videokaart upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

doyke14

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2008
hallo..
Ik zit met een probleempje.. Ik heb het spel Crysis gekocht alleen het werkt niet op mijn pc omdat de videokaart niet goed genoeg is. Ik heb minimaal een ATI radeon x800 Pro nodig om het spel te kunnen spelen. Ik ben inmiddels al bij de computerwinkel geweest en die zeggen dat die videokaart niet in mijn computer kan (ik heb een: hp pavillion s7720.nl)
Nu is mijn vraag: is er een andere manier/oplossing om het spel wel te kunnen spelen? Het maakt me niet uit als ik moet upgrade ofzo.

hier wat info over mijn pc:

Windows vista ultimate
Videokaart: Nvidea Geforce 6150 LE
Interne HD: 143 gb
externe 500 GB

Als je nog iets meer nodig hebt aan info vraag maar he!!:D
Alvast bedankt. Doy

Je hebt de slimline versie van hp, je zal ten eerste een nieuwe kast moeten kopen en alles overzetten. Daarna moet je waarschijnlijk ook je videokaart nog moeten upgraden (je hebt namelijk een light-edition) Gaat je veel geld kosten, overweeg of het je waard is om crysis te spelen.

Een goede videokaart tip: Nividia Geforce 8800 GT 256mb DDR3 (heb ik en bevalt goed)
Bij alternate heb je voor 20 euro meer een 512 mb DDR3 uitvoering van Club3D (120 euro)

Mvg phantom

Je hebt de slimline versie van hp, je zal ten eerste een nieuwe kast moeten kopen en alles overzetten. Daarna moet je waarschijnlijk ook je videokaart nog moeten upgraden (je hebt namelijk een light-edition) Gaat je veel geld kosten, overweeg of het je waard is om crysis te spelen.

Een goede videokaart tip: Nividia Geforce 8800 GT 256mb DDR3 (heb ik en bevalt goed)
Bij alternate heb je voor 20 euro meer een 512 mb DDR3 uitvoering van Club3D (120 euro)

Mvg phantom

En deze Nividia Geforce 8800 GT 256mb DDR3 zou er wil in moeten passen? en kan ik met deze kaart het spel ook spelen?

Ik ben bang dat je crysis niet kan spelen (alleen op en lage resolutie en alllles low)
want jou pc maakt nu gebruik van een On-board kaart
Je kan er een pci-E kaart in doen maar alleen een low profile kaartJE
die zijn meestal heel oud
http://www.alternate.nl/html/produc...=HARDWARE&l1=Grafische+kaarten&l2=PCIe&l3=ATI

http://www.alternate.nl/html/produc...n=HARDWARE&l1=Grafische+kaarten&l2=Toebehoren
en je voeding is meschien te zwak
die zal dan wel 108 watt zijn ofzo (ja klinkt weinig maar is genoeg voor zo;n systeem)

Laatst bewerkt:
En deze Nividia Geforce 8800 GT 256mb DDR3 zou er wil in moeten passen? en kan ik met deze kaart het spel ook spelen?

net een nieuwe kast gaat tie passen, de kaart is wel groot..
let even op wat blueray schrijft!

en hoe duur is een nieuwe kast? en waar kun je die kopen?
En kan ik zeker alles van deze pc naar de nieuwe kast zetten?
Als jullie zon kast te koop weten te staan plz.. meld dit ff...

ps. ik heb ook een ingebouwde kaartreader dus dat moet in mun nieuwe kast dan ook zitten.

Laatst bewerkt:
Die oude CardReader gaat er niet in passen je moet dan ook meteen een andere DVD brander hebben als die erin zit want er zit nu zeker een Laptop "maat" DVD brander in....

Dus je moet hebben
een nieuwe Behuizing/kast/case hoe jij het wil noemen
een nieuwe cardreader
een nieuwe brander (als deze 2,5 inch is!)
een nieuwe Videokaart....
en als laatst een nieuwe voeding dan kom je toch dicht bij de 200 / 250 euro

Die oude CardReader gaat er niet in passen je moet dan ook meteen een andere DVD brander hebben als die erin zit want er zit nu zeker een Laptop "maat" DVD brander in....

Dus je moet hebben
een nieuwe Behuizing/kast/case hoe jij het wil noemen
een nieuwe cardreader
een nieuwe brander (als deze 2,5 inch is!)
een nieuwe Videokaart....
en als laatst een nieuwe voeding dan kom je toch dicht bij de 200 / 250 euro

ik kan me vergissen maar bij een nieuwe

behuizing / kast / case

zit er soms al een nieuwe voeding in :D

als eerste. Waar kan ik zien hoeveel inch cd.. ik heb, en kan ik die niet gewoon plat in de andere behuizing leggen?

en zijn er geen kasten waar de "gaten" voor de cardreader al in zitten?

Ja die zijn er of je kan de kast zelf aanpassen.

Je cd brander kan je simpelweg opmeten met een meetlint lijkt me. (1 inch = 2,5 cm) Tevens zal er ook een heleboel informatie te vinden zijn in de documentatie die bij de pc zat toen je deze kocht.

Ja, plat leggen kan, maar is niet handig. Je zal dan de kast open moeten houden om erbij te kunnen.

Met jou slimline is het probleem nu eenmaal dat reguliere onderdelen daar niet voor zijn gemaakt. Een simpelere oplossing dan het inderdaad aanschaffen van de onderdelen die Bluray al postte is er eigenlijk niet. Tenzij je het niet erg vind om een bij elkaar gegooid zootje in een open kanst hebt staan. Maar dat is mijn mening.

mijn cd laatje is volgens mij gewoon net zo groot als bij andere pc's want ik heb hem toen strax ff opengehaald om het allemaal ff te bekijken.
maar weet je misschien een site waar behuizingen op staan MET cardreader gaten?

heb ik al op gekeken maar staan er d8 ik geen op met gaten.. maar zal is verder zoeken:D

Plaatselijke pcboertjes kunnen je hier ook vaak goed mee helpen. En dan bedoel ik niet een Dixons of een winkel als deze.

ik zie er op de site geen staan met cardreader :')
op marktplaats zie ik er ook geen.. maar kan je alle onderdelen wel in de kast kwijt? (dan bedoel ik niet qua rijmte maar kun je de ventilator bijv. wel altyd bij de gaatjes zetten enz.?)
en weet jij miss hoe groot deze video kaart is?: ATI radeon x800pro want dan ga ik ff meten :D

ennu, kan ik zomaar die cardreader eruit laten of zit die vast aan de cd brander? ik gebruik hem tog bijna niet.. en wat ik er mee doe kan ik ook via usb

Laatst bewerkt:
Nogmaals, er zijn genoeg kasten die je zelf kunt aanpassen. Als ik een cardreader wil plaatsen verwijder ik een frontje en plaats daar de cardreader.

Kan zo snel niet de afmetingen van die kaart vinden, maar ik ga ervan uit dat deze gewoon in een normale kast past. Ben er alleen niet zeker van of je deze kaart nog makkelijk kan kopen... (of ik kijk heel erg verkeerd)

Als jij de huidige onderdelen uit een slimline komen, passen deze qua afmeting natuurlijk makkelijk in een gewone kast, maar of je ook alles vast kunt zetten weet ik niet. Daar kan iemand anders je beter advies over geven.

Cardreader is vaak een los onderdeel dus ja, die kan je gewoon weglaten als je dat wilt.

Laatst bewerkt:
Ik weet niet zoveel van een comp af. wel het nodige maar.. wat is een frontje???

en waar kan ik zon kast kopen waar ik voor dingen ruimte kan maken (slopen)?? is dat een speciale kast of niet?

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan