Verzenden van gegevens naar andere pagina uit MYSQL

Status
Niet open voor verdere reacties.

Semafoor

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2007
Hallo,

Ik ben momenteel bezig om een formulier te maken. Omdat er altijd vragen toegevoegd moeten worden en gewijzigd worden heb ik dit gedaan met php en mysql

Alleen lukt me iets niet.

Wanneer een vraag met checkbox uit de database wordt gehaald krijgt deze checkibox de naam: name=\"".$soortnaam."\"
nu dacht ik dat wanneer je op verzenden klikt dat dan $_POST['$soortnaam'] zou veranderen in de naam.

VOORBEELD

$soortnaam = 1brood
<input type=\"checkbox\" name=\"".$soortnaam."\"> wordt <input type=\"checkbox\" name=\"1brood\"> (TOCH?)

Wanneer je dan op de knop verzenden klikt wordt $_POST['$soortnaam'] dus $_POST['1brood']

maar wanneer ik nu op de pagina die moet verwerken $_POST['$soortnaam'] zet komt daar niks te staat.. Of wel betekend niks...

wat gaat er fout?
Kan er iemand naar kijken?

formulierpagina

Code:
$id = htmlspecialchars($rij->id);
$naam = htmlspecialchars($rij->naam);
$soortnaam = $id.$naam;
$soort = htmlspecialchars($rij->soort);
echo " <input type=\"".$soort."\" name=\"".$soortnaam."\">";

verwerkingspagina.
Code:
$id = htmlspecialchars($rij->id);
$naam = htmlspecialchars($rij->naam);
$soortnaam = $id.$naam;

echo $_POST['.$soortnaam.']."  ".$soortnaam;

Wanneer je de volledige code ziet moet je het maar zeggen

Ik hoop dat iemand weet of het kan oplossen...

STefan

Je zet $soortnaam in een string met enkele quotes. Dan gaat PHP op zoek naar een veld dat daadwerkelijk zo heet:

HTML:
<input type="whatever" name="$soortnaam" />

Wat jij wilt is:

PHP:
echo $_POST[$soortnaam]."  ".$soortnaam;

Aan: Tha Devil

Ik ben me er niet van bewust geweest dat mijn artikel twee keer geplaatst is.. Ik heb namelijk maar een keer op verzenden geklikt...
Kreeg wel een melding dat het plaatsen niet gelukt was of iets dergelijks en heb het toen opnieuw geprobeerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan