• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijderen van lege rijen binnen een bereik

Status
Niet open voor verdere reacties.

snitsel

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2008
Berichten
199
Beste

Ik heb een Excel bestand die ik gebruik om de prijs van poorten + toebehoren te bereken.
Dit allemaal met de functie ALS.
vb. als cel A4>0 dan moet hij de prijs tonen van het aangegeven product.
Per rij staat er een product die ik kan aanvinken en als deze dus is aangevinkt zet hij de prijs in een "offerte lay-out".
vb. onderdeel 1 wordt aangevinkt, onderdeel 2 en 3 niet en onderdeel 4 wel.
dan zit ik in mijn lay out met de prijs van een onderdeel, dan 2 witte lijnen en dan terug een lijn met de prijs.
Nu mijn probleem is dat ik overal witte lijnen heb tussen mijn producten door in mijn "lay out" en dat dit dus niet mooi is en nu moet ik constant de rijen selecteren en verwijderen naar boven toe.
Is het mogelijk een bepaalde macro te schrijven als hij binnen het bereik J9:N36 een witte rij tegen komt vb J24:N24 dat hij deze dan verwijderd naar boven toe?

Hopelijk heb ik mijn probleem goed genoeg kunnen uitleggen.

mvg
 
Kijk op volgende link voor de verschillende mogelijkheden

http://www.ozgrid.com/VBA/VBACode.htm

Mvg

Rudi

Beste bedankt voor de snelle reactie en ik heb alle codes uitgeprobeerd, maar dit is het blijkbaar nog niet.
ik heb dit hier ook gevonden op het forum: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=237132

Maar het probleem is dat alleen de rijen in range J9:N47 verwijderd mogen worden en de gegevens in de kolommen er naast, moeten blijven staan.
Nu heb ik ook nog iets opgemerkt dat wss voor problemen zorgt;
De "lege cellen" zijn visueel wel leeg maar er schuilt telkens een formule in dus wordt deze rij niet als leeg beschouwt waarschijnlijk door Excel.

kan er mij iemand verder helpen?
 
Zonder VBA kan het ook wel, maar dan krijg je meer een op maat oplossing. Met een bestand ontdaan van gevoelige info kan 1 van de helpers (of ik) waarschijnlijk wel wat.
 
Code:
Sub test200()
  With [J9:N47]
    .SpecialCells(2,3).Copy [AA1]
    .Clear
  End With
  With [AA1]
    .CurrentRegion.Copy [J9]
    .CurrentRegion.Clear
  End With
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Code:
Sub test200()
  With [J9:N47]
[B]    .SpecialCells(2,3).Copy [AA1][/B]
    .Clear
  End With
  With [AA1]
    .CurrentRegion.Copy [J9]
    .CurrentRegion.Clear
  End With
End Sub

SNB, als ik deze code copy / paste in mijn macro en ik leg al de rest af en ik druk op de knop, dan krijg ik de foutmelding: "er zijn geen cellen gevonden".
en als ik de foutopsporing uitvoer komt de boven vermelde vetgedrukte lijn in het geel te staan.
 
Dat betekent dat er in dat gebied geen cellen zijn met enige inhoud (tekst of getallen).
Als dat zo is, is jouw vraag ook niet aan de orde: er hoeven geen lege regels verwijderd te worden in een gebied waarin geen gegevens staan.
 
Dat betekent dat er in dat gebied geen cellen zijn met enige inhoud (tekst of getallen).
Als dat zo is, is jouw vraag ook niet aan de orde: er hoeven geen lege regels verwijderd te worden in een gebied waarin geen gegevens staan.

Ik heb in de bijlage een vb in excel gemaakt hoe mijn origineel bestand er ongeveer uit ziet. Als je het getal verwijderd in de gele celletje zal er niets komen te staan in mijn tabel, als er 1 instaat dus wel.
Hopelijk kan je hier mee verder...(nu heb ik nog 1 probleem, ik kan mijn excel bestand niet uploaden want vanaf ik een formule invoeg zit ik boven de 100kb) Hoe los ik dit op?
 
Als jouw verhaal klopt en in gebied J9:N47 staan gegevens en bevat lege 'regels' (van kolom j t/m N) dan werkt de code.
Als er geen gegevens staan hoeft de code niet uitgevoerd te worden, als er geen lege 'regels' zijn evenmin.
Het plaatsen van jouw bestand is niet nodig, want deze voorwaarden kun je zelf testen.
Als je in het gebied echter alleen cellen met formules hebt staan wordt het een ander verhaal.
Dan moet je mijn code aanpassen (zie bij specialcells in de Hulpfunktie van Excel).
 
Laatst bewerkt:
Als jouw verhaal klopt en in gebied J9:N47 staan gegevens en bevat lege 'regels' (van kolom j t/m N) dan werkt de code.
Als er geen gegevens staan hoeft de code niet uitgevoerd te worden, als er geen lege 'regels' zijn evenmin.
Het plaatsen van jouw bestand is niet nodig, want deze voorwaarden kun je zelf testen.
Als je in het gebeid echter allen cellen met formules hebt staan wordt het een ander verhaal.
Dan moet je mijn code aanpassen (zie bij specialcells in de Hulpfunktie van Excel.


Ik heb het nu nogmaals uitgeprobeerd en het werkt, ik krijg terug dezelfde foutmelding. Ik werk wel met Excel 2007. Maakt dit een verschil? en als ik zoek via de help in excel naar "specialcells" vindt hij ook niets terug. mijn bestand ziet er als volgt uit: er is telkens een regel formules en een witte regel, terug een regel formule,...
de witte regels er tussen zijn gewoon om het overzichtelijk te maken, maar deze mogen ook verwijderd worden en de regels van de formules, als deze cel blank blijft met de formule erin mag deze rij ook verwijderd worden. een de rijen die voldoen aan het gevraagde van de formule mogen dus niet verwijderd worden.

Ik geloof je wel dat uw formule werkt, maar dan pas ik hem mss niet goed toe. anders kan je eens een voorbeeld doormail: stevendesnyder@hotmail.com
thx
 
Waar staat dat bestand eigenlijk?

Ik kon geen excel bestand posten, want vanaf ik een formule invoeg is mijn bestand groter dan 100kb. kan ik het anders per mail sturen?
ik heb gewoon de code van SNB toegepast in mijn bestand en in een nieuw bestand maar telkens de foutmelding.
 
Ik kon geen excel bestand posten, want vanaf ik een formule invoeg is mijn bestand groter dan 100kb. kan ik het anders per mail sturen?
ik heb gewoon de code van SNB toegepast in mijn bestand en in een nieuw bestand maar telkens de foutmelding.

Geen mail aub, ik krijg er al genoeg binnen per dag. Ik kan mij trouwens niet inbeelden dat een bestandje met 1 tabblad, een 50 tal rijen data, en een paar lijnen VBA-code gezipt groter is dan 100 KB. Opmaak mag ook achterwege.
 
Geen mail aub, ik krijg er al genoeg binnen per dag. Ik kan mij trouwens niet inbeelden dat een bestandje met 1 tabblad, een 50 tal rijen data, en een paar lijnen VBA-code gezipt groter is dan 100 KB. Opmaak mag ook achterwege.

Ik was constant bezig met wissen in mijn bestaand bestand en er zit daar precies iets achter die het groot houdt.
Nu heb ik hier mijn bestand in de zip, hoe het er een beetje uitziet.
zoals je het bestand nu opent; met de macro zouden alle witte regels in het bereik J9:N47 moeten verwijderd worden naar boven toe.
 

Bijlagen

  • test rijen.zip
    60,5 KB · Weergaven: 159
Dit is een bestand in Excel 2007 formaat, waarover ik niet kan beschikken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan