Video Bewerkings Software, Maar Welke?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcell96

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
13 mei 2010
Berichten
1.225
hoi,

wij moeten voor school een film maken.
nu is mijn vraag, wat een goede en handige video editor software is?
mij lijkt het wel handig om bv stukken eruit te knippen en teksten te laten zien of zo...

Alvast bedankt
 
sony vegas werkt vind ik erg makkelijk werken
je zult deze alleen wel even moeten downloaden via de illegale wegen. Kost normaal rond de €500.
Wil je het simpel: gebruik windows movie maker, Heb je een mac: I-movie
Film voor CKV? :p
 
film voor verzorging:p
maar dat downloaden kan ik wel hoor:D

maar kan je daar veel mee?
en is het makkelijk te snappen?

iemand anders nog iets? :thumb:
 
Het is heel uitgebreid, maar je zal alleen de basis dingen gebruiken denk ik.
Die wijzen zichzelf wel.
het selecteren van beelden en knippen en plakken werkt heel handig vind ik.
Het programma ziet er wel heel ouderwets uit: het heeft de looks van windows 98 :p
 
ja zie ik nu ook pas, maar is er nog een andere die ook goed is?
 
Wat moet het programma allemaal kunnen, dat lijkt me wel handig om te weten. Als het recht toe recht aan dingen zijn die je moet doen, heb je dan al aan Windows Movie Maker of Windows Live Movie Maker (Windows 7) gedacht?
 
ja gewoon stukken eruit knippen en teksten te laten zien op beeld,
ik weet het eigenlijk ook niet, wat is er allemaal handig als je een filmpje maakt???
 
Dan kan volgens mij met Movie Maker. Ga naar You Tube en zoek op "Movie Maker". Daar kun je dan tutorials zien. Dan weet zo of Movie Maker voor jou voldoet of niet.
 
sony vegas pro 9
en adobe after effects CS5
er zijn hulp videos voor after effects CS5 (http://www.videocopilot.net/tutorials/ )
sony vegas is meer om de video zelf te bewerken
after effects is om een mooie intro te maken
dat kan je ook met sony vegas maar after effects vind ik zelf beter
het is zeer simpel, je kan zelfs een intro op youtube opzoeken dan die intro downloaden en in after effects je eigen tekst invoegen :)
edit: windows movie maker heeft een zeer slechte qualiteit vind ik, ik raad je om sony vegas te downloaden
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, ik ga volledig akkoord met meplaynaked!
Ikzelf gebruik adobe after effects CS5, en premiere voor het grof vuil xP
Van after effects bestaan er zeer veel mooie tutorials op het net, en van sony vegas (die zijn de eeuwige concurrenten btw) minder. Windows movie maker is al helemaal slecht, wetend dat bijna elk filmformaat wordt afgewezen! (dat is de reden waarom ik ben overgestapt van windows movie maker xP, dom van me, had ik natuurlijk veel vroeger moeten doen, dan zou ik een jaartje langer hebben kunnen genieten van deze mooie progamma'tjes!)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan