Verschil WD MyBook Edition en WD Elements 1tb

Status
Niet open voor verdere reacties.
PCIe slots zijn alleen voor videokaarten inderdaad, ik denk dat MyCom bedoelde dat een kaart voor het PCIe slot 9 van de 10 keer een videokaart is.

Even terug naar mijn WD Elements. Ik vind na mijn installatie dat mijn pc (Vista) veel trager opstart. Nu start Vista sowieso traag op maar nu moet ik helemaal lang wachten.......

Waarschijnlijk heb je je schijf nog aangesloten terwijl Vista opstart. Dan zoekt ie ook die schijf door op zoek naar een Windows installatie. Koppel hem even af tijdens het opstarten en je zult zien dat ie gelijk weer sneller gaat.

Dus je kunt beter de stekker (helaas heeft ie geen aan- en uitkknop) eruit halen?

Gewoon de USB kabel eruit. Hoeft niet persé uit de poort van de computer, als de harde schijf op een meer toegankelijke plaats ligt kun je ook de USB kabel uit de schijf trekken.

Hij ligt bij mij op de pc dus ik kan hem er makkelijk eruit halen. Ik gebruik hem toch alleen voor mijn backup.

Nog even een vraagje over die pci kaart. Hij wil de drivers niet installeren maar alles werkt wel naar behoren zo te zien. Moet ik me daar nog druk om maken in de winkel?

Als de overdrachtssnelheid goed is (rond de 25 tot 30 mb per seconde) zou ik me nergens druk om maken.

Is dat te zien dan? En zou ja waar kun je dat zien?

Ja dat is te zien. Als je een bestand overzet naar die schijf krijg je een pop-up met een groen balkje die de voortgang aangeeft. In dat venster kun je ook op "Meer informatie" of iets dergelijks klikken, dan schuift dat venstertje uit en krijg je overdrachtssnelheid, resterende grootte enzo te zien.

Doe dat eens met een bestand van 500mb of groter, bijvoorbeeld een film. Dan krijg je voldoende tijd om er eens goed naar te kijken.

Okay zal het eens proberen. Alvast bedankt

Ik klok als opstarttijd zonder WD Elements 2 minuut 40 voordat Vista helemaal is opgestart. Blijf dit toch erg lang vinden.

1,60 mb is de snelheid van die poort Ronald.

1,60 mb.. Dat lijkt op USB 1.0 of 1.1
Sluit die schijf eens aan op een andere poort (ééntje die niet op die PCI kaart zit) en probeer het dan nog eens.
En 2:40 is lang ja, wellicht komt het door die PCI kaart.

Nee die WD schijf zit in mijn gewone interne poort dus dat moet gewoon 2.0 zijn. In die pci kaart zit nu alleen mijn camera aangesloten. Ik heb bewust die WD schijf in de interne poort gestopt. Volgens mij zit er op de achterkant van mijn pc geen verschil daarin.

Doe eens het volgende: klik met je rechtermuisknop op het Computer icoon (n je start menu of je bureaublad), klik op Beheren, klik op Apparaatbeheer.
Staat er daar een geel uitroeptekentje bij één van je USB controllers?
Zo ja, rechtermuisklik en kies voor Stuurprogramma's bijwerken.

Anders kun je in je BIOS kijken en daar USB 2.0 Legacy Controllers (of iets dergelijks) aanzetten (enable).

Ik heb geen gele uitroeptekens staan. Voor wat betreft de bios...weet helaas niet meer hoe ik daar in kom.

Je BIOS kom je in door een bepaalde toetscombinatie in te drukken in één van de eerste schermen die je ziet tijdens het opstarten. Vaak is het één van de F toetsen of Delete.
Binnen het BIOS kun je navigeren met de pijltjestoetsen en enter. Zoek in je BIOS naar iets waar USB 2.0 instaat, bij mij heet het USB 2.0 Legacy Controllers.

Je moet me even zeggen als ik in de bios zit welke optie ik eerst moet enteren.

Ronald??

Laatst bewerkt:
Sommige mensen slapen nog.
Maar welke opties krijg je te zien?

O.a. diagnostics etc. set up etc

Ik zie dat mijn overdrachtsnelheid 850 mb is met mijn eigen usb poorten. Met de PCI kaart is dit slechts 1,50 mb.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan