Videokaart past niet in mijn moederboard

Status
Niet open voor verdere reacties.
De enige beperking van dat bordje is inderdaad dat de PCI-e aansluiting x4 is en op andere borden x16, iets langzamer dus, maar werken doet het uitstekend.

Maar een x4-uitgang proberen met een x16 videokaart is toch nutteloos, dat is toch een hele andere soort uitgang

Ik dicteer wiki :D :

[smallimg]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fc/PCIExpress.jpg[/smallimg]
Klikbaar.
Voorbeeld van meerdere PCI Express-sleuven (van boven naar beneden: x4, x16, x1 en x16
Onderste sleuf is een PCI sleuf, geen PCI-Express)

Laatst bewerkt door een moderator:
Hierbij een link naar een foto van dat bordje, dan kun je het zelf zien.

http://www.vmodtech.com/spaw/images/4CoreDual-VSTA.jpg

Trouwwens, wellicht is het een goed idee om ook zelf wat info op te zoeken over de diverse hardware-onderdelen die we je hier voorstellen.
Het gaat tenslotte om jouw investering en jouw systeem...

Zoek een wat reviews op het internet, er is heel veel info te vinden, ook in het nederlands.

Tik in Google 4CoreDual-VSTA iin en kijk eens wat er allemaal tevoorschijn komt.
Immers, wat ik mooi of naar mijn wensen vind is voor iemand anders weer niet zo of andersom!

Hey sorry, dat ik zoveel vraag. Maar ik heb een beetje zitten surfen en ik ben er wel achter dat het toch best een goed bordje is, alleen zit ik er nog over in of die 4x wel zo'n goede keuze is, ik weet niet hoeveel dat mijn videokaart vertraagd, want het is toch een 16x videokaart.

Edit: BTW ik vind het nog steeds een mooi bordje dat jij had gezocht voor mij, maar zou er ook precies zo'n bordje zijn alleen dan ipv 1 AGP en 1 PCI-e, 2 PCI-e (SLI) slots, ik weet dat het overbodige luxe is ;) maar toch wil ik wel de mogelijkheid hebben :)

Dan zou dat echt het perfecte bord zijn voor mij, weet jij of er zo een is?

Laatst bewerkt:
Het goedkoopste SLI moederbord wat ik heb gezien ligt zo rond de 100 euro:confused:

Ik heb vandaag m'n nieuwe videokaart binnen gekregen en die wilde ik dus meteen uitproberen. Ik haal mijn oude eruit en daarna de nieuwe erin. Maar dat werkte dus niet omdat er bij de uitgang voor de videokaart van mijn computer 2 delen zijn voor de videokaart en die videokaart(de nieuwe) heeft 1 groot deel en 1 heel klein deeltje, en dat past dus niet. Moet ik nu een nieuwe videokaart aanschaffen of iets anders? Iemand tips?

Bedankt in ieder geval,

Sam

Beste Sam,

je hebt inderdaad het oude AGP model gekocht, of gekregen.
Ofwel is je pc nog vrij snel, kan je deze terug doen, of je kan een nieuw moederboard aankopen,dat PCI ondersteund, en eventueel waar uw oude prosessor ook nog op draait.
ik vermoed tussen de 50 en 60 Euro heb je er al ééntje. en dan kan je eventueel je nieuw board en je PCI VGA kaart in je kast overzetten. dit is een 30tal minuutjes klaar.

Maar dan heb je het herinstaleren van je os

En er zijn nog mogelijkheden

Groetjes chippy D :thumb:

Het goedkoopste SLI moederbord wat ik heb gezien ligt zo rond de 100 euro:confused:

Nou dat geeft niet, met SLI hoef je niet bang te zijn dat je weer een nieuwe videokaart moet kopen en dat je dan je oude weer weg moet doen. Maar mijn oom is handig met computers (eigen bedrijf) en ik zal het hem weleens vragen wat hij allemaal heeft.

Ik heb een P5N-e SLI. Het verschil tussen de normale en de 32 versie is dat de 'normale' (die ik heb) wel 2 PCI-e sloten heeft, maar zodra je er 2 videokaarten inzet, wordt het opeens niet x16 maar x8. (als je 1 videokaart hebt, is het wel gewoon x16)
Ik merk er persoonlijk niks van, ik heb zelf 2 x 7600 GT in SLI staan, en het werkt meer dan prima.
Of er nog andere verschillen zijn tussen die 2 moederbord

De P5N32E SLI is rond de 170/180 euro?
De P5n-e SLI is 100.

Wat vinden jullie hiervan dan?

Moederbord:
asus p5n-e sli, nforce 650i, atx pci-e, sound, lan, sataII, Raid, 1394)

Processor:
Celeron D331 (s775, 2,66Ghz 533mhz FSB 256kb boxed)

Het is op marktplaats en het staat er voor 120 euro op, alleen dat moederbord is al 110 euro waard. Maar ik heb zelf ook een redelijke processor:

Type : MSI 865G/P/PE Neo2 (MS-6728)
Processor : Intel Pentium 4
Frequency : 2800 MHz - (current : 2800.22 MHz)
Support : mPGA-478
Data Cache L1 : 16 KB
Trace Cache L1 : 12 Kµops (wat houdt dit in?)
Cache L2 : 1024 KB (dit is toch zeg maar het geheugen toch?)

Wat vinden jullie ervan? Het is nooit weg om een extra, goede processor te hebben, maar ik zal hem eerst wel even mailen of ik ook alleen dat bord kan kopen. Of zijn er voordelen aan dat er al een processor opzit?

Sorry voor de hoeveelheid vragen ALWEER:o Maar jullie helpen me wel echt goed hoor!:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan