Vervelende Piep

Status
Niet open voor verdere reacties.

fransiej

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 nov 2010
Berichten
2
Hallo,

Ik heb een vervelende piep in mijn PC, Na aandringen van collega's vond ik het tijd worden om hier wat aan te doen. Ik heb nu alles al geprbeert maar krijg het niet uit.
Ik heb via configuratie scherm alle audio al uit gezet. Het probleem is alleen dat het geluid niet via de boxen kom maar uit de pc kast. Ik heb daarom in de bios het kopje audio op disable gezet. Nog steeds piept de pc.

Heeft iemand een oplossing?

Groeten Frans
 
moeilijk om te zeggen als ik het niet kan horen

maar misschien een van de ventilator die niet goed is

ik zou de kast even open maken en dan aanzetten om te kijken of je zo wat beter kan luisteren waar het nou vandaan komt

misschien dat je het na schoon blazen van het stof al kwijt bent maar ik ga er van uit dat een fan die herrie maakt
 
Je hebt standaard 2 of 3 ventilatoren in je kast.
Maak hem open en probeer ze een voor een te stoppen met je vinger op het midden.
Kan geen kwaad, doet geen pijn.
Als nu blijkt dat het piepen stopt bij een van de ventilatoren heb je de boosdoener te pakken.
Komt ong. op hetzelfde neer als wat aloew schrijft, alleen zal het zo iets duidelijker zijn.
 
Bedankt voor jullie snelle reacties. Het gaat hier alleen niet om een Fan.

Als ik een word document niet opsla en dan op kruisje druk dan geeft hij een melding of ik het bestad wil opslaan. Op dat moment geeft hij ook zo een vervelend piepje.
Dat vervelende piepje komt niet uit de boxen maar uit de pc kast. Ik heb in de bios de audio al uitgezet maar hij doet het nog steeds.
 
Kan een spoel zijn uit de powersupply. Maar je moet je hier niet zelf mee bezig houden als werknemer, geweldige kans om een nieuwe fatsoenlijke machine te scoren :p

De reden waarom je het piepje luider hoort tijdens afsluiten e.d. is omdat dan de belasting van de computer veranderd. Het kan ook een spoeltje zijn op je videokaart eventueel. Ik ga er hier van uit dat het een zeer hoog indringend piepje is.
 
Dank voor reactie!

Het gaat wel om een echt pc geluidje. Het geluid wordt niet veroorzaakt door een defect aan iets ofzo. Het gaat echt om een heel kort piepje. Een foutmeldingspiepje. Het komt vanuit het moederbord. Als ik de audio op het Moederbord uit zet doet hij het nog steeds. Mijn eigenlijke vraag is:

Is er een andere, efficientere manier om de audio op het moederbord uit te zetten?
 
Op je moederbord zitten je audioaansluitingen (kleine stekkertjes). Trek ze eenvoudigweg allemaal los en het zou afgelopen moeten zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan