Verticaal zoeken in MS Acces

Status
Niet open voor verdere reacties.

John van Herk

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2006
Hoioi,

is er iemand die een goeie tip heeft om via een query aan de hand van vast gegevens (rekeningnummers) saldi uit diverse (ca 30) tabellen/query's op te halen en daarna op te tellen of te salderen?

schets:

Tabel: RC-nummers met in kolomkop namen diverse administratienamen en in de eerste kolom dezelfde namen. in de snijpunten staat een rekeningnummer.

Query (gebaseerd op tabellen met ODBC-koppeling): per administratie grootboekrekeningen met daarin de saldi van de rekeningnummers in [RC-nummers]

Alvast bedankt.

Hallo John,

zo te lezen heb je zogenaamde platte tabellen/queries.
Zonder een batterij VBA ga je dit niet voor elkaar krijgen.
Daarnaast, waarom 30 queries/tabellen?
Je hebt het over een ODBC koppeling.
Ik neem aan dat dat een kopelling is naar een professionele database.
Zo ja, moet je in principe aan 1 query voldoende hebben.

Groet en succes,

Tardis

Het is inderdaad een ODBC koppeling naar databases van Accountview. Het gaat om 30 verschillende financiële administraties.
Wat voor batterij VBA bedoel je precies?

Kun je me een stukje op weg helpen?

Ik had het eerst in Excel staan, maar daar werkt op een of andere vreemde manier de query/koppeling niet meer. In Excel had ik met een verticale zoekopdracht snel de bedragen bij de diverse rc-nummers gevonden. Maar hoe doe ik dat nu in Acces??

Please help.

BvD,
John

kun je een voorbeeldje plaatsen? dan kunnen we je vast verder helpen

voorbeeld

Hierbij het voorbeeldje waarbij ik de van oorsprong dynamische tabellen heb omgezet naar statische data.

De bedoeling is dus dat met behulp van de tabel [RC-nummers] een nieuwe query/tabel wordt gemaakt met op de plaats van het rc-nummer het bedrag uit de tabel van de betreffende admie.
Dus in de kolom "Boschcoop Groep B.V." moet met behulp van rc-nummer "1962" ( rij Dutch Investment Group Holding B.V.) het bedrag uit de query [Query DIGHolding] het saldo van "1962" worden opgehaald.
Voor de kolom "Dutch Investment Group Holding BV" en rij "Boschcoop Groep B.V." het tegenovergestelde.

Heb ik het duidelijk genoeg uitgelegd??

BvD.

Bijlagen

to be honest. nee. dat heeft te maken met de wijze waarop de tabellen zijn opgebouwd. welke tabellen lees je in (en zijn dus een gegeven) en welke heb je zelf gemaakt?

in de dynamische database zijn de 30 admie-tabellen middels een ODBNC-koppeling gekoppeld aan de tabel "Ledger" van Accountview van de betreffende admie.
Om een voorbeeld mee te kunnen sturen heb ik 4 van die tabellen in harde waardes omgezet.

ok?

begrijp het nog steeds niet helemaal denk ik, maar ik waag een poging.
als ik het goed heb begrepen dan wil je ongveer wat ik in de bijlage heb gezet.
ik heb de opbouw van de tabel rcnummers gewijzigd

Bijlagen

Klopt ongeveer, met dit verschil dat eigenlijk alle saldi in 1 query verzameld worden.
Zou dat mogelijk zijn?

ben bang dat het dan toch VBA wordt.
ik heb een stukje geschreven. zie module 1
in deze modeule worden alle rc gegevens in een tabel Ledger ALL gevoegd
ik denk dat dat overeenkomt met jouw bedoeling

de tabel RC-nummers moet dan nog wel verder afgemaakt worden en in de module moeten de andere admies worden toegevoegd

kijk svp even naar de tabel Ledger ALL en geef aan of dit overeenkomt met jouw wensen

Bijlagen

Hoi Maarten,

Dit is inderdaad wat ik bedoel.
Je hebt de opdrachten dus rechtstreeks in VBA ingetypt?
En ik kan die kopiëren en aanvullen neem ik aan?

Ik was zelf ook nog aan het stoeien gegaan met een samenvoegquery (van 31 losse queries).
Ik denk dat het resultaat uiteindelijk hetzelfde is, maar dat mijn weg langer is.

Heel erg bedankt voor je hulp.

Gr. John

graag gedaan.
idd de tabel met rc nummers aanvullen
en de code in module1 uitbreiden op dezelfde wijze als er nu staat
als je er niet uitkomt, schroom niet om te vragen
succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan