• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verticaal zoeken vind niet alles!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb je tweede bestandje verder afgebouwd > userform's weg en de verborgen tabbladen ook weg zodoende kom ik het zippen tot 97 kb , nu eens kijken wat het doet .
Ik kreeg de fout zowel in excel 2010 en 2007 , ik had er al een andere cpu bijstaan waar 2003 opstaat .

Bijlagen

@plainme

Je hebt een heleboel samengevoegde cellen. .
Haal die er eens uit.
Samengevoegde cellen vragen vroeg of laat om moeilijkheden.
Ze hebben naar mijn mening alleen een visueel effect dat je ook kunt krijgen dmv uitlijnen.

Ik sluit me aan bij Willem op je tabblad "gegevensblad" heb je vanaf rij 170 ook samengevoegde cellen staan , echter lost het , het probleem nog niet op :evil:

@plainme

Je hebt een heleboel samengevoegde cellen. .
Haal die er eens uit.
Samengevoegde cellen vragen vroeg of laat om moeilijkheden.
Ze hebben naar mijn mening alleen een visueel effect dat je ook kunt krijgen dmv uitlijnen.

Wat bedoelen jullie met die samengestelde cellen?
De cellen die nu ingevuld zijn, zijn nodig om de berekeningen te kunnen volbrengen
De bedoeling is dat met dat ene blad nog een aantal andere bladen zullen bediend worden.
Maar ik sta steeds open voor verbetering hoor.
Grts
Marc

Je codes in je validatielijst komen niet overeen met de codes in kolom B van Gegevensblad.
Waarom maak je hier geen lijst van?
Anders zul je moeten werken met de indirect&vergelijken functie.

Ik sluit me aan bij Willem op je tabblad "gegevensblad" heb je vanaf rij 170 ook samengevoegde cellen staan , echter lost het , het probleem nog niet op :evil:

Daniël,
Het zoeken levert nog steeds dezelfde fout op.
de befaamde #N/B
geeft dit een bepaalde reden?
Grts
Marc

@ Harry , ik heb me der ook op verkeken :eek: , de TS werkt vanaf kolom Z :rolleyes: en daar staat vanaf rij 162 de cellen ook samengevoegd :(

#N/B = Niet Beschikbaar

hahaha Harry,
Die kennis had ik ook. wie een beetje met excel werkt is dit een zuivere bron van ergernis. :confused:
De vraag is eigenlijk waarom er bepaalde waarde in de zoeklijst met deze melding tevoorschijnen komen.
Grts
Marc

Daniël,
Het zoeken levert nog steeds dezelfde fout op.
de befaamde #N/B
geeft dit een bepaalde reden?
Grts
Marc

Ik probeer om deze fout te vinden heb al een simulatie bestandje gemaakt met deze data " MS 75 1.50.1 + 1 x i 40 mm " en via VERT.ZOEKEN en daar gaat het , het is in jouw bestandje dat het niet werkt , ook staan de celeigenschappen in kolom Z op " financieel " ? dit heb ik ook al aangepast door ergens een 1 deze te kopiëren en dan speciaal plakken > vermenigvuldigen te doen en de celeigenschappen op tekst , echter negatief .

Neem code: MS 75 1.50.1 + 1 x i 40 mm
deze komt niet voor in kolom B van Gegevnsblad, en zal daarom ook de retourwaarde niet vinden van kolom 19.
#N/B

Neem code: MS 75 1.50.1 + 1 x i 40 mm
deze komt niet voor in kolom B van Gegevnsblad, en zal daarom ook de retourwaarde niet vinden van kolom 19.
#N/B

Harry,
Deze code hoeft ook niet voor te komen in kolom B. De zoekgegevens staan in kolom Z
de code's in kolom B dienen enkel en alleen als tekst in een veld te gebruiken!
Grts
Marc

Ik probeer om deze fout te vinden heb al een simulatie bestandje gemaakt met deze data " MS 75 1.50.1 + 1 x i 40 mm " en via VERT.ZOEKEN en daar gaat het , het is in jouw bestandje dat het niet werkt , ook staan de celeigenschappen in kolom Z op " financieel " ? dit heb ik ook al aangepast door ergens een 1 deze te kopiëren en dan speciaal plakken > vermenigvuldigen te doen en de celeigenschappen op tekst , echter negatief .

Daniël,
Ik heb mij er al gek opgezocht maar kom er niet uit.
het is een rare situatie.
Grts
Marc

Harry,
Deze code hoeft ook niet voor te komen in kolom B. De zoekgegevens staan in kolom Z
de code's in kolom B dienen enkel en alleen als tekst in een veld te gebruiken!
Grts
Marc

Dan gaat het niet lukken met =VERT.ZOEKEN, en zul je achterste voren te werk moeten gaan.

Dan gaat het niet lukken met =VERT.ZOEKEN, en zul je achterste voren te werk moeten gaan.

Harry,
het vert. zoek. is in samenwerking met de cel D4 in het blad scheidingswanden om daar dan de gegevens te gaan halen uit blad gegevens. die komen dan in de bestemde vakken te staan.
Grts
Marc

Harry,
het vert. zoek. is in samenwerking met de cel D4 in het blad scheidingswanden om daar dan de gegevens te gaan halen uit blad gegevens. die komen dan in de bestemde vakken te staan.
Grts
Marc

Ja, dat is klaar, maar als je code nergens in kolom B voorkomt, dan kan die het gezochte niet vinden.

Zet deze maar in K4 van "Scheidingswanden".
Code:
=INDIRECT("Gegevensblad!T"&VERGELIJKEN(D4;Gegevensblad!$Z$1:$Z$63;0))
Succes.

plainme , ik sluit me volledig aan bij Harry , je zal moeten overgaan maar een andere formule met VERT.ZOEKEN alleen gaat het niet lukken , je kan met de huidige formule geen gegevens gaan zoeken voor kolom Z .
Ik ga nu mijn bad en bedje gaan zoeken .

Ja, dat is klaar, maar als je code nergens in kolom B voorkomt, dan kan die het gezochte niet vinden.

Harry,
Misschien een voorbeeldje
als je in cel D4 de keuze maakt van MS 100 2.50.2 + 1 x i 40 mm dan staat er in kolom B van gegevensblad MS 100/75 (1.75.1) -- (B20). Deze data zou dan in cel K4 dienen te komen staan. en nu krijgt ik de befaamde #N/B

Groetjes
Marc

plainme , ik sluit me volledig aan bij Harry , je zal moeten overgaan maar een andere formule met VERT.ZOEKEN alleen gaat het niet lukken , je kan met de huidige formule geen gegevens gaan zoeken voor kolom Z .
Ik ga nu mijn bad en bedje gaan zoeken .

Alvast bedankt Daniël
Ik denk hetzelfde te doen!
Sweet dreams en don't let the excelbugs bite u! :)
Groetjes
Marc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan