verwijderen oude documenten

Status
Niet open voor verdere reacties.

chemical

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 apr 2005
Vaak worden er door windows bestanden opgeslagen waar je niets van weet. Hoe kan ik er zo goed mogelijk voor zorgen dat mocht mijn pc in handen van iemand anders komen die persoon absoluut niet kan achterhalen wat er allemaal op mijn pc is gebeurd.

Hier bedoel ik natuurlijk niet de files mee die ik zelf heb bewaard maar meer de verborgen register bestanden.

het makkelijkst:
Koop een harddisk die je via een houder zo uit de computer kunt halen.
Als je stopt met computeren haal je de harddisk eruit en legt die ergens neer waar een ander die niet kan vinden.

Een harddisk is altijd te onderzoeken, hoe denk je dat de politie dit doet.
Die hebben ook de hulp middelen en die zijn door iemand gemaakt.

Maar ik vraag mij altijd af wat staat er nu op een computer wat een ander niet zou mogen weten.

Geplaatst door puppie
het makkelijkst:
Koop een harddisk die je via een houder zo uit de computer kunt halen.
Als je stopt met computeren haal je de harddisk eruit en legt die ergens neer waar een ander die niet kan vinden.

Een harddisk is altijd te onderzoeken, hoe denk je dat de politie dit doet.
Die hebben ook de hulp middelen en die zijn door iemand gemaakt.

Maar ik vraag mij altijd af wat staat er nu op een computer wat een ander niet zou mogen weten.

Bedrijfsgegevens.
Adressenbestanden
Klantenbestanden
etc.

Je hebt verschillende prog's om bestanden te crypteren.
Dit zijn echter wel shareware-prog's. Je moet er dus voor betalen.
Maar met deze link kan je vast wel wat:

Alternate.nl

Geplaatst door killermenace

Bedrijfsgegevens.
Adressenbestanden
Klantenbestanden
etc.

We hebben het over register bestanden,
Niet de zelf gemaakte bestanden :o

Neem een laptop. Die kan desnoods onder je hoofdkussen :)

hehehe jammer mensen, enige antwoord waar ik wellicht wat mee kan is een externe harde schijf nemen en hie dan alles opzetten , maar aanezien ik al een laptop heb zal het weinig verschil maken aangezien een harde schijf net zo groot is als mijn laptop,

Nog meer tips anyone ?

Je hebt ook al kleine behuizing voor harddisk van een laptop......

ok ik zal eens kijken maar dit houdt dan wel in dat het besturingssysteem op de externe harddisk gezet moet worden neem ik aan ?

dan zou de laptop of de pc zo ingesteld moeten worden dat ie van een externe USB schijf opstart....

Ik blijf die slede met de harde schijf van Puppie de betere optie vinden. als er meer mensen op die pc moeten, kunnen die allemaal een slede krijgen met daarin hun eigen harde schijf. Die zijn af te sluiten zodat ze niet uit de pc te halen zijn als je dat niet wilt. en als je weg gaat neem je met één beweging je lade uit de pc en kan niemand aan je gegevens komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan