• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijzen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wdolstra

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2004
Enige tijd geleden heb ik een probleem op helpmij geplaatst. Ik kon dit probleem niet goed beschrijven. Deze keer heb ik her een en ander in een bijlage gezte ik hoop dat dit het wat duidelijker maakt. Wat ik wil is de gegevens van de ene cel naar de ander kopieren aan de hand van een formule...... Ik hoop dat iemand mij helpen kan.

Bijlagen

Goedemiddag Wilco,

Het gaat denk ik om deze link:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=183648
Zet de link er een volgende keer bij svp.

Waarschijnlijk denk ik te eenvoudig, maar de resultaten moeten op blad2 komen te staan met een vast aantal regels er tussen, er hoeft geen volgorde in aangebracht te worden. Dat kan toch gewoon met een directe celverwijzing in blad2 (bijv. cel Blad2!E3: =Blad1!C2)?

Jeroen

Die verwijzing kan maar een keer. Ik wil namelijk kopieren en als ik kopieer op blad 2 dan gaat ie op blad 1 ook hetzelfde aantal regels opschuiven terwijl dat maar een regel moet zijn. Zoals ik in de bijlage laat zien. Het eerste vakje vul ik met een verwijzing en de andere vakjes wil ik vullen dmv een formule

Hoi Wilco,

Je wil de resultaten van Blad1 kopieren naar Blad2. Een verwijzing lijkt mij simpeler, al is dat de eerste keer wel wat werk.

Maar kennelijk kan dat niet.

Stel dat er 5 rijen tussen de formules moeten zitten (beginnende vanaf rij 2), dan kun je ook met de formule werken:
=ALS(rest(RIJ()-2;5)=0;INDEX(blad1!K:K;(Rij()-2)/5);"")

Jeroen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan