• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verschillende criteria

Status
Niet open voor verdere reacties.

juniper

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2006
hallo,

ik bezit een gegevensreeks met debietwaarden om het kwartier en dit voor 20 jaar (ze zijn wel opgesplitst in 20 bestanden wegens te lang). Nu moeten hieruit ongeveer 285l piekdebieten selecteerd worden die voldoen aan volgende criteria:

- zeker boven een drempeldebiet van 1.5 m³/s
- het debiet moet na de piek dalen tot 37% van de piekwaarde
- de piek moet minimum 0.3 m³/s hoger zijn dan dan het minimum dat eraan vooraf gaat

kan hier eventueel een macro voor geschreven worden en zo ja, hoe doe je dat? Met formules slaag ik er niet in alle criteria tegelijk toe te passen...

juniper,

Plaats eens een voorbeeld file met voorbeeld gegevens en layout? Voorbeeld zegt al meer dan een 1000 woorden :)

Groet,
Ferenc

En waar vinden we gegevens over:

- het debiet moet na de piek dalen tot 37% van de piekwaarde
- de piek moet minimum 0.3 m³/s hoger zijn dan dan het minimum dat eraan vooraf gaat

Denk dat er nog wat gegeves missen in je voorbeeld bestand.
Ik zie alleen een aantal data + tijden.

Groet,
Ferenc

Je vraagt

- ...

Nu het maximum in de gegevens die je gaf is 1,087... Je vindt dus geen enkele waarde dan.

Als er voldaan wordt aan jouw criteria waar moeten deze gegevens dan komen op een nieuw blad, kijgen ze een andere kleu of moeten ze gefilterd worden?

Groet,
Ferenc

antwoord op Wigi: ik heb maar een klein deeltje van de gegevens geselecteerd en het is inderdaad mogelijk dat er geen debiet van 1.5 bij zit. je kan ook een lagere waarde nemen, das niet zo strikt.

Demeter, de resultaten mogen in een nieuw werkblad.

Dankjewel!

Wat is een piek? In het begin bv. is er een periode van 2 uur dezelfde waarde. Wat met de waarden rond de piek?

piek = extreme hoge waarde, als die gedurende een paar uur voorkomt neem je gewoon een tijdstip er middenin

het zijn net de waarden errond die bepalen of de piek wordt weerhouden (moeten dus tot 37% van piek dalen)

piek = extreme hoge waarde, als die gedurende een paar uur voorkomt neem je gewoon een tijdstip er middenin

het zijn net de waarden errond die bepalen of de piek wordt weerhouden (moeten dus tot 37% van piek dalen)

OK, het moet dalen tot 37%, maar je moet toch ergens kunnen aangeven binnen welke tijdsperiode dat moet gebeuren? Niet?

Hey,

het is al opgelost, ik kan de criteria via een ander programma allemaal tegelijk uitvoeren.

Toch bedankt!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan