• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken met tekst tussen formules door

Status
Niet open voor verdere reacties.

MauriceD

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2017
Goedenavond,

Ik heb een bestand bij dit onderwerp toegevoegd wat ik precies bedoel.
Ik wil tijdens het verticaal zoeken een bepaalde tekst toevoegen met daarna weer een formule verticaal zoeken.
Wie kan mij helpen?

Verder ben ik benieuwd hoe de = index nou precies werkt. Ook dit heb ik als voorbeeld in het bestand gedropt.

Alvast bedankt!

Gr,
Maurice

Bijlagen

Dit is je verticaal zoeken functie:
Code:
="Nr "&VERT.ZOEKEN(B3;Tabel1[[Pers.nummer]:[Kluis]];4;ONWAAR)&" met kluiscode "&VERT.ZOEKEN(Blad1!B3;Tabel1;5;ONWAAR)

En dit is met INDEX/VERGELIJKEN:
Code:
="Nr "&INDEX(Tabel2[Kluis];VERGELIJKEN(B17;Tabel2[Pers.nummer];0))&" met kluiscode "&INDEX(Tabel2[[COLOR="#FF0000"][B]xxx[/B][/COLOR]Code];VERGELIJKEN(B17;Tabel2[Pers.nummer];0))

Rode xxx even weghalen na kopiëren in je sheet....

Laatst bewerkt:
Dat is snel!
Bedankt edmoor en Alexcel!

En voor mij om het een beetje beter te begrijpen, hoe zouden jullie via index bij kluis het juiste kluisnummer krijgen & bij code het juiste kluiscode krijgen?
Welke formule gebruik je daarvoor? (Zonder tekst dus)

Gr,
Maurice

Dat haal je toch gewoon uit de gepresenteerde formule?

Kluisnummer:
Code:
=INDEX(Tabel2[Kluis];VERGELIJKEN(B17;Tabel2[Pers.nummer];0))
Idem voor kluiscode.

Met de VERGELIJKEN functie wordt het rijnummer opgezocht waar in de tabel het gezochte personeelsnummer staat. De INDEX functie zoekt met het gevonden rijnummer de bijbehorende kluiscode op.

Alex top bedankt!
Heb nog een allerlaatste vraag hierover..
Heb weer een bestandje geupload. Hoe zet je met =index een getal om naar een datum, zie voorbeeld.

Kom er niet uit!

Gr,

Bijlagen

Zo misschien:
Code:
=INDEX(Tabel3[JA / NEE];VERGELIJKEN(Blad1!F3;Tabel3[Persnr:];0))&" behaald op "&TEKST(INDEX(Tabel3[Datum behaald];VERGELIJKEN($F3;Tabel3[Persnr:];0));"dd/mm/jjjj")

met de tijd erbij:
Code:
=INDEX(Tabel3[JA / NEE];VERGELIJKEN(Blad1!F3;Tabel3[Persnr:];0))&" behaald op "&TEKST(INDEX(Tabel3[Datum behaald];VERGELIJKEN($F3;Tabel3[Persnr:];0));"dd/mm/jjjj -- uu:mm")

Laatst bewerkt:
De eerste optie is top zonder tijd..
Echter als iemand nu de test niet heeft gedaan dan komt er te staan (NEE behaald op 0/0/1900)
Hoe is dit op te lossen?

Gr,
Maurice

Zo misschien:
Code:
=ALS(INDEX(Tabel3[JA / NEE];VERGELIJKEN(Blad1!F3;Tabel3[Persnr:];0))="Nee";"Test niet geslaagd";INDEX(Tabel3[JA / NEE];VERGELIJKEN(Blad1!F3;Tabel3[Persnr:];0))&" behaald op "&TEKST(INDEX(Tabel3[Datum behaald];VERGELIJKEN($F3;Tabel3[Persnr:];0));"dd/mm/jjjj"))

Ik zie niet veel leerprogressie bij Maurice.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan