Verschil WD MyBook Edition en WD Elements 1tb

Status
Niet open voor verdere reacties.
In dat geval kun je denk ik beter gewoon een USB schijf kopen. Snel genoeg en te gebruiken op elke computer. Dat wordt met eSATA al wat lastiger. Daarnaast is eSATA ook maar nauwelijks sneller dan USB volgens mij.

Okay moet alleen ff een hub erbij kopen. Zit namelijk al vol van achteren........:p

Niet aan gedacht bedankt!!

Maar waar zet je dat ding in.........

Laatst bewerkt:
Ik ben een leek in die dingen, maar is dat moeilijk uit te voeren. Heb ff zitten kijken in het nog altijd engelstalige handleiding van Dell, maar dat heb je er volgens mij niet zo een twee drie in.........en moet je nog ergens op letten als je zo'n pci kaart koopt?

Mwah dat is heel simpel.
Het enige wat je moet doen is je kast openmaken, 1 metalen afdekplaatje aan de achterkant van je kast weghalen, de PCI kaart in die sleuf drukken, kast dicht, wellicht een drivertje installeren (hoeft ook niet altijd) en klaar is kees.

Waar je op moet letten is of je vrije PCI slots hebt en dat er ruimte is om die kaart kwijt te kunnen. Als je een hele dikke videokaart hebt kan het namelijk nog wel eens lastig worden, maar dat lijkt me bij een standaard OEM pc niet zo'n probleem.

Geen dank :thumb:
Als je nog vragen hebt hoor ik het graag van je!

Succes!

Okay..........heb trouwens een XPS 420 maar dat verschilt niet veel met de 430........

Esata is theoretisch sneller dan USB. Je gebruikt namelijk gewoon de SATA controller.

Theoretisch wel, maar in de praktijk zou ik het niet weten. Maar USB blijft handiger omdat er voorlopig nog niet zo gek veel computers zijn met een eSATA aansluiting.

Daar heb je gelijk in, zeker als je de externe schijf op meerdere computers wilt gebruiken.

Dan hebben we ook nog PCIe kaarten die nog beter van kwaliteit zijn. Wat is jullie ervaring?

De PCI kaart heb ik inmiddels geinstalleerd alsmede mijn externe hd van Westeren Elements 1 tb.

Nu wil ik hem graag in twee partities zetten. Hoe doe ik dat. 2 x 465 blijft over. (Vista)

Sluit je schijf aan, druk met je rechtermuisknop op het Computer icoon op je bureaublad (of start menu), klik op Beheren, klik op Schijfbeheer.
Kies daar voor je externe schijf, druk op volume verkleinen en kies de grootte waarmee je hem wilt verkleinen, in dit geval de helft van de huidige grootte.

het volume wordt nu verkleind en de rest krijgt de status 'niet toegewezen' of iets dergelijks. Formatteer deze ruimte naar dezelfde extensie (fat32, ntfs enzovoort) als de overgebleven ruimte.

Als het goed is zou je nu 2 partities moeten hebben.

Heb de schijf inmiddels in tweeen, al kon ik hem eerst niet verkleinen. Heb hiervoor even hulp gehad van Dell. Begrijp alleen niet wat nu NTFS of FAT nu precies betekent. Hij staat nu op 2 x NTFS.

Nog een klein vraagje. Heb die 2.0 pci kaart geinstalleerd, maar de usb van mijn camera geeft aan........is aangesloten op een speed 1.0 poort........maar ik heb toch een 2.0 poort, of moet ik de drivers nog installeren? (klein cd'tje)??

ja die drivers moet je nog even installeren.
FAT32 en NTFS kun je zien als een bepaald bestandsformaat, waarop je harde schijf is geformatteerd.

PcCom zei dat ook, dus dat moet ik nog even doen, maar wat ik wel vreemd vond is dat hij zei dat waarschijnlijk de interne poorten maar 1.0 aankan. Dus een mindere bandbreedte heeft. Dit zou voor alle vrije poorten zijn zei hij. In dat geval zou ik een andere PCI kaart moeten nemen.

Wat mij ook nog niet duidelijk is is het verschil tussen een PCI en PCIExpress card. De laatste zou volgens PcCom alleen gebruikt kunnen worden voor videokaarten maar niet voor usb-hubs....

Hij wil de drivers van mijn PCI kaart niet installeren. Ik heb een icidu pci kaart gekocht. Ook via hun website krijg ik de drivers niet geinstalleerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan