Videobestanden importeren met movie maker

Status
Niet open voor verdere reacties.
heeft geen r**t te maken met bandbreedte etc.

Je leverancier wil waarschijnlijk een softwarepakktje van 6 tientjes aan je verkopen.
Ik gebruik regelmatig moviemaker en heb nog nooit problemen gehad namelijk.

Beschrijf eens hoe je de filmpjes importeert. Ik begin namelijk aan je werkwijze te twijfelen.
MPG is 'standaard' formaat en moet gewoon werken.
 
globe zei:
heeft geen r**t te maken met bandbreedte etc.

Je leverancier wil waarschijnlijk een softwarepakktje van 6 tientjes aan je verkopen.
Ik gebruik regelmatig moviemaker en heb nog nooit problemen gehad namelijk.

Beschrijf eens hoe je de filmpjes importeert. Ik begin namelijk aan je werkwijze te twijfelen.
MPG is 'standaard' formaat en moet gewoon werken.
Beetje herhaling van zetten, want dat vroeg ik ook al.
Daar gaat ze mee aan de slag.
 
lol A.J. :thumb: :thumb: :thumb:
Komaan seg, nu ben je vlug in een ander land hoor :p
maar toch leuk dat je d'er even aan dacht ,hihihi
Erbicom, ik vreesde er al voor... omzetten in een andere extensie...
Zal hier mogen gaan zoeken op de andere leden hun berichtjes, dat staat er hier en daar wel eens tussen heb ik zo gezien...
Ook aan jou thx Erbicom :thumb:
Die Nederlanders zijn idd wel aardig, hahaha
 
Niks omzetten in een andere extensie.
Even controleren met de helpsectie van Moviemaker of je de juiste handelingen in de juiste volgorde uitvoerd.
Als ik straks vertrek op de fiets ben ik er eind van de week en is je probleem allang opgelost:D
 
Hey 'woefkes' globe en A.J. ;) graptje zelle
Jullie zijn fijne 'Nederlanders' hoor, ik wist niet dat jullie ook konden blaffen ;)lol, gebeurt hier ook wel es...
Globe, die handleiding heb ik doorgenomen, ik had zelf ook al via de site van movie maker microsoft de handleiding afgeprint,het was wel niet gedetailleerd als de jouwe maar swat,...mijn probleemt geraakt maar niet opgelost...
Ik begrijp het niet!
Ik dacht ook om alle fragmenten te verwijderen en ze terug te zetten op de harde schijf maar deze heb ik niet meer dus...
Ik heb er 2 dagen geleden nog andere op de harde schijf geplaatst en deze blijken ook niet te pakken in movie maker dus ...
ik weet dus echt niet meer wat te doen ... en jullie waarschijnlijk ook niet meer...
Blijven zoeken en proberen zeker???
grts en een fijne avond
 
Hey A.J. ;) woef !!
Met de fiets, haha, origineel ben jij wel hé!!! lol
Ik twijfel er niet aan dat met jouw verstand mijn probleem inderdaad wel zou opgelost zijn...
swat, ik weet het niet meer hoe ik het moet aanpakken en jullie vinden mijn probleem vast hopeloos!!!hahahaha
grts,fijne avond
 
Aha, jij importeerde ze dus vanaf de camera.
Ik denk dat het daar fout ging/gaat.
Ze moeten eerst in bijvoorbeeld "Mijn Video's" opgeslagen zijn.
En even alle voorgaande zaken verwijderen uit "collecties".
 
Laatst bewerkt:
Neeeeeee, ik heb ze op de vaste schijf eerst opgeslagen allemaal en daarna pas wou ik ze via movie maker importeren...
oei oei,we zitten niet op dezelfde golflengte, lol
waarom kan ik ze dan zo goed zien op nero player,media player enz...
waarom wil movie maker deze dan niet herkennen???
damn... ikke word zot!!!
brrrrrr
jij hier altijd aanwezig zeker A.J. ?lol
haha
 
Dat al die andere spelers ze kunnen afspelen is normaal, want die spelen allemaal mpg af.
In Moviemaker wil je ze aan elkaar plakken en daar gaat het mis met het importeren.
Het is wel zaak dat wanneer je dat probeert met Moviemaker dat ALLE andere programma's die maar iets met beeld en geluid afspelen te maken hebben, afgesloten zijn.
Dan weten we zeker dat het daar niet aan ligt.
Wanneer het dan nog niet lukt lijkt het me verstandig om terug te gaan naar de PC boer en eisen dat dat gemaakt gaat worden.
Het lijkt wel of Moviemaker niet goed werkt dan.
 
Ok,heb ik nogmaals geprobeerd maar tevergeefs...
Enkel movie maker geopend en nog es proberen te importeren maar snik snik, lukt niet...
Zoals je zegt, als dat de enige oplossing is zal ik maar met pc'ke naar winkel gaan, als ze zo plezant zijn aan telefoon dan in de winkel dan wordt het daar nog plezant!
Die vent aan telefoon zei dat er nog andere programma's bestonden, op te zoeken via het net en die dan ook wel gratis zouden kunnen gedownload worden, ken jij daar 1 van?
Ik zal morgen is naar de winkel gaan...en weet je het antwoord of de ruzie te vertellen, lol
Ik heb jouw berichtjes zowat es bekeken, amaai, euh... ik zal nog even moeten studeren om jou te kunnen helpen met iets...
Sowieso thx voor je tijd en reacties maatje!
:thumb: jij
 
Er zijn zat programma's die doen wat Moviemaker doet en dan nog veel beter, maar die kosten geld.
Gratis ben ik ze nog niet tegengekomen, maar mischien weet James_007 iets.
James_007 is onze zuinigste Belg, die weet alles van gratis programma's.
Ik zal hem eens mailen.
 
Bedankt
Ik heb die heel even op chat getroffen en ben tot mijn verbazing te weten gekomen dat het ook een landgenoot was van me ;)
Pinnacle is het schijnt (via de winkel aangeraden natuurlijk) een heel goed programma maar kost wel wat...
 
Hoi :)

Heb je de extensies zichtbaar in je verkenner? Zie je er ECHT .mpg achterstaan? Videootjes van een mini dvd durven wel eens een andere extensie te hebben, dit eerst even controleren dus.

En daarbij komt ook nog eens de vraag (van vandaag): "Is het toevallig geen MPEG-4??"
Je moet even bij de eigenschapjes gaan kijken van dat bestand.

Buitendat kan Windows MovieMaker helemaaaal niet goed om met MPEG's dus ik zou veronderstellen dat je het filmpje naar een "uncompressed avi" converteert, met jawel DIT gratis tooltje. :D
(directe downloadlink want ik haat die sourceforge-doolhof-dingen)

Ik hoop dat het programma niet te moeilijk is én dat je AVI niet te groot uitvalt...

Groetjes, James :)
 
Woow woow, het wordt hier moeilijk seg...
Euh...je doet me twijfelen maar het zijn wel mpg files, ben het nog eens gaan nazien
Nu mijn ander probleem, heb dus die download gedaan.
Ik kan de avi bestanden nu openen en in movie maker plaatsen maar mijn volgende vraag is...
Is het normaal dat avi er een groter bestand van maakt?
zo gaat mijn c schijf vlug vol staan...
Ik zal nooit al mijn fragmenten kunnen plaatsen in movie maker als hij er zo een grote bestanden van maakt!
Kb's worden Gb's

grts Belgske ;)
 
Laatst bewerkt:
Arme SunAngel,

download eens het volgende programma: http://www.headbands.com/gspot/

Met Gspot kun je kijken welke videovorm het is.

plaats hier even het resultaat.

Heb je misschien een klein stukje film (mag onherkenbaar zijn) van een paar tellen wat je op de mail kan zetten naar me. Probeer ik het eens.

groeten,

Guido
 
voila se globe, hier is het dan...

Hallo
Ik weet echt niet meer wat te doen !!!
Mijn bedoeling:fragmentjes van mijn zoontje die ik via camera op harde schijf heb gezet en wil er oooh zooooo graag een filmpje van maken via movie maker.
1. mpeg fragmenten heb ik moeten omzetten naar avi bestanden via virtualdub en dacht ik gecompresseerd te hebben zodat movie maker ze wou importeren
gevolg van die avi-bestanden: veel te groot en harde schijf zal vlug vol staan zonder al mijn fragmenten te hebben omgezet
80 GB - 1024 MB RAM - Microsoft Windows XP
2. ik heb een andere pc (zonder internetverbinding maar met een grote harde schijf), ,geen movie maker aanwezig)kan ik hem gebruiken om mijn laptop wat minder te belasten?
Ik weet echt niet meer hoe ik dit allemaal moet aanpakken, welke stappen ik nog moet ondernemen...
Zou iemand me wat advies willen geven?
alvast thx
grts
 
Sunangel, doe maar even wat Globe vraagt, hij kan je heel zeker goed helpen.:thumb:
 
hey Globe
ik krijg er hoofdpijn van ,echt wel!
Wat vraag je me nou weer!!!
damn!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan