• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vertikaal zoeken vervangen resultaat N/A en 0

Status
Niet open voor verdere reacties.

pollepap

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2009
Ik heb een excelblad waarin in met vertikaal zoeken zaken ga opzoeken.

Soms krijg ik volgende resultaten na het zoeken, ofwel de waarde 0 of de waarde N/A en is het beste geval vind ik wel een waarde.

Ik zou graag willen dat de waarden N/A en 0 veranderd worden door een tekst.

Als het resultaat N/A moet er "afgewerkt" in de cel komen en als het resultaat 0 dan moet er nog " nog te plannen" in de cel komen.

Als ik beide onderstaande formule opsplits dan werkt dit, plaats ik ze echter achter elkaar dan krijg is de fout dat de formule teveel argumenten bevat.

Wat doe ik mis.

Code:
=IF(ISNA(VLOOKUP(F7;'Database OPUS'!$A$1:$AC$23500;22;FALSE));"afgewerkt";VLOOKUP(F7;'Database OPUS'!$A$1:$AC$23500;22;FALSE;VLOOKUP(F6;'Database OPUS'!$A$1:$AC$23500;22;FALSE))=0;"nog te plannen";VLOOKUP(F6;'Database OPUS'!$A$1:$AC$23500;22;FALSE)

Bedankt

Laatst bewerkt door een moderator:
Haakje vergeten op het eind? Ik tel 6 ( en 5 )

Ik heb dit aangepast, maar ik blijf dezelfde fout krijgen.

De tweede VLOOKUP heeft teveel argumenten.
Na False staat een ;
Dit kan niet, want False is het vierde en laatste argument

zo te zien mis je een IF statement voor de tweede VLOOKUP

Laatst bewerkt:
Klopt het dat u twee cellen (F7 en F6) wilt doorzoeken?
Indien niet kan u deze formule uitproberen.

Code:
=IF(ISNA(VLOOKUP(F7;'Database OPUS'!$A$1:$AC$23500;22;FALSE));"afgewerkt";IF(VLOOKUP(F6;'Database OPUS'!$A$1:$AC$23500;22;FALSE)=0;"nog te plannen";VLOOKUP(F6;'Database OPUS'!$A$1:$AC$23500;22;FALSE)))

Mvg.

De tweede VLOOKUP heeft teveel argumenten.
Na False staat een ;
Dit kan niet, want False is het vierde en laatste argument

zo te zien mis je een IF statement voor de tweede VLOOKUP

Ik heb de formule aangepast, ik krijg nu de waarde "value" in de cel, maar ik krijg geen fout meer dat er iets mis is met de formule.

Code:
=IF(ISBLANK(VLOOKUP(F6;'Database OPUS'!$A$1:$AC$23500;22;FALSE));"nog te plannen";VLOOKUP(F6;'Database OPUS'!$A$1:$AC$23500;22;FALSE));IF(ISNA(VLOOKUP(F6;'Database OPUS'!$A$1:$AC$23500;22;FALSE));"afgewerkt";VLOOKUP(F6;'Database OPUS'!$A$1:$AC$23500;22;FALSE))

Denk dat u een VLOOKUP te veel hebt.
Klopt deze formule?

Code:
=IF(ISBLANK(VLOOKUP(F6;'Database OPUS'!$A$1:$AC$23500;22;FALSE));"nog te plannen";IF(ISNA(VLOOKUP(F6;'Database OPUS'!$A$1:$AC$23500;22;FALSE));"afgewerkt";VLOOKUP(F6;'Database OPUS'!$A$1:$AC$23500;22;FALSE)))

U kan ook mijn vorige formule gebruiken, maar dan wel met enkel F6 (sorry, merkte het op, maar verbeterde het niet).
Mvg

Thx:

Ik ben al een stap verder, alleen mijn voorwaarde =0, dat loopt nog mis. Is een blanco cell gelijk aan de waarde 0, of moet in de 0 aanpassen naar Empty of is er een andere manier om een tekst te laten invullen indien een cell leeg is?

Denk dat u een VLOOKUP te veel hebt.
Klopt deze formule?

Code:
=IF(ISBLANK(VLOOKUP(F6;'Database OPUS'!$A$1:$AC$23500;22;FALSE));"nog te plannen";IF(ISNA(VLOOKUP(F6;'Database OPUS'!$A$1:$AC$23500;22;FALSE));"afgewerkt";VLOOKUP(F6;'Database OPUS'!$A$1:$AC$23500;22;FALSE)))

U kan ook mijn vorige formule gebruiken, maar dan wel met enkel F6 (sorry, merkte het op, maar verbeterde het niet).
Mvg

Vervang

Code:
IF(ISBLANK(VLOOKUP(F6;'Database OPUS'!$A$1:$AC$23500;22;FALSE));

door

Code:
IF(VLOOKUP(F6;'Database OPUS'!$A$1:$AC$23500;22;FALSE)=0;

Succes.
Mvg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug