Video chip linux

Status
Niet open voor verdere reacties.

Basiboy

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2010
Berichten
376
Hallo beste helpers :p.
Ik wil graag linux installeren ik heb aantal dingen over linux dooregelopen alleen ik zit met een grote vraag namelijk:Ik heb een video chip i.p.v. een video kaart,spelletjes etc bijv: world of warcraft lukken wel en alles waar video kaart bij staat ook,alleen een ander besturings systeem is wel een groteren stap dan een spel.Dus mijn vraag is eigenlijk,kanj je ook linux draaien als je een video chip hebt?

Maar even wat info over mijn laptop:
-Hij draait nu met windows vista home basic
-model: eMachines E525
-Processor:Genuine Intel(R) CPU 575 @ 2.00GHz 2.00 GHz
- Geheugen (RAM): 3,00 GB
-type computer: 32-bits besturingssysteem

En nog een vraag: Al;s ik linux ubuntu installeer gaat windows vista dan weg? nee toch?


Hopelijk kunnen jullie me helpen,Bas
 
Hallo beste helpers :p.
Dus mijn vraag is eigenlijk,kanj je ook linux draaien als je een video chip hebt?
Zeker, iedere PC heeft immers een grafische chip anders zou je geen beeld hebben. Ondersteuning voor Intel chips is meestal best goed. Of je je spellen kunt spelen onder Linux is weer een ander verhaal. World of warcraft schijnt te werken i.c.m. Wine.

En nog een vraag: Als ik linux ubuntu installeer gaat windows vista dan weg? nee toch?
Alleen als jij daarvoor kiest tijdens de installatie.
 
Linux is overigens een goede keuze, ik gebruik het nu een week, en ik ben er erg blij mee!
 
Onthoud dat er voor linux niet altijd alternatieven zijn voor mac of windows software.
 
Onthoud dat er voor linux niet altijd alternatieven zijn voor mac of windows software.

Ohw? Vertel? Mijn ervaringen zijn wat dat betreft anders, en louter positief. Oke, je kan niet meer naar de winkel rennen om het laatste spel te kopen en te gaan spelen, maar er zijn voldoende native Linux spelletjes vrijelijk verkrijgbaar, zodat je je eigen uren digitaal zoet kan houden :)

En voor office functionaliteit, Open Office b.v. gratis en minstens zo goed als Microsoft office .. Dus, de opmerking dat windows programma's geen alternatieven heeft op Linux, klinklare lariekoek :)
 
Weet ik daarom laat ik ook windows liever op me pc staan.


Mag toch hopen, dat de opmerking van dat er geen alternatieven zijn van/voor windows/linux software, je dat niet al te letterlijk neemt hé ;)

Dat is er dus wel !!
 
Oke,maar als ik soms wil overschakelen van windows naar linux.Daarmee bedoel ik dat ik weer als ik linux gebruik weer kan overgaan naar windows.Hoe moet dat.
 
Oke,maar als ik soms wil overschakelen van windows naar linux.Daarmee bedoel ik dat ik weer als ik linux gebruik weer kan overgaan naar windows.Hoe moet dat.

Als je linux installeert (neem aan dat je de keuze wilde laten vallen op ubuntu), dan krijg je tijdens de installatie de optie(s) tot het maken van een dualboot, dus zodat je eindigt met een systeem dat zowel windows als linux kan opstarten :)

Suc6! :thumb:
 
Ik ben niet zo slim computer typje weet dus ook niet wat dualboot is hoor ik trouwens wel vaak maar gaat wel lukken:thumb:
 
Ik ben niet zo slim computer typje weet dus ook niet wat dualboot is hoor ik trouwens wel vaak maar gaat wel lukken:thumb:
Dualboot betekend simpelweg dat er twee besturingssystemen op de PC staan die opgestart kunnen worden. Je krijgt dan kort nadat je de PC aan hebt gezet een menutje te zien waarin je kunt kiezen of je, in dit geval, Ubuntu of Windows op wilt starten.
 
Oke nog een vraagje :p Ik zag op de ubuntu site dat ik alleen deze schermpjes krijg:
211s3ly.png

29da6o1.png

o57pk7.png

25s0mrm.png

En geen schermpje met dualboot optie :p

Basiboy

(ik doe er zo moeilijk over omdat ik alles zeker wil weten en ik heb geen instalatie cd van windows vista want deze laptop is al voor geïnstalleerd bij de mediamarkt)
 
Laatst bewerkt:
Dat ligt eraan, hoe je de installer opstart, als je dat vanuit windows doet, dan krijg je inderdaad de schermpjes zoals jij die liet zien in je posting :)

Wil je meer optie's en een uitgebreidere installatie, dan moet je vanaf de Ubuntu cd/dvd opstarten ...

Suc6! :thumb:
 
Dat ligt eraan, hoe je de installer opstart, als je dat vanuit windows doet, dan krijg je inderdaad de schermpjes zoals jij die liet zien in je posting :)

Wil je meer optie's en een uitgebreidere installatie, dan moet je vanaf de Ubuntu cd/dvd opstarten ...

Suc6! :thumb:

Dus in andere woorden ik moet weer met die onmogelijk phillips cdtjes van me ubuntu gaan branden :S
 
Dus in andere woorden ik moet weer met die onmogelijk phillips cdtjes van me ubuntu gaan branden :S

Kan .. Maar zelf heb ik ooit eens van die lege dvd-rw's gekocht bij het kruitvat, die dingen kosten daar geen spreekwoordelijke drol, en vooral in combinatie met Linux, waar toch regelmatig een nieuwere versie van uitkomt, is dat een ideale optie :)

Suc6! :thumb:
 
Kan .. Maar zelf heb ik ooit eens van die lege dvd-rw's gekocht bij het kruitvat, die dingen kosten daar geen spreekwoordelijke drol, en vooral in combinatie met Linux, waar toch regelmatig een nieuwere versie van uitkomt, is dat een ideale optie :)

Suc6! :thumb:

Zijn phillips cd,s van 4.7 gb ook goed (het is DVD-R)
 
Ik heb net iso bestand op een cd,tje gezet alleen als ik me pc herstart krijg ik gwn windows vista :S
 
Ik heb net iso bestand op een cd,tje gezet alleen als ik me pc herstart krijg ik gwn windows vista :S
Heb je het iso bestand gewoon zo op de CD gezet of heb je "burn image" gebruikt? Dat laatste is de correcte methode.

Je moet er ook voor zorgen dat je PC bij het opstarten eerst naar de CD speler kijkt en dan pas naar de harde schijf, je kunt dat aanpassen in je BIOS.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan