Versterker gezocht!

Status
Niet open voor verdere reacties.

iCarl0o

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2012
hoi iedereen,
Toch maar na een lange tijd besloten om een nieuwe versterker aan te schaffen want verder is er niks mis met mn speakers zelf. Ik heb de Sony HST-471.
Maar de versterker is toch eigenlijk wel verouderd. Ik zoek een versterker die natuurlijk met de speakers van mn HST-471 kunnen handelen en ik wil graag een versterker waar ik (minimaal) 4 x HDMI in heb, en natuurlijk 1 x HDMI out. Het liefst heb ik een Pioneer want dat merk vind ik erg fijn. Ik heb alleen op de site gekeken en ik heb daar hele mooie gezien, alleen die kunnen niet op mn Subwoofer. Ik heb een subwoofer met zo'n rode/zwarte kabel en op de versterker zit alleen een Pre Out subwoofer kabel (ik weet niet eens wat dat is XD) Natuurlijk moet de versterker ook 5.1 surround/kanaals zijn.
Heeft iemand nog mooie versterkers die voldoen aan deze eisen?

Samengevat:
-moet werken met Sony Hst-471 speakers
-minimaal 4 x HDMI in
-Het liefst Pioneer (maar mag eventueel ook een ander)
-5.1 surround sound
-afstand bediening

EDIT!: ben vergeten te zeggen dat ik deze center speaker heb i.p.v. die van de Hst-471 http://www.kieskeurig.nl/center_speaker/infinity/beta_c360/129561/

Laatst bewerkt:
Wat is het belastbare wattage en het omage van die speakers?

Pre out is voor een extra versterker of aktieve speaker.

Ben zelf meer een Yamaha mannetje.

ooh sorry! ben ik ook vergeten erbij te zetten. Maar me budget is tussen 2 a 300 euro. Ik hoop dat ik daar een redelijke versterker voor kan krijgen. Opties zoals 3D en wifi of internet überhaupt is helemaal niet nodig. (ik was nog vergeten dat ik er ook graag een afstandsbediening bij wou. Heb het er nu wel bijgezet)

EDIT!:
zoiets als dit is dan weer erg mooi. Voldoet aan al mijn eisen en is 195 euro. het jammere is alleen dat ik mijn subwoofer er niet op kan aansluiten. sony-str-dh520.png

Iemand nog enige suggesties? Ik zie genoeg goede staan alleen dij zijn met een Pre Out Subwoofer aansluiting en die heb ik dus niet...

Laatst bewerkt:
Dat zou kunnen. Alleen na de versterker te kopen hou ik niet heel veel geld meer over. Dus is er dan misschien een redelijk goedkope actieve subwoofer maar met wel goede kwaliteit

Heel erg bedankt maar ik zie dat het erg kleine subwoofers zijn. Het probleem is dat ik dan me hele kamer opnieuw moet gaan opstellen en allemaal nieuwe meubels moet gaan kopen. Mijn kamer ziet er nu zo uit:
voorbeeld.jpg

Zoals je ziet is mijn subwoofer erg groot. Dus dit werkt makkelijk. En ik heb het geld er niet voor om nieuwe meubels te kopen. Daarbij slaap ik ook op zolder dus heb ik een schuin dak. Hierdoor is ook niet alles mogelijk.

Zijn er dus ook nog versterker/receivers waar het mogelijk is om gewoon mijn subwoofer aan te sluiten?

Heb er nu tientallen bekeken maar vind ze alleen met een sub-uit voor een aktieve sub.

:confused: Laat je die oude staan. (Als meubel)

En eh, vergis je niet in de grote... Ga anders wat beluisteren in een winkel.

Dat is wel een goede oplossing denk ik. Dan zet ik die aktieve sub naast de sub die ik nu heb staan en zet ik die andere recht naast mn sub

Jullie hebben me erg geholpen en hier heb ik de laatste paar vragen.

1) Welke versterker heeft een betere kwaliteit?
a. Pioneer VSX-322 (http://www.wehkamp.nl/beeld-geluid/hifi/hifi/pioneer-vsx-322-receiver/C26_6F2_6F2_721730/?KW1=46604&MK=360520,16914&PRmin=5&PRmax=1580&KAPRmin=500&KAPRmax=158000&F=1,2,19,17&SM=4)
b. Sony STR-DH520 (http://www.wehkamp.nl/beeld-geluid/hifi/hifi/sony-str-dh520-receiver/C26_6F2_6F2_719068/?KW1=46604&MK=360520,16914&PRmin=5&PRmax=1580&KAPRmin=500&KAPRmax=158000&F=1,2,19,17&SM=4)

2) De uitgangsvermogen is bij beide 100w. Eerder is tegen mij gezegt: 90w max. Is dit erg en kan dit problemen veroorzaken? zo ja welke?

3) Wat is THX-gecertificeerd en is dit belangrijk?

4) Zijn mijn Sony Hst-471 speakers (behalve de subwoofer) op beide receivers goed aan te sluiten?

1. Kwaliteit maakt elkaar niet zoveel. (Meeste zal uit je speakers komen.) Kies wat je mooi vindt.
2. Vermogen zal ook geen probleem opleveren. (Zolang je niet op max zet.)
3. THX is een norm voor theater weergave. (Boeiend...) http://nl.wikipedia.org/wiki/THX
4. Ja

als eerst dankjewel voor het snelle antwoord.
1. ik weet dat het ook aan mn speakers ligt. Maar ik heb gelezen dat versterkers van Skytec zodra je die harder zet, dat het geluid begint te vervormen.
2. oke dankjewel. Op max zal die niet snel staan want dan worden me ouders gek :p
3. jammer, was wel leuk geweest voor het gamen en films. Maar is niet het grootste probleem.
4. dankje!

1. Dat zal met deze wel meevallen. Let wel je versterker kan meer leveren dan speakers aan kunnen. (Als het vervormt, zachter zetten.)
3. Je games en films zullen geweldig klinken. Ze hebben alleen niet de moeite genomen om het THX te certificeren/ (Maar ze ondersteunen wel zo'n beetje elk surround weergave) :)
Veel plezier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan