Vervolg: Helpmij traag netwerk instellingen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Probleempjes

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 jan 2008
Berichten
4.846
Code:
Misschien kun je je netwerkinstellingen eens onderzoeken?
Misschien zit daar iets niet goed (misschien staat helpmij wel verkeerd in je hostfile)? 
Je hebt ook al eens aangegeven dat het via een proxy wel goed ging,
 lijkt mij daarom zeer onwaarschijnlijk dat het aan helpmij ligt. Volgens mij kunnen
 wij hier niet wat aan doen. Kom je er niet uit dan kun je natuurlijk altijd je vraag hier op helpmij stellen ;).

Dus dat doe ik dan maar even. Bij deze vraag ik nu: Waar kan ik vinden of er iets mis zit met de instellingen. Ik snap hier zelf namelijk niet veel van.

Ik draai trouwens gewoon Windows XP Pro. SP2

Iemand een idee waar ik begin?



Gr,

Johan
 
Laatst bewerkt:
Weet niet echt waar het over gaat, heb iets terug gevonden over trage chat op vrijdag avond
Maar als dat enkel in de chat is lijkt het mij sterk als het met de instellingen heeft te maken.
Lijkt mij dan eerder een corrupte cookie of preftch zou bijde eens opschoonen mede als de dns
 
hoi, ik denk dat je de schuld bij je provider moet zoeken.

zag in je profiel dat je Telfort heb, die heeft de laatste tijd regelmatig problemen met de snelheid.
heb zelf ook Telfort en dezelfde problemen, vorige week een download van 50 Kb/ps ipv 1400Kb/ps
weet niet zeker of het Kb of KB moet zijn, maar je snapt het verschil wel.

hoop dat ik je hier wat mee kan.
 
hoi, ik denk dat je de schuld bij je provider moet zoeken.

zag in je profiel dat je Telfort heb, die heeft de laatste tijd regelmatig problemen met de snelheid.
heb zelf ook Telfort en dezelfde problemen, vorige week een download van 50 Kb/ps ipv 1400Kb/ps
weet niet zeker of het Kb of KB moet zijn, maar je snapt het verschil wel.

hoop dat ik je hier wat mee kan.

Ja naja, de snelheid klopt idd ook niet. Dus ik moet ze zo ie zo nog even bellen (20 mbit en krijg 6,7 binnen) Maar ik zal ook eens die dingen die in de eerste reactie genoemt zijn proberen :) Heb even cookies enz verwijdert. En heb nog niks sloom's gehad. Zodra het weer traag is zal ik even cleanen en dan even kijken of het nog traag is.

Ill keep you posted!
 
Laatst bewerkt:
De volle 20 Mb haalt bijna niemand!!
Je krijgt die enkel als je binnen een straal van zeg z'n 150 van de centrale woont.
Ik woon ong 2 kilometer van de centrale en kom op een download van 8Mb tot 10Mb.

Die prefetch map schoonmaken gaat overigens als volgt, die map Prefetch kun je vinden met verkenner onder de map windows, deze kun je zonder gevaar gewoon leeg maken.
dns opschonen doe je door start,, uitvoeren,, en dan type je: ipconfig /flushdns
 
Ik heb het even gecleaned, nu zien waarneer het weer traag word. Dan doe ik het weer..

Nee ik haal minder dan 8 mbit omdat ze er bij 8 mbit bij ons de kap erop hebben gegooit. (Terwijl we gewoon een 20 mbit verbinding betalen)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan