• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verwijzing naar ander bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leenroc

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2002
Goedemorgen allen,

Ik ben een tijdje aan het klooien maar krijg het niet voor elkaar te weten:
Ik heb de volgende formule in excel:

=ALS(ISFOUT(ALS(A7<>"";INDIRECT("'"&A7&"'!d10");""));"";ALS(A7<>"";INDIRECT("'"&A7&"'!d10");""))

In cel A7 staat de omschrijving van een werkblad. Hij kijk dus welke waarde daar staat en gaat vervolgens de waarde in het betreffende werkblad van cel d10.

Wat is nu mijn vraag. nu staan de werkbladen in een ander bestand met de naam meerwerk.xls

Dus ik wil dat hij niet in hetzelfde bestand gaat kijken maar in het bestand meerwerk.xls en daar het betrefefnde blad met de waarde van D10

Laatst bewerkt:
Tis in excel zoals het forum aangeeft en probleem is toch omschreven?

nu nogmaals maar dan anders:

in cel a7 staat blad2 (ingetikt) in cel a8 staat de volgende formule:

=ALS(ISFOUT(ALS(A7<>"";INDIRECT("'"&A7&"'!d10");""));"";ALS(A7<>"";INDIRECT("'"&A7&"'!d10");""))

In cel a8 krijg je dan de waarde van cel d10 uit blad2

Nu wil ik een formule in cel A8 die niet in hetzelfde bestand zoekt naar blad2 cel d10 maar in bv het bestand met de bestandsnaam meerwerk.xls in blad2 cel d10

Grt

Probeer deze eens:

A7 staat je blad naam
B7 staat je werkbladnaam

Code:
=ALS(ISFOUT(ALS(A7<>"",INDIRECT("["&B7&"]"&A7&"!d10"),"")),"",ALS(A7<>"",INDIRECT("["&B7&"]"&A7&"!d10"),""))

Groet,
Ferenc

Denk dat jij de , moet veranderen in ; seperators.

Probeer het zo eens:
=ALS(ISFOUT(ALS(A7<>"";INDIRECT("'"&"[Meerwerk.xls]"&A7&"'!d10");""));"";ALS(A7<>"";INDIRECT("'"&"[Meerwerk.xls]"&A7&"'!d10");""))

M.

Probeer het zo eens:
=ALS(ISFOUT(ALS(A7<>"";INDIRECT("'"&"[Meerwerk.xls]"&A7&"'!d10");""));"";ALS(A7<>"";INDIRECT("'"&"[Meerwerk.xls]"&A7&"'!d10");""))

M.

TOP bijna goed!!

Alleen moet je nu het meerwerk bestand open hebben om de waarde naar voor te krijgen.
Wanneer je bv gewoon 'D:\test\[meerwerk.xls]Blad2'!D10 in een cel zet vraag d hij bij het open of hij moet bijwerken.

Kan dat in de deze formule ook?

Noop.

Denk dat je over moet gaan stappen naar een vba code achter je blad.
Misschien knutsel ik vanavond nog wat in elkaar.

Groet,
Ferenc

Dat zou geweldig zijn.

Ik dacht dat het basis excel les 5 was ....... gelukkig zijn er toppers zoals jullie

Kijk eens naar deze voorbeeld files.

met code:
Code:
Sub overhalen()

Application.ScreenUpdating = False

padnaarfile = "C:\Documents and Settings\Ferenc\Bureaublad\"
werkmap = Sheets("Blad1").Range("A7")
tabblad = Sheets("Blad1").Range("A8")
gegevencel = Sheets("Blad1").Range("A9")

Workbooks.Open Filename:=padnaarfile & werkmap

Sheets(tabblad).Range(gegevencel).Copy Workbooks("Map1.xls").Sheets("Blad1").Range("D7")

Windows(werkmap & ".xls").Close

Application.ScreenUpdating = True
End Sub

In testfile 1 staat deze code eniigzins uitgelegd.

Succes,
Ferenc

kijk ook eens hier: http://www.ozgrid.com/VBA/WorkbookPath.htm om deze code nog beter te maken, zodat je je file overal kan plaatsen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan