Videochip in BIOS uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Smoothie

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2008
Hallo Helpmij'ers :D

Ik heb wat problemen met mijn videokaart want als ik de driver installeer valt mijn beeld weg. Ik heb wat gezocht op internet en zag dat je eerst de videochip uit moet schakelen in je BIOS. Ik heb dit geprobeerd maar ik zie nergens die videochip staan vermeld in mijn bios :confused:

Weet iemand misschien hoe hij heet? Ik kon dit aan info vinden:

VGA Grafische Adapter
Chip Rev
Moederboard: Nvidia nForce 650i SLI

Ik kan hem echt niet vinden in mijn bios :confused:

Kan iemand plz helpen, ik heb de pc pas nieuw en heb bijna niks kunnen doen.

Met allre respect, maar wat je aanvoert is kul.............
Als jouw pc is afgeleverd door de één of andere fabrikant, dan gaat door het updaten van een driver je bios niet opeens de AGP onboard inschakelen. Welk merk + type moederbord zit er precies in de pc, er zijn namelijk meerdere merken die deze chipset hebben.

Laatst bewerkt:
Met bios ben je verkeerd... denk dat je apparaatbeheer bedoelde...
Daar kan je dus een Videokaart uitschakelen.
Maar zeker niet doen, want alles gaat zwart worden
Geen kaart = geen beeld .... duidelijk dacht ik

Maar de juiste drivers van je Onboard VGA staan op de CD die bij je moederbord is meegeleverd. Installeer die drivers en dan moet het lukken.

Nou ik zal het proberen beter uit te leggen.

Op dit moment heeft mijn computer als Beeldschermadapter een Standaard-VGA grafische adapter. Dit staat ook in mijn apparaatbeheer lijst. Als ik mijn driver nu Er staan nog geen drivers op mijn computer. Als ik nu als eerste driver de Nvidia 8800 GT driver installeer wordt de Standaard- VGA Grafische Adapter vervangen door de Nvidia 8800 GT in mijn apparaatbeheer lijst. Als ik nu opnieuw opstart om het installatieproces te voltooien en ik zie mijn bureaublad valt mijn beeldscherm in "Sleeping Mode"

Er zit dus duidelijk iets mis. Ik had dus het idee om die VGA grafische adapter te verwijderen in me BIOS maar het blijkt geen videochip te zijn maar iets anders.

Mijn punt is dus hoe los ik dit op?

Wat ben je nu eigenlijk aan het doen?
Je hebt een onboard videokaart klopt dat?

Moederboard: Nvidia nForce 650i SLI
Meestal zitten de standaard drivers al op de XP cd.

Als je de drivers voor nvdia wil hebben, kan je deze downloaden op
www.nvdia.com daar neem je XP drivers.

Dit programma doet alles vanzelf en klaar.

Heb je trouwens alle updates van je Windows uitgevoerd via windows update?
De drivers worden automatisch geupdate van Nvdia chipsets door Microsoft.

Daarom dat ik het zeer raar vind??

Als ik nu opnieuw opstart om het installatieproces te voltooien en ik zie mijn bureaublad valt mijn beeldscherm in "Sleeping Mode"
Heb je wel voldoende voeding, heb je de stroomstekker ook op de videokaart aangesloten.

en volgens mij hebben SLi moederborden geen grafisch chip.

Probleem Opgelost

Het probleem is opgelost! Het lag niet aan de voeding of aan mijn videochip maar het was gewoon een "bug" van windows vista. Een kennis las op een forum dat iemand met precies hetzelfde probleem vista opnieuw had geinstalleerd. Maar niet met 4gb werkgeheugen maar met 2gb, gek genoeg werkt dit, die andere 2gb die ik eruit heb gehaald kan je er dus gewoon weer bijprikken. Bug van Vista dus.

Bedankt voor de hulp.

Ahh, dat is een bekend euvel binnen Vista 32. Microsoft heeft er zelfs een update voor uitgebracht. Om een lang verhaal kort te maken : microsoft adviseert om bij een 32 bit versie Vista en een nieuwe installatie, éérst 2 giga intern te verwijderen (bij 4 aanwezig), dan Windows te installeren, dan te updaten en dan pas de extra 2 giga te plaatsen. Microsoft erkent mogelijke installatieproblemen bij 32 bit en 4 giga zónder die update en installatie mét 4 giga aanwezig.

Had je wel meteen kunnen melden dat je op Vista werkt!
Je iedereen helpt je met drivers voor XP, dat had je dan toch kunnen melden als men je drivers laat downloaden.
"Als je de drivers voor nvdia wil hebben, kan je deze downloaden op
www.nvdia.com daar neem je XP drivers." post van mezelf

Is opgelost nu, is wat telt... maar probleem was meteen opgelost geweest kunnen zijn.
:cool::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan