit bij model), maar dan zie je boven elke pagina de complete link naar alle pagina's. Dat ziet er niet echt professioneel uit.

Waarom werkt dit in safari en firefox wel gewoon, en explorer waar toch nog heel veel mensen mee werken niet?:confused:

ik weet niet precies hoe je moet rediricten...tenminste als dit in jou geval iets specifiecs is

maar de regel zet je in je head van je document

dus b,v de pagina jouwsite.html

krijgt mijn code in de head , waarin je aangeeft naar welke url hij moet gaan

<meta http-equiv="refresh" content="0;URL=http://www.naar_jouw_ander_adres.nl/" />

Laatst bewerkt:
Hoi Jurgen,
Volgens mij gaat dat redirecten enzo niet werken, want er worden exact dezelfde pagina's getoond.
In Internet Explorer (IE7 hier) maakt het ook niet uit via welke route je er komt, het submenu begint daar altijd pas op de helft van het menu-item. :confused:
Kortom, het is een IE-probleem, waarvoor een oplossing gevonden moet worden. Heeft het Spry-menu niet toevallig ook nog een speciaal IE-stylesheet, dat via een Conditional Comment in werking moet worden gezet?

Met vriendelijke groet,
CSShunter

uuuh,...........

Hallo,

Ik weet niet of dat in dreamweaver zit, en zelf kan ik dat niet.
Ik bedenk me nu het volgende:
Ik heb een aantal testen gedaan en ben steeds verder gaan bouwen.
De standaard menubalk van dreamwaever werkt perfect. Ook in explorer.
Zou het kunnen zij dat als ik mijn breedte van de knop smaller maak, (wat ik dus ook gedaan heb), dat het niet de CSS is maar het stukje javascript wat er achter draait zorgt dat de submenu,s onder de hoofdknop komt??

groet Jurgen

Nog even naar het IE-only verschijnsel van het verschoven submenu zitten staren ...
  • ... en toen viel me op dat IE het submenu precies op de helft van de breedte van het menu-item laat beginnen,
  • ... en toen viel me op, dat het wel lijkt alsof IE een { text-align: center; } op de ul van het submenu heeft toegepast,
  • ... en toen viel me in, dat IE wel vaker last heeft van "centratie-problemen", als in het bovenliggende element een { text-align: center; } staat: volgens de regelen der CSS mag dat niet geërfd worden, maar IE doet het toch...
  • ... en toen viel me op, dat het parent-element de ul.MenuBarHorizontal li is, die inderdaad gecentreerd is,
  • ... waarmee de duiding wel klopt. :)
Maar nu de IE-hack uitvinden! :rolleyes:
  • Uit de schoenendoos met trucjes om IE te verleiden te doen wat "standards compliant browsers" al uit zichzelf doen (zie ook: PIE), er diverse geprobeerd - odoch: zonder resultaat. :confused:
  • Waarschijnlijk omdat de ul.MenuBarHorizontal ul een { position: absolute; } heeft, en de IE bug-bestrijding vaak juist een { position: relative; } nodig heeft.
  • Dus dan maar recht voor z'n raap! ;)
Uit de css gehaald, dat de ul.MenuBarHorizontal ul een breedte heeft van 5.4em.
Hij moet in IE de helft naar links, dus { margin-left: -2.7em; }
Even proberen: kassa, daar heeft IE7 niet van terug! :)
IE8 ook niet, die schuift 'm nu de helft teveel naar links... Nog niet eerder gecheckt, maar IE8 heeft dus de fout gerepareerd. IE6 zit zal zeker fout zitten: inderdaad, en die hapt weer prima op de negatieve margin.
Dan hebben we hier het Conditional Comment dat op het laatst van de <head> ingevoegd moet worden:
HTML:
<!--[if lte IE 7]>
	<style type="text/css">
		ul.MenuBarHorizontal ul { margin-left: -2.7em; }
	</style>
<![endif]-->
</head>
<body>
...
En hier een testpagina om te laten zien dat het echt waar is. ;)

Klopt dat?
Met vriendelijke groet,
CSShunter

PS:
Het lettertype "Bradley Hand ITC" is artistiek, maar in wit op zwarte achtergrond erg schriel en slecht leesbaar (althans in de gebruikte font-size, en bij 1024x768px resolutie of groter). Pas de grotere Bradleys worden prettig, nu gaat er veel tijd zitten in het ontcijferen van wat er staat - en het is de vraag of elke bezoeker daar wel de tijd voor wil nemen ( > floep, belangstellende of potentiële klant weg!). Ik zou voor de "Book Antiqua" gaan.

Wauw..............

Sprakeloos...................................!:shocked:

Fantastisch, dat je daar allemaal achter komt!

Bedankt, ik ga het gelijk proberen vanavond.

Wat betreft je opmerking over Bradley, ik zat al langer te twijfelen. Ik ga er nog eens goed over nadenken. Op sommige PC's is het inderdaad niet goed te lezen. Ik vind het echter zo'n mooi lettertype voor bij de site. een soort van "vakmanschap is meesterschap" lettertype.

CSSHunter Bedankt.:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan