• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vervangen voor meerdere waardes tegelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

vincentc

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 sep 2008
Berichten
4
Heb een vraagje mbt de optie vervang alles.

Ik heb een lijst met een organisatie structuur.
BV:

Managemement board
Legal
ICT
Finance
Etc.

Ik heb ook een lijst met al deze afdelingsnamen met daar het afdelingsnummers achter. Deze laatste lijst is alleen niet volgens de organisatie structuur ingedeeld.

Nu heb ik een nieuwe lijst nodig. Dit is dezelfde als ik al heb, alleen moeten nu de afdelingsnummers achter de namen. Dus:

Managemement board 100100
Legal 200300
ICT 200333
Finance 200401
Etc.

Wat ik hoop dat zou kunnen is dat ik bij het vervangen kies voor bv. "Managemement board" en deze vervangen voor "Managemement board 100100", maar dan zonder dit 1 voor 1 te moeten doen.

Weet iemand of dit kan? En hoe dit dan moet?

Alvast bedankt,

Vincent
 
woord selecteren > CTRL + H klikken en het verangende woord en vervolgens op alles vervangen klikken.
Of is toch niet wat je bedoelt?

mvg leo
 
Nee dat is geloof ik niet wat ik bedoel. Op die manier moet je dat per afdeling 1 voor 1 doen. Dus CTRL + H " Managemement board", en daarna CTRL + H "Legal" enz.

Ik bedoel dus, dat je dat in 1 x voor alle afdeling doet.
 
Je zou het met een macro kunnen doen.
Eventueel zonder door de lijst te kopiëren en via een zoekfunctie de bijbehorende afdelingsnummers erbij plaatsen. Vervolgens het resultaat terugplaatsen (dus alleen waardes kopiëren).

Ffff muggenziften.
Managemement:shocked:
Moet dat geen management zijn.;)

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Je zult het met een macro moeten doen

De org. struktuur in sheet1
De namen met codes in sheet 2 in kolom A

Code:
for j= 1 to 10
  sq=split(sheets(2).cells(j,1))
  c0=trim(replace(join(sq),sq(ubound(sq)),""))
  sheets(1).cells.replace c0,sheets(2).cells(j,1)
next
 
he bedankt snb, dit heeft me een eind op weg geholpen en een hoop werk gescheelt.

Krijg alleen wel hier en daar meerdere resultaten. BV als in het origneel management ergens staat (BV. Management board) en op sheet 2 staat brand management dan wordt de code van brand management ook bij management board neergezet. Dit is even een fictief voorbeeld. Maar op deze manier heb ik dus op sommige rijen 6 afdelingsnummers achter elkaar.

Soms worden codes trouwnes ook tussen de afdelingsnaam in gezet (BV ICT StafD100100ing &control)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan