Verwijderen van duplicaten

Status
Niet open voor verdere reacties.
De ;0 is een optie van vergelijken, 0 betekend hier moet exact overeenkomen.
De indexformule heeft een kolomnummer nodig, omdat dat in je bereik steeds een kolom verder is
kun je dat doen door kolom() er neer te zetten, deze geeft dan het kolomnummer van de kolom
waarin de formule staat, in de database staan de gegevens in kolom 3 , in de zoektabel in kolom 5
vandaar de -2

selecteer een bereik , bij tabblad formule klik je op naam definiëren en dan geef je dat bereik een naam.
Deze naam kun je dan in een formule gebruiken. Maakt formules wat leesbaarder en is makkelijker met toevoegen en verwijderen van regels.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is want ik doe het even uit mijn hoofd.

Niels

Beste Niels28

Helemaal super.
Bedankt voor de duidelijke uitleg en de index formule, ga deze vandaag in mijn spreadsheet plaatsen.
Als ik dan de formule in een andere cel laat beginnen bv K11, dan wordt kolom()-8 klopt dit? Dat zou dan kolom 11-3 zijn.

Nog even over die naam van dat bereik:
Op tabblad Database selecteer ik dan bv. 3000 regels en de kollommen A t/m M en geef deze een naam?
Die naam waar in de index plaats ik die dan, alleen in het eerste gedeelte direct na index( , vervangt de naam soms Database!$A$1:$K$56 ?
Maakt het deleten van duplicaterows dan niet meer uit?

Met vriendelijke groet,

Gaggie

Laatst bewerkt:
Ja het wordt dan kolom()-8 , en ja de naam vervangt het index gedeelte.
als je A1:A3000 en B1:B3000 of waar je info dan ook mag staan een naam geeft
kun je deze in de formule ook vervangen.

Als het goed is heb je dan ook geen last van het verwijderen van de duplicaten.

Je kunt er ook altijd nog een tabel van maken.

Niels

Beste Niels28

Ik gebruik nu die index formule die jij hebt opgegeven, krijg alleen een #N/B als hij de waardes niet kan vinden is daar een oplossing voor?

Mvg.

Gaggie

Laatst bewerkt:
heb het al gevonden, ik moet eerst iets beter zoeken voordat ik een vraag stel.

als.fout(index..............0;0)

dat werkt.

Sorry,

Gaggie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan