• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vertikaal zoeken en linken met ander werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

AVERELL

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2011
Berichten
8
Beste excelkenners heb al veel van jullie forum opgestoken daarom dat ik als zuiderbuur toch even bij jullie kom aankloppen met mijn probleem.
Zoals jullie zien in bijlage heb ik werkblad 1 waar ik mijn aankopen die ik doe op beheer. Nu zou ik graag hebben dat als, op blad 1 vanaf cel H6 in de hele kolom H, de lettercombinatie "AC" of "BC" staat (dus als ik iets cash of gepind gekocht heb) de datum(kolom AB), de verrichting (kolom CG) en het bedrag (kolom I) automatisch ingevuld wordt op blad "A", de datum bij datum, verrichting bij omschrijving en bedrag bij bedrag zodat ik dit niet meer hoef te schrijven en dit maandelijks bij de zaak kan indienen.
Ik weet niet of dit mogelijk is , heb me al suf gepiekerd, graag jullie advies.
Alvast bedankt.
 

Bijlagen

  • vb werfkas forum.xlsx
    58,8 KB · Weergaven: 38
Als je alle samengevoegde cellen weghaalt uit uw bestand maak ik een macro voor uw probleem.

Cobbe
 
Cobbe, wat wil je dat ik precies doe, geen enkele cel mag nog samengevoegd zijn? Mag ik ze dan gewoon klakkeloos ontbinden of moet er nog iets blijven staan formules of iets dergelijks?
Weet niet of je voor het volgende ook een oplossing hebt, ik dacht er net aan dat blad A maandelijks gaat binnengegeven worden dus eigenlijk mag daarop enkel ingevuld worden voor de maand die bij periode staat, vb 03/2011. Is dit ook mogelijk?
 
Bedoel je zoiets?
 

Bijlagen

  • vb2 werfkas forum.xlsx
    51,4 KB · Weergaven: 36
Deze werkt op je eerste versie. Zet in BladA in cel A1 nog wel een 1(om terug getallen te maken van bedrag). t'Is een draak, maar hij doet het wel :D
Code:
Sub tst()
    Application.ScreenUpdating = False
    With Sheets("BLAD1")
        For Each cl In .Range("H6:H" & .Cells(Rows.Count, 8).End(xlUp).Row)
            If cl.Value = "AC" Or cl.Value = "BC" Then
                sq = cl.Offset(, -7) & "|||" & cl.Offset(, -5) & "|||||||||||||" & cl.Offset(, 1)
                Sheets("A").Range("A39").End(xlUp).Offset(1).Resize(, 17) = Split(sq, "|")
            End If
        Next
    End With
    With Sheets("A")
        .Range("A1").Copy
        .Range(.Range("Q14"), .Range("Q39").End(xlUp).Address).PasteSpecial Paste:=xlPasteAll, Operation:=xlMultiply
    End With
    With Application
        .CutCopyMode = False
        .ScreenUpdating = True
    End With
End Sub
 
Warme bakkertje , ik geloof je op je woord dat ie werkt en ik herken ook de stappen maar ik ben enkel wat vertrouwd met de basisregels van excel , dus wil je aub beetje uitleg geven hoe en waar ik dit moet invullen /gebruiken.

Al bedankt.
 
In XL2003 druk ALT+F11
Dan Invoegen >> Module >> code plakken in rechtervenster.
Nu kan je de code starten met F8, aan een knop verbinden of een sneltoets toekennen aan de macro
Zelfde principe in XL2007.
 
Laatst bewerkt:
Hey warme bakkertje, het grootste deel werkt al , hij geeft alleen voor het bedrag op blad A "o,oo" en niet het juiste bedrag.
Het is wel zo dat op blad A de hele rij gewist wordt van alle opmaak terwijl ik eigenlijk in de kolom imputatie een vast getal wil laten staan en in de rij bijlagenr een nummer oplopend van 1 t/m 26.
Kon je me eventueel nog helpen met een link naar de maand die in periode staat zodat enkel de aangeduide maand naar blad A gekopiëerd wordt? Blad 1 zou ik graag op jaarbasis willen laten doorlopen.

Als je nog tijd en zin hebt, al vast bedankt voor de grote stap voorwaarts.
 
Laatst bewerkt:
Zet op Blad A in A1 het cijfer 1
Code:
Sub tst()
    Application.ScreenUpdating = False
    Mth = [A!C9] 'Periode
    Rn = 12345 'Vast nummer
    An = 1 'start oplopend getal
    With Sheets("BLAD1")
        For Each cl In .Range("H6:H" & .Cells(Rows.Count, 8).End(xlUp).Row)
            If Month(cl.Offset(, -7)) = Switch(Mth = "Januari", 1, Mth = "Februari", 2, Mth = "Maart", 3, Mth = "April", 4, _
                                                Mth = "Mei", 5, Mth = "Juni", 6, Mth = "Juli", 7, Mth = "Augustus", 8, _
                                                Mth = "September", 9, Mth = "Oktober", 10, Mth = "November", 11, Mth = "December", 12) Then
                If cl.Value = "AC" Or cl.Value = "BC" Then
                    sq = cl.Offset(, -7) & "||" & Rn & "||" & cl.Offset(, -5) & "|||||||||||" & An & "|" & cl.Offset(, 1)
                    Sheets("A").Range("A39").End(xlUp).Offset(1).Resize(, 17) = Split(sq, "|")
                    An = An + 1 'oplopend getal verhogen met 1
                End If
            End If
        Next
    End With
    With Sheets("A")
        .Range("A1").Copy
        With .Range(.Range("Q14"), .Range("Q39").End(xlUp).Address)
            .PasteSpecial Paste:=xlPasteAll, Operation:=xlMultiply
            .NumberFormat = "0.00"
        End With
    End With
    With Application
        .CutCopyMode = False
        .ScreenUpdating = True
    End With
End Sub
 
Warme bakkertje, dat met de 1 in A1 heb ik over het hoofd gezien, de getallen zijn er nu maar de 2de macro heb ik op dezelfde manier ingevuld, ik veronderstel dat ik ze apart moet uitvoeren maar dat lukt niet helemaal. Ik kan blijkbaar geen vb met macro's plaatsen want dat resulteert in een ongeldig bestand. Is er een manier om te tonen wat ik gedaan heb?
 
xlsm bestand inpakken met Winzip of WinRar en dan posten
 
Hier ben ik al geraakt maar ik doe iets fout denk ik, zal dringend wat moeten oefenen op het gebruik van macro's.
 

Bijlagen

  • vb werfkas forum1.zip
    41,8 KB · Weergaven: 24
Vervang
Code:
Rn = 12345
door
Code:
Rn = 3109
en de huidige regel door onderstaande
Code:
sq = cl.Offset(, -7) & "||" & Rn & "|" & cl.Offset(, -5) & "||||||||||||" & An & "|" & cl.Offset(, 1)
 
Sorry, ben uit het oog verloren om deze vraag te sluiten, ik ben er hard mee bezig geweest om alles uit te zoeken en het werkt nu min of meer zoals ik het wil.

Bedankt warme bakkertje!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan