Videokaart Geforce 4 TI4400

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jehobo

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2001
Berichten
102
Ik wil meer frame rate hebben voor Flight Simulator en wil daarom andere videokaart kopen, nu heb ik een Geforce 2 maar wil een Geforce 4 Ti4400 kopen, nu zie ik verschilllende merken met verschillende prijzen, zit hier verschil in, Assus heeft er een van €239 terwijl Aopen al een heeft van €200, geeft de één een meer framerate dan de andere of is het alleen puur de merk naam die je betaald en zijn beide kaarten even goed ???
 
Hoi..
Er zal wel een heel duidelijke verschil zitten in de snelheid van de geheugen en de processor van de kaarten..
Ik heb een Leadtek Ti 4200 128mb mijn cpu is 310 Mhz en de geheugen 550 Mhz ....
Je kan de zelfde ti 4200 tegen komen maar dan van een andere merk , maar is de Mhz stukje lager bijv cpu 250 Mhz en de geheugen 400 Mhz...En dat maakt de verschil in prijs..
En daar zitten dan ook weer de framerate aan vast ..
 
ter aanvulling

Je moet goed opletten als je zo'n kaart koopt.

Ik heb de A-Open Aeolus TI4200 maar je hebt er ook een met de toevoeging "S" die geheugen heeft met een Lat. van 3,3 Nano seconden.

Die laatste is in de praktijk vrijwel even snel als een Gemiddelde GF 4 TI4400 met trager geheugen.

De prijs die je voor zo'n kaart betaald is niet altijd bepalend voor de snelheid van zo'n kaart.

De merknaam weegt idd. behoorlijk door in de prijs en oswaldo.r heeft gelijk dat die kaartjes behoorlijk qua specs kunnen verschillen

Grtz.
 
Geef de specs van je computer eens, want met een ouder/langzaam systeem schiet het nog niet veel op.
 
Nu heb je tegenwoordig ook de kaarten met Redeon 9500 PRO, is deze weer sneller als de Creatieve GEFORCE4 TI 4600 ??
 
ff vraagje: waarom in diversen...? der is toch een sectie hiervoor...?
 
Geplaatst door Jehobo
Nu heb je tegenwoordig ook de kaarten met Redeon 9500 PRO, is deze weer sneller als de Creatieve GEFORCE4 TI 4600 ??

Klopt!
 
Geplaatst door Jehobo
Nu heb je tegenwoordig ook de kaarten met Redeon 9500 PRO, is deze weer sneller als de Creatieve GEFORCE4 TI 4600 ??

Yap! Stuk sneller!
 
ow, sinds wanneer?? Is die kaart van creative dan slechter dan andere 4600's? Of interpreteer ik de benchmarks verkeerd??
 
Een Radeon 9x00 (Pro) is sowieso sneller dan een Geforce 4 Ti..
 
Hmmm, en waarin istie dan sneller? 3dMark? Unreal2k3? Of gewoon alles? In de meeste benches die ik zie is de 9500 net onder de ti4200, de 9500 pro daarboven, en de 9700 (pro) ruim boven de ti4600 'lonely at the top' (als je de FX niet meetelt dan)

Heb je misschien een link oid? Ben namelijk van plan om m'n videokaart te upgraden, dus ik ben me weer wat aan het oriënteren...
 
Dat zijn de 'oude' tests.. De Radeon 9x00 is DirectX 9-compatible, en heeft dus een heleboel functies die door de huidige benchmarks niet gebruikt worden. Ook is het verschil veel duidelijker als je hogere instellingen gebruikt (bijvoorbeeld FSAA).

Wacht maar op 3DMark 2003, dan wordt het je wel duidelijk.

Ik zou trouwens een Radeon 9500 of 9500 Pro kopen.. Die kan je softwarematig trouwens tweaken naar 9700, en eventueel nog ietsje overklokken tot een 9700 Pro.
 
Geplaatst door Steve
Wacht maar op 3DMark 2003, dan wordt het je wel duidelijk.

Ik zou trouwens een Radeon 9500 of 9500 Pro kopen.. Die kan je softwarematig trouwens tweaken naar 9700, en eventueel nog ietsje overklokken tot een 9700 Pro.

Het was mij al duidelijk. Maar ik wilde het gewoon ff checken, want ik ben het stadium van orienteren al voorbij. Ik heb twee dagen geleden een POV Radeon 9500 128 mb gekocht.
En ik heb de biosupgrade en de nieuwe Rivatuner al klaarliggen om er een 9700+ van te maken. :D:D
 
ja, sorry, :eek:

maar als ik net een nieuwe vidokaart gekocht heb ben ik een beetje voorzichtig met dat melden. Beetje lullig als ik zeg "Ik heb net die en die kaart gekocht" en de eerste de beste reactie die erop komt is "nou, eigenlijk is die kaart toch niet zo goed!"
Bovendien, de vraag omgekeerd/vanuit een ander standpunt stellen levert meestal een betrouwbaarder antwoord op omdat men dan niet subtiel doet of overdrijft (als je begrijpt wat ik bedoel)

Nu nog hopen dat de 4 extra pipelines van die radeon 9500 werken...:D:D
 
D'r stond me iets van bij dat je die 9500 niet alleen softwarematig kon doen lijken op een 9700, maar met een hardware ingreep zal die bypass werken als nooit te voren! Het gaat tenslotte over de R300-chip? Nou dan! Als ik nu nog een videokaart zou kopen dat zou 't wellicht een 9500pro(+++) zijn!!
(Je moet zowat loodgieter zijn omal die pipelines te kunnen onderscheiden...4, 8;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan