• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken met tekst samenvoegen waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tresmo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jul 2017
Goedemiddag,

In de bijlage staat een Excel voorbeeld opgenomen, waarbij het doel is dat ik op basis van een waarde die samengesteld is uit de waarde van verschillende cellen verticaal kan zoeken. Dit lukt wanneer ik de zoekwaarde niet aanpas. Wanneer ik echter deze zoekwaarde minus 1 invoer, dan krijg ik als resultaat #N/B. Inmiddels heb ik van alles geprobeerd (het begon met tekst.samenvoegen, dit is inmiddels cel1&cel2&cel3 geworden, maar dit maakt geen verschil). Daarnaast heb ik ook alle verschillende soorten celopmaak geprobeerd en onderscheid gemaakt tussen tekst of getal. Dit helpt helaas niet. Als ik in de functie vert.zoeken verwijs naar een cel met een harde waarde, dan kan ik deze wel gebruiken in een berekend resultaat. Als ik bij de #N/B foutmelding de berekeningsstappen doorneem lijkt het er wel op dat de berekening 'celwaarde minus 1' wordt geaccepteerd. Waar maak ik de fout?

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijke groet,

Thomas de Haas

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Maak er eens dit van:
Code:
=VERT.ZOEKEN(TEKST(A7-1;"##########");Blad2!D:E;2;ONWAAR)

Beste Ed Moor,

Bedankt, dit werkt uitstekend. Bij deze is de vraag opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan