Verzoek: Windows Security Update CD februari 2004

  • Onderwerp starter Verwijderd lid 495598
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 495598

Hallo allen,

Ik ken het forum al een tijdje, maar plaats nu toch mijn eerste post.
Voor mijn retro-pc hobby ben ik op zoek naar een specifieke CD of ISO-bestand, namelijk de Nederlandse versie van de Windows Security Update CD uit februari 2004.
Deze CD (of 2 CD's?) bevat updates voor Windows 9x/Me/2000 en enkele voor Windows XP.
Online (Archive.org) kan ik wel Engelse, Duitse (https://archive.org/details/security9deu15/) en Italiaanse versies vinden, maar geen Nederlandse.
Op Marktplaats kan ik helaas ook niks vinden.
Maar waarom geen Unofficial Service Packs? Omdat deze natuurlijk niet officieel zijn en omdat ik al meerdere keren bugs ben tegengekomen.
Ik begrijp dat bijv. een kale Win98/WinMe installatie an sich ook wel werkt, maar bepaalde updates zullen ervoor zorgen dat het OS hopelijk soepeler draait.
Ik ben ook een oud thread van Helpmij.nl tegengekomen waar ze het bestellen bespreken:
https://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/153511-Microsoft-biedt-patches-op-gratis-cd-roms

Ik hoor het graag!
 
Als je Windows ME draait, dan kan ik je vertellen dat je die echt nooit soepel kan laten draaien. Er zat een groot probleem in dat OS, en dat was dat het geheugen snel volloopt. Patches hebben nooit veel bijgedragen als oplossing van dit probleem. Gebruik dan liever Windows 98 SE of Windows 2000.
 
Bedankt beiden voor jullie reacties.
@Aar: het draait mij vnl. om Win98 (SE). Ik heb wel een zip/7zip archief met daarin alle (aanbevolen en optionele) losse Win98 NL updates, maar ik ben op zoek naar de image van Februari 2004. Deze bevat een installer met de belangrijkste updates.
@Lange Pier: Kan ik de Engelse updates op een Nederlandse Windows installatie installeren? Uit eerdere ervaring blijkt dat sommige aspecten van Windows dan Engels worden i.p.v. Nederlands. Dank voor de link naar de Microsoft Update Catalog. Helaas bevat deze alleen updates van Win2000 en nieuwer. Updates voor Win9x waren alleen te vinden op de Windows Update (Catalog, v4/v5), die ergens in 2011 uit de lucht is gehaald.
 
Heeft iemand anders nog een idee waar ik een (image of CD) hiervan kan vinden?
Is voor de hobby ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan