Verschil WD MyBook Edition en WD Elements 1tb

Status
Niet open voor verdere reacties.

PJnijm

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 feb 2005
Wie kan mij vertellen wat de grootste verschillen zijn tussen de:

WD MyBook 1TB Essential Edition en de (extern)

WD 1 TB Elements (extern)?

(Bij Mycom beweren ze dat Toshiba overigens ook een goede HD schijf is, wat vinden jullie hiervan?)

Ehh,

Wellicht aardig om even wat links bij je bericht toe te voegen. Dat scheelt weer voor de mensen van wie jij graag een gericht antwoord wilt hebben.

Je bedoelt technische info? Zie....hieronder de Essential

Specificaties Opslagcapaciteit harde schijf 1000 GB
Harde schijf-interface
Specificaties Opslagcapaciteit harde schijf 1000 GB
Harde schijf-interface USB 2.0
Gewicht 1150 g
Rotatiesnelheid 7200 RPM
Overdrachtssnelheid (max) 480 Mbit/s
Hoogte 166 mm
Breedte 54 mm
Diepte 137 mm
Merk Western Digital
Compatibele besturingssystemen Windows® 2000/XP/Vista,
Mac® OS X 10.4.8
Intern false

En de Elements heeft de volgende specs

Specificaties Opslagcapaciteit harde schijf 1024 GB
Harde schijf-interface USB 2.0
Drive, omvang buffer 8 MB
Gewicht 1020 g
Rotatiesnelheid 7200 RPM
Plug-en-play true
Materiaal Metal
Overdrachtssnelheid (max) 480 Mbit/s
Hoogte 203.82 mm
Breedte 124.68 mm
Diepte 36.14 mm
USB 2.0 aansluitingen 1
USB true
Merk Western Digital
Compatibele besturingssystemen Windows 2000/XP/Vista;
Mac OS 10.3+
Kleur Black
Mac-compatibiliteit true
Intern false

.

Tjah, intern zijn ze hetzelfde.
De mybook is echter een stuk forser dan de elements.

Ik heb die elements 1tb trouwens, met vista ultimate haal ik een gemiddelde overdrachtssnelheid van ruim 30 mb/s.

Moet je daar nog wat aan doen voor wat betreft die overdracht? Het is alleen jammer dat er geen powerknop op zit.

Nee hoef je niets voor te doen, gewoon inpluggen en overzetten.
Die snelheid heb ik trouwens gehaald met 20 gb aan films, wellicht ligt het aan de grootte van de bestanden, maar in 15 minuten was alles overgezet.

Nog een vraagje.Ik heb op mijn Dell systeem (desktop) aan de achterkant een Sata aansluiting. Daar past die usb stick natuurlijk niet in. Is het toch mogelijk dit aan te sluiten op zo'n WD elements?

Lijkt me niet, het is immer een Externeschijf met USB aansluiting. Wil je van de SATA gebruik maken, kun je net zo goed een losse interne SATA schijf kopen.

Maar waarom zit ie dan op de achterkant van de pc? Daar zit een aansluiting voor een Sata. Waar gebruik je die dan voor?

Om makkelijk extern een SATA schijf aan te sluiten. Grote kans dat deze "HOTswap" is. Wat wil dus zeggen, dat je een SATA schijf kunt aansluiten, terwijl de pc aan is. Wel voor de zekerheid even de handleiding er op nakijken.

Maar dan moet je per se een externe hd schijf kopen met de mogelijkheid aan te sluiten via een sata aansluiting..?

Jup, USB en eSATA (external SATA) passen nou eenmaal niet in elkaar.
Er zullen vast wel verloopstukjes zijn om alles in elkaar te passen, maar ik zie daar geen voordeel in. Hij neemt toch de snelheid van je USB poorten en externe usb schijf over, dus dan is het complete voordeel van eSATA (als dat er zelfs al is) weer weg.
Oftewel, doe maar lekker USB, dan kun je hem ook nog eens op een andere computer aansluiten omdat niet elke computer een eSATA aansluiting heeft.

Laatst bewerkt:
Nee, het is voor een interne SATA schijf om deze extern te gebruiken. Ik kan me vergissen, maar ben nog geen externe hardeschijf tegen gekomen met een SATA aansluiting.

Dit is voor een interne sata schijf om extern te gebruiken :confused:

Wat heeft dat dan voor zin?

Op mijn CM690 kast zit ook een SATA aansluiting. Heb geprobeerd hier een interne SATA schijf in te doen, maar dat ging mooi niet passen. Om welke Dell gaat het hier precies?

@ronald89,

Kan dat het een echter Esata aansluiting is. Deze verschilt iets met de interne aansluiting.
[smallimg]http://www.macgurus.com/ccp51/media/images/category/sata/eSATA_TypA_lrg.jpg[/smallimg]
Links voor in je kast, rechts voor extern.
(klikbaar)

Ik heb op mijn moederbord de mogelijkheid om een interne door te verbinden naar een bracket om het extern te maken. Hierbij zitten kabels zoals op de afbeelding. de ene kant een interne SATA aansluiting aan de andere kant die voor Esata.

Ziet er naar uit dat het een eSATA is:
http://www1.euro.dell.com/content/p...px/desktop-xps-430?c=nl&l=nl&s=bsd&cs=nlbsdt1

" Harde schijven
Opties voor harde schijven
Maximaal 2 TB, verscheidene Seriële ATA-harde schijven met beide schijfstations in gebruik
Met twee harde schijven, optionele RAID 0 (striping) of RAID 1 (mirroring met interne DataSafeTM -functie)

Externe aansluitingen
Extra drives kunnen op eSATA, 1394- en/of USB 2.0-poorten worden aangesloten"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan