Verwijderde bestanden worden terug geplaatst

Status
Niet open voor verdere reacties.

DStef9

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2011
Berichten
6
Wie kan mij helpen met het volgende? Als ik documenten verwijder of verplaats, staan ze - na het herstarten van de computer - weer op hun oude plaats. In het geval van verplaatsen staan ze op twee plekken, dus zowel in (bijvoorbeeld) map C:\Mijn documenten\Map als in C:\Mijn documenten\Map\Tweede map.

Wie weet wat hier aan de hand is en wat ik kan doen om dit te verhelpen?
 
Kijk (bijv.) even op Google etc. om te achterhalen hoe op jouw versie van Windows te zien is welke hardlinks, softlinks of symlinks je hebt.

Ik verwacht namelijk dat je met dergelijke links te maken hebt op je pc.

Tijs.
 
Welkom bij Helpmij.nl :) Met welke versie van Windows werk je?
 
Bedankt voor jullie reacties!

@Dnties: Hardlinks en deeplinks heb ik bekeken, maar het zijn gewoon volledige bestanden en geen snelkoppelingen, voor zover ik die links begrepen heb.
@Mumzel: Ik werk met Windows 7.
 
Hardlinks en softlinks hebben niet met snelkoppelingen te maken, alhoewel ze (voor een gebruiker) wel soms hetzelfde lijken te reageren.

Kijk eens met FindLinks of een van de bestanden in die mappen een hardlink heeft met een ander bestand. Pak Findlinks.exe uit uit het Findlinks.zip en plaats die in de C:\Windows\System32 map. Open daarna een cmd-venster met Administrator-rechten (Start -> Zoeken en uitvoeren -> CMD.exe invullen -> rechtsklikken op het daarboven dan 'gevonden' CMD.exe en kiezen voor Als Administrator uitvoeren).
In het dan geopende CMD-venster:
CD /d <mapnaam, zoals c:\users\gebruikersnaam\map1>
findlinks <bestandsnaam>

Alternatief in dat CMD-venster:
CD /d <mapnaam, zoals c:\users\gebruikersnaam\map1>
fsutil hardlink list <bestandsnaam>

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Vraag verplaatst naar de Windows 7 sectie uit overige software :)
 
Bedankt voor je link. Ben intussen zelf bezig met de back-ups. Ik zie namelijk dat alleen de mappen waarop ik de back-up toepas de gegevens, na verwijderen, weer terugzetten. Misschien dat er een verkeerde instelling is.
Ik wacht de volgende back-ups even af. Wie weet is dan een hoop verklaard.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan