• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vert. zoeken met negatieve kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

moensk

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2013
Ik wil vertikaal zoeken gebruiken waarbij de zoekwaarde in de tabelmatrix in kolom "D" staat en de waarde die ik moet hebben in kolom "B" staat.
waarde in formule "-2" werkt dus niet
=vert.zoeken(X2;lijst!B2:D250;-2;1)

graag advies

Dag Moensk,

Dat gaat inderdaad niet met vertikaal zoeken. Kijk een bij een combinatie van INDEX en VERGELIJKEN

Kees

Beste,

Je kan de tabel anders opmaken zodat je geen negatieve kolom hebt.

dit kan niet daar het een download is uit een systeem welke dagelijks gebeurd
het verzetten van kolommen zou heel veel tijd vergen

Hele kolom selecteren > Knippen > Elders invoegen. Waarom is dit veel werk?

Zoiets :

Code:
=INDEX(A1:A2250;VERGELIJKEN(X2;B1:B2250;0))

Joske

alexcel,

omdat er 7 downloads gebeuren per keer en 2x per dag met diverse koppelingen die negatief zijn naar diverse kolommen
heb het opgelost met INDEX en VERGELIJKEN

Ok. Mooi dat het opgelost is. Zet je de status van de vraag dan ook nog even als zodanig?

Meestal wordt de index formule gebruikt voor deze oplossing, maar het kan ook met vert.zoeken, natuurlijk is de formule dan iets ingewikkelder

Dag Moensk,

Dat gaat inderdaad niet met vertikaal zoeken. Kijk een bij een combinatie van INDEX en VERGELIJKEN

Kees
Ooit iets ontvangen van een collega(Wher) waarbij een weinig gebruikte functie gebruikt wordt in samenwerking met verticaal zoeken en waar de te zoeken waarde rechts staat.

Bijlagen

Plongske (en/of Wher),

even voor mijn "leering ende vermaeck": ik ken de KIEZEN functie maar dan staat er maar één index-getal. Zorgt het {1\2} gedeelte in de KIEZEN functie ervoor dat er feitelijk twee index-getallen zijn?

@ AlexCEL
Voor zover ik de formule begrepen heb, heb je het bij het rechte eind.
Gezien de te kiezen waarde een matrix vormt.
Bij waarde 1 plaats je dan het bereik van de te zoeken waarde en bij waarde 2 het bereik dat moet resulteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan