Verzendlijsten afdrukken

Halla

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 dec 2025
Ik heb een verzendlijst gemaakt van een brief bestaande uit 3 pagina’s.
Op iedere brief staan naw gegevens die uit een Excel bestand komen.
Om papier te besparen wil ik dubbelzijdig afdrukken (pagina 1 en 2).
Wanneer ik deze verzendlijst afdruk worden alle pagina’s dubbelzijdig afgedrukt,
niet alleen pagina 1 en 2, maar pagina 1 van het volgende adres komt op de achterzijde van pagina 3
van het eerste adres.
Om dit op te lossen druk ik alle bladen maar enkelzijdig af.
Is hier een oplossing voor?

Ik snap je probleem niet helemaal; als je een samenvoeging uitvoert krijg je voor elk adres een apart 'document' in een eigen sectie. Als je hoofddocument uit drie pagina's bestaat, dan heb je dus een extra pagina nodig als je dubbelzijdig wilt afdrukken, want je moet een veelvoud van 2 pagina's in je document hebben. Voeg dus een extra pagina toe in je hoofddocument.

Het hoofddocument bestaat uit 3 pagina’s. Als elk document zoals jij zegt in een eigen sectie staat en ik geef de opdracht om dubbelzijdig af te drukken dan staan pagina 1 en 2 op blad 1 en pagina 3 op blad 2.
In de praktijk worden alle bladen achter elkaar dubbelzijdig afgedrukt en komen de documenten door elkaar.
Bericht automatisch samengevoegd:

Nog even ter info: ik werk in Word (365) op een Mac als dit van belang mocht zijn.
Bericht automatisch samengevoegd:

Misschien ook nog van belang: zowel op pagina 1 als op pagina 3 van het hoofddocument worden naw gegevens (dezelfde) vanuit een excel bestand gezet,

Laatst bewerkt:
Nogmaals: je hoofddocument moet 4 pagina's hebben om dubbelzijdig af te kunnen drukken. Een hoofddocument van 3 pagina's kun je nu eenmaal niet dubbelzijdig afdrukken. En het is echt heel simpel: zet de cursor achteraan het document, en voeg (met een harde pagina-einde) een nieuwe pagina toe. Document opslaan voor later gebruik, en dan kun je de samenvoeging uitvoeren. Heb je 12 adressen, dan heb je, als het goed is, 48 pagina's (verdeeld over 12 secties van 4 pagina's) gemaakt.

De laatste opmerking kan ik overigens niet plaatsen. Die heeft met je 'probleem' niets te maken.

Terug
Bovenaan Onderaan