VGA Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

kurto004

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2001
Hallo allemaal,

Van mijn oude pc met Epox EP-MVP4E moederbord (met onboard video) is de vga-connector beschadigd tijdens verhuizen. Daarop ben ik met de pc naar een computerwinkel gegaan. Daar hebben ze mij verteld dat ik beter een (pci) vga-kaart op het moederbord kan drukken omdat ik anders ongeveer een evenveel bedrag aan de reparatiekosten kwijt zou zijn. Ik moest wel eerst direkt naar bios gaan en de on-board video op "disabled" zetten.
Het probleem is echter dat ik nu geen beeld op de monitor heb - monitor krijgt geen signaal - waardoor ik niet eens in het bios kan komen. Want in het bios staat de on-board video immers op "enabled" waardoor de pci-videokaart de monitor niet stuurt.

Mijn vraag is dus; hoe kan ik het veranderen? Kan het ook via een jumper of zo?

Ik heb de videokaart ook in mijn andere pc gedrukt, die is ok.

Ik zou enorm blij zijn als iemand mij zou willen helpen met een oplossing :(

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Heb je de drivers van je oude videokaart verwijderd.

Hallo Humpe,

Allereerst bedankt voor je reactie.

Zoals ik net ook zei, ik kan nergens bij komen omdat ik geen beeld heb. :(

Groetjes.

Kan je nog in veilige modus komen.
Systeem opstarten en F8 ingedukt houden.

Ik weet dat dit een groot probleem is, want ik heb zelf ook een videokaart liggen en krijg zelf ook zwartbeeld en dat is ook nog niet opgelost.

Laatst bewerkt:
Je moet gwoon naar die winkel gaan en zeggen dat hij een zwartbeeld geeft en of ze dat kunnen oplossen.
Kijken hoe zij dat oplossen, ik ben benieuwd.veel succes ermee.

Geplaatst door kurto004
Ik moest wel eerst direkt naar bios gaan en de on-board video op "disabled" zetten.

:eek: Dit is onzin volgens mij.
Ookal staat je onboard video in je bios nog aan, en je hebt een video kaartje ingebouwd, dan hoort deze gewoon beeld te geven.
Ik weet niet in hoevere je standaard connector is beschadigd maar het lijkt er meer op dat er wat pinnetjes sluiting maken en een ernstig probleem op je moederboard heeft veroorzaakt.

Uhhm, ik kan de EP-MVP4E nergens terug vinden bij Epox, weet je zeker dat je het juiste nummer hebt?

Heb ook wel eens voor hetzelfde probleem gestaan, heb toen met de handleiding ernaast 'blind' door de bios 'gewandeld' en zo de instelling goed gekregen.

Je krijgt dan zoiets van, druk op del to enter setup, ja dat krijg je niet te zien dus net zolang op del blijven drukken totdat de harddisk activiteit stopt, dan één keer rechts drukken, tweemaal naar beneden, éénmaal enter, vier naar beneden, éénmaal op page up, f10 en 'y' drukkken. Het is even vogelen maar het is te doen.

Beste mensen, sorry dat ik niet kon reageren. Ik heb nl. deze week weer vroege dienst en na afloop van werk moest ik als getuige van een wegpiraterij voor de kantonrechter verschijnen :p

Nu ben ik terug, Was trouwens niks aan de hand, waren er 3 dooien en 8 gewonden, dus het viel allemaal reuze mee :D

Maar nu even weer ter zake:

Bij het aanzetten van de pc blijft de monitor in stand-by modus, dus gaat helemaal niet aan. Dat was blijkbaar humpe niet helemaal duidelijk. ;)

Geplaatst door Paintje
Ookal staat je onboard video in je bios nog aan, en je hebt een video kaartje ingebouwd, dan hoort deze gewoon beeld te geven.

Wat betreft de nieuwere systemen heeft Paintje best gelijk. Maar dit is een relatief oud systeem met K6-II als cpu. Ik weet het ook niet zeker. Je kunt best gelijk hebben, Paintje. :confused:

Laatst bewerkt:
Geplaatst door maestro12
Uhhm, ik kan de EP-MVP4E nergens terug vinden bij Epox, weet je zeker dat je het juiste nummer hebt?

Ik kwam hem ook nergens tegen maar heb het wel heel goed gezien op het moederbord (duidelijk met witte tekst).

Wel heb ik gebruikershandleidingen kunnen downloaden op het internet van EP-MVP4A en EP-MVP4F
maar ik ben bang dat ik daar niets mee opschiet.

Laatst bewerkt:
Jammer dat er nog geen oplossing gevonden is. Ik heb nl. ook nog steeds als ik die andere kaart er bij mij in zet ook zwart beeld.

Hallo Humpe,

Bij mij is het beeldscherm niet zwart, maar helemaal uit (op stand-by) d.w.z. dat het helemaal niet geactiveerd wordt als ik de pc aanzet.
Overigens ben ik bang dat Paintje toch ergens gelijk heeft :(

Erg veel bedankt in ieder geval. Ik ga zo naar bed want om 5 uur moet ik er weer uit.

Groetjes en welterusten!

Met zwartbeeld bedoel ik dat het scherm niet opgestart is.

Heb je geen mogelijkheid om een andere monitor aan te sluiten? het kan natuurlijk ook nog dat deze defect is.
Overigens hoor je bij het aanzetten van de PC een piepje te horen, hoor je deze niet dan is er toch iets ernstig mis met het moederboard.

Heb ik ook geprobeerd, echter zonder resultaat.

Ik hoor verder alles: ventilator, piep, gerammel van hardeschijf; na ± 45 seconden lang knipperen gaat het lampje van de harde schijf uit wat aanduidt op een normale opstartprocedure. Alleen heb ik geen beeld.
Zoals maestro12 zegt wil ik eigenlijk een keer "blind" door de bios wandelen, maar ik durf niet omdat ik de handleiding niet meer heb.

Groetjes.

Toch vind ik het vreemd, nergens op het internet is maar ook een verwijzing te vinden naar de EP-MVP4E kan het niet zijn dat het laatste een F moet zijn.

Ik ga morgen nogmaals heel goed kijken (deze keer met de bril op :) ) om te zien wat er precies op staat. Ik moet morgen om 5 uur op en moet dus op tijd naar bed. :p Ik kom dan ook er op terug.

Groetjes.

maestro12, jij toch gelijk hebben... ik voortaan altijd de bril op hebben... :cool:
zometeen, zoals je zegt even door het bios wandelen.

Hopelijk gaat het goed.

Ik laat je later wel weten hoe het afgelopen is.

Bedankt voor je tip!

Groetjes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan