• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijderen van lege rijen binnen een bereik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Moeten de lege rijen in het gebied echt verwijderd worden, of is het ook goed als alle gevulde rijen bovenaan worden geplaatst, met daaronder de lege rijen?
Dan blijft de Som dus altijd in celN49.
 
Moeten de lege rijen in het gebied echt verwijderd worden, of is het ook goed als alle gevulde rijen bovenaan worden geplaatst, met daaronder de lege rijen?
Dan blijft de Som dus altijd in celN49.

Ik heb het ook al gevonden via de draaitabel om alleen de ingevulde bovenaan te zetten en de lege er onder, maar ik had ze liever verwijderd.
 
Misschien heb je hier wat aan, een oplossing met formules en voorwaardelijke opmaak.
Het origineel heb ik geknipt >> plakt in de cellen AA9 t/m AE47.

Op de plaats van J9 t/m N49 verschijnt het resultaat. Afhankelijk van het aantal ingevulde aantallen zal de lijst langer- of korter worden.

De 2 lijsten (het origineel en de dynamische) kan je natuurlijk - met een beetje werk - op elke gewenste plaats neerzetten.
 

Bijlagen

  • test rijen babo.zip
    33,9 KB · Weergaven: 49
Misschien heb je hier wat aan, een oplossing met formules en voorwaardelijke opmaak.
Het origineel heb ik geknipt >> plakt in de cellen AA9 t/m AE47.

Op de plaats van J9 t/m N49 verschijnt het resultaat. Afhankelijk van het aantal ingevulde aantallen zal de lijst langer- of korter worden.

De 2 lijsten (het origineel en de dynamische) kan je natuurlijk - met een beetje werk - op elke gewenste plaats neerzetten.

Dank u wel Bobito Bob...
Hier zal ik wel mee weg kunnen denk ik. Ik zal het eens toepassen in mijn originele bestand! Alvast bedankt. grtz
 
Laatst bewerkt:
Dank u wel Bobito Bob...
Hier zal ik wel mee weg kunnen denk ik. Ik zal het eens toepassen in mijn originele bestand! Alvast bedankt. grtz

Dag Bobito

Terug een eindje geleden van uw post, maar nu na het verlof is het wat kalmer en ben ik alles aan het toepassen volgens uw bestand.
Alleen heb ik 1 probleem. In de kolom Z heb je een formule toegepast die er als volgt uit ziet:
=ALS(ISFOUT(KLEINSTE(ALS(AA$9:AA$47<>"";RIJ(AA$9:AA$47));RIJ()-8));"";KLEINSTE(ALS(AA$9:AA$47<>"";RIJ(AA$9:AA$47));RIJ()-8)-8)

Als ik deze formule toepas werkt ze niet. Nu heb ik het volgende gezien en ik weet niet wat het is.
Als ik met de pijltjes naar de cel ga, dan zie ik in het begin en het einde van de fomule { } staan.
Als ik met de muis op de formule klik, dan verdwijnen de { }.
Welke functie of wat moet ik hiervoor doen om deze { } tekens te verkrijgen?

Eens er tekst in de cel staat en hij neemt de gegevens over, zie ik ook dat er automatisch een omranding van de cel komt. Hoe doe je dit?

mvg
 
Dag Bobito

Terug een eindje geleden van uw post, maar nu na het verlof is het wat kalmer en ben ik alles aan het toepassen volgens uw bestand.
Alleen heb ik 1 probleem. In de kolom Z heb je een formule toegepast die er als volgt uit ziet:
=ALS(ISFOUT(KLEINSTE(ALS(AA$9:AA$47<>"";RIJ(AA$9:AA$47));RIJ()-8));"";KLEINSTE(ALS(AA$9:AA$47<>"";RIJ(AA$9:AA$47));RIJ()-8)-8)

Als ik deze formule toepas werkt ze niet. Nu heb ik het volgende gezien en ik weet niet wat het is.
Als ik met de pijltjes naar de cel ga, dan zie ik in het begin en het einde van de fomule { } staan.
Als ik met de muis op de formule klik, dan verdwijnen de { }.
Welke functie of wat moet ik hiervoor doen om deze { } tekens te verkrijgen?

Eens er tekst in de cel staat en hij neemt de gegevens over, zie ik ook dat er automatisch een omranding van de cel komt. Hoe doe je dit?

mvg
De formule is een zogenaamde matrix formule. Deze moet je bevestigen met CTRL-SHIFT-ENTER ipv ENTER. Dan komen vanzelf de {} om de formule.
Zelf {} om de formule plaatsen werkt niet.

De omrandig zal ik gedaan hebben met voorwaardelijke opmaak (opmaak >> voorwaardelijke opmaak) . Hier kan je de opmaak van een cel afhankelijk maken van een voorwaarde.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan