verschil tussen Sohosted en iXLhosting

Status
Niet open voor verdere reacties.

petersmith

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2012
Beste allen,

Ik wil mijn best simpele website(4 jr oud) verhuizen naar één van deze twee webhosting provider, maar ik weet niet welke het beste is. Reden van deze verhuizing is dat ik, naast het hosten van mijn (hoofd-) website, na de verhuizing nog twee dummy websites (één van Wordpress en één van Joomla, als hobby) kan sleutelen.

Ik overweeg of Sohosted (Small) of iXLhosting (basic) te nemen. Mijn criteria zijn:
- de hostingpakket moet een simpele website(domein), en Wordpress en Joomla (beide evt als subdomein) kunnen runnen
- Webruimte van 250mb en dataverkeer van 5G is meer dan genoeg
- server niet langzaam (wachten tijdens internetten kan irriteren)
- maakt het uit of mijn website op Linux of microsoft platform runnen?

Wat is jullie advies over deze twee webhosting provider?

@petersmith,

Zo het lijkt zit er in de beide providers niet veel verschil, zoals zo vele van dergelijke providers. Voor zekerheden zou je moeten weten op welke server zij jou plaatsen, in welk datacenter. Zou zowiezo voor een Linux-platform gaan, stabiel en degelijk.

Hoe bedoel je de server? De kwaliteit. van de serverkasten bedoel je? Klopt het?

Hoe kan ik nu de snelheid van de server achterkomen? Ik weet niet of er veel verschil in zit.

Ik krijg zojuist een weekje aanbod van Sohested om een tijdelijk voor mij aan gemaakt Webhosting te testen. iXL heeft deze gelegenheid niet :-( Jammer.

@petersmith,

De kwaliteit van de server zal wel goed zijn lijkt mij, ik bedoel meer de backbone waar hun op zitten. Er zit nogal wat verschil in het feit of hun de webservers op hun eigen locatie hebben staan of in een gerenomeerd datacenter zoals bv. Telecity. De provider zou je info moeten kunnen geven hoe het met de beschikbaarheid en backbone zit. Zo zullen zij toch minimaal een 98% beschikbaarheid moeten kunnen garanderen op een backbone van 10Gig. Zodra de website ergens op staat zou je e.e.a. kunnen testen met Acunetix software.

Denk dat het aanbod van Sohosted niet verkeerd is, kun je even proeven aan hun mogelijkheden...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan