corvandalfzen
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 12 mrt 2015
- Berichten
- 4
Geachte heer, mevrouw,
Ik zit met de volgende uitdaging in Excel.
In de bijlage zit een bestand met in kolom A het personeelsnummer en in de volgende kolommen de weekdagen.
Wat wil ik?
Ik wil in eerste instantie zoeken op personeelsnummer en als hij het personeelsnummer gevonden heeft, dan dat hij als resultaat het aantal aanwezige dagen meldt. Ik denk dat dit via de functie aantalarg gaat? Weet iemand met welke formule ik dat moet doen?
Als 2e vraag, stel dat het niet gaat over weekdagen maar bijvoorbeeld om alle dagen van het jaar (kolom B tm kolom B+364), welke formule dien ik dan te gebruiken?
Hoor graag,
Alvast bedankt,
Met vriendelijke groet,
Cor
Ik zit met de volgende uitdaging in Excel.
In de bijlage zit een bestand met in kolom A het personeelsnummer en in de volgende kolommen de weekdagen.
Wat wil ik?
Ik wil in eerste instantie zoeken op personeelsnummer en als hij het personeelsnummer gevonden heeft, dan dat hij als resultaat het aantal aanwezige dagen meldt. Ik denk dat dit via de functie aantalarg gaat? Weet iemand met welke formule ik dat moet doen?
Als 2e vraag, stel dat het niet gaat over weekdagen maar bijvoorbeeld om alle dagen van het jaar (kolom B tm kolom B+364), welke formule dien ik dan te gebruiken?
Hoor graag,
Alvast bedankt,
Met vriendelijke groet,
Cor