Goedemiddag beste mensen,
Ik heb een factuur systeem gemaakt op Excel en ik ben er best tevreden over, alleen loop ik tegen één probleempje aan. Het begint bij het kiezen van een bedrijf via een lijst met gegevensvalidatie. Nadat dit bedrijf is gekozen vult Excel zelf de gegevens in en uiteraard die gekoppeld zijn met dit bedrijf. Nadat dit is gebeurd heb ik een gegevensvalidatie gemaakt die gekoppeld is aan deze keuze voor het kiezen van één of meerdere contactpersonen. Dit werkt allemaal prima!
Nu komt het probleem. Ik heb zelf een formule gemaakt die een e-mail adres ophaalt afhankelijk welke contactpersoon is aangevinkt, echter werk ik met mensen die op meerdere afdelingen of bij meerdere bedrijven werken, waarbij een andere e-mail adres is vereist. Nu haalt mijn formule wel een e-mail adres op, maar gewoon de eerste die het systeem vindt.
Voorbeeld: Piet werkt bij Banden fabriek, maar ook bij Velgen fabriek. Nu heeft Piet bij Bedrijf Banden E-mail adres; piet@banden.nl en bij de andere piet@velgen.nl. Echter zal mijn formule maar 1 zelfde e-mail adres ophalen bij beide keuzes, oftewel de eerste die die kan vinden.
K14 = Naam contactpersoon
Rij I (in ander bestand)= alle namen
Rij J (in ander bestand)= alle e-mail adressen
Wat ik zelf denk benodigd te hebben is de toevoeging van cell K4 = bedrijfsnaam en rij K (in ander bestand) = alle bedrijfsnamen.
Ik kom hier alleen zelf niet uit.
Weet iemand hoe ik dit kan toevoegen in mijn formule waarbij de keuze van e-mail adres gekoppeld is het met de gekozen naam + bedrijfsnaam! en niet alleen de gekozen naam. Ik snap dat een voorbeeld bestand handig zou zijn, echter zou ik deze even apart moeten maken i.v.m. privacywetgeving. Graag hoor ik of dit benodigd is.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Burma
Ik heb een factuur systeem gemaakt op Excel en ik ben er best tevreden over, alleen loop ik tegen één probleempje aan. Het begint bij het kiezen van een bedrijf via een lijst met gegevensvalidatie. Nadat dit bedrijf is gekozen vult Excel zelf de gegevens in en uiteraard die gekoppeld zijn met dit bedrijf. Nadat dit is gebeurd heb ik een gegevensvalidatie gemaakt die gekoppeld is aan deze keuze voor het kiezen van één of meerdere contactpersonen. Dit werkt allemaal prima!
Nu komt het probleem. Ik heb zelf een formule gemaakt die een e-mail adres ophaalt afhankelijk welke contactpersoon is aangevinkt, echter werk ik met mensen die op meerdere afdelingen of bij meerdere bedrijven werken, waarbij een andere e-mail adres is vereist. Nu haalt mijn formule wel een e-mail adres op, maar gewoon de eerste die het systeem vindt.
Voorbeeld: Piet werkt bij Banden fabriek, maar ook bij Velgen fabriek. Nu heeft Piet bij Bedrijf Banden E-mail adres; piet@banden.nl en bij de andere piet@velgen.nl. Echter zal mijn formule maar 1 zelfde e-mail adres ophalen bij beide keuzes, oftewel de eerste die die kan vinden.
Code:
=ALS(ALS(K14<>"";VERT.ZOEKEN(K14;'G:\Alg\finan\[DATABASE.xlsx]Full list'!I2:J9001;2;0);"")=ALS(K14<>"";VERT.ZOEKEN(K14;'G:\Alg\finan\[DATABASE.xlsx]Full list'!I2:J9001;2;0);"");ALS(K14<>"";VERT.ZOEKEN(K14;'G:\Alg\finan\[DATABASE.xlsx]Full list'!I2:J9001;2;0);"");"")
K14 = Naam contactpersoon
Rij I (in ander bestand)= alle namen
Rij J (in ander bestand)= alle e-mail adressen
Wat ik zelf denk benodigd te hebben is de toevoeging van cell K4 = bedrijfsnaam en rij K (in ander bestand) = alle bedrijfsnamen.
Ik kom hier alleen zelf niet uit.
Weet iemand hoe ik dit kan toevoegen in mijn formule waarbij de keuze van e-mail adres gekoppeld is het met de gekozen naam + bedrijfsnaam! en niet alleen de gekozen naam. Ik snap dat een voorbeeld bestand handig zou zijn, echter zou ik deze even apart moeten maken i.v.m. privacywetgeving. Graag hoor ik of dit benodigd is.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Burma