videokaart upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb ff naar de computerwinkel gebeld en die konden de Ati Radeon x800 pro niet meer bestellen omdat het een verouderd model was, ze wezen mij door naar een andere ATI Radeon namelijk de H3850 deze was 129,29 euro dat vond ik nogal duur en toen zei hij dat er ook een andere was, wel een klein beetje slechter de: Nvidia 8600 GT. Nu is mijn vraag of ik hiermee het spel ook kan spelen en of ik dan ook nog een nieuwe processor en voeding nodig heb..

en even voor PHANTOM819: de maten zijn volgens de computerwinkel ongeveer:

lengte: 24 cm
breedte: 13 cm

De 8600 GT een beetje slechter dan de HD 3850? Ik weet niet welke computerzaak dat was, maar dat is echt onzin.

okee dus ze zijn allebei even goed? want dan ga ik voor de Nvidia die is toch de helft goedkoper:P maar met de Nvidia kan ik het spel dus zeker spelen???
en moet ik voor de Nvidia alsnog een nieuwe processor en nieuwe voeding?

Laatst bewerkt:
okee dus ze zijn allebei even goed? want dan ga ik voor de Nvidia die is toch de helft goedkoper:P maar met de Nvidia kan ik het spel dus zeker spelen???

Ik bedoeld dus, dat de 8600 GT een stuk minder goed is dan de HD 3850, niet alleen ''een beetje'' zoals de verkoper beweert. Met een 8600 GT Crysis normaal kunnen spelen, gaat niet lukken ben ik bang. Zelfs de HD 3850 is aan de minimale kant.

en ik weet niet of het uitmaakt maar hij zei dat het H was en niet HD

De H3850 bestaat niet, het is de HD 3850.

raar want hij zei dat die beter was dan de ati radeon en op het spel staat dat het minimaal x800 moet zijn.. want ik heb gezegd dat het minimaal ati radeon moet zijn dus dan ga ik ervan uit dat die beter is...
maar dan zou ik dus tog de HD 3850 moeten kopen?

Laatst bewerkt:
raar want hij zei dat die beter was dan de ati radeon en op het spel staat dat het minimaal x800 moet zijn..

Lees nog eens rustig terug, je begint nu kaarten door elkaar te halen.

De nVidia 8600 GT is beter dan de ATI X800.
De nVidia 8600 GT is minder goed dan de ATI HD 3850.

ow okee.. maar dan zou het (volgens het spel) dus tog moeten lukken met de NVidia 8600 GT???
nu snap ik er echt helemaal nix meer van.
Op de hoes staat dat het minimaal de Ati Radeon x800 pro moet zijn, de verkoper zegt dat de NVidia 8600 GT beter is dan de x800 pro dus dan zou het toch moeten lukken?

Laatst bewerkt:
ow okee.. maar dan zou het (volgens het spel) dus tog moeten lukken met de NVidia 8600 GT???

Zeker, de 8600 GT voldoet aan de systeemeisen maar je zult het spel niet op hoge resolutie, met veel details en vloeiend kunnen spelen. Er zit een verschil tussen (minimale) systeemeisen en specificaties waarbij je een game goed kunt spelen.

okee.. en heb ik voor die NVidia 8600 GT dan alsnog ee nieuwe voeding+ processor nodig?

Ja dat is goed maar waar woon je? Ik in Oirschot (Noord Brabant) ik heb mun nieuwe videokaart nog niet dus ik kan hem niet opmeten maar ik kan de maten eventueel vragen in de computerwinkel. Maar hoeveel moet je voor die kast hebben?

Ik woon in etten-leur (noord-brabant) het zo dus mogelijk zijn, wel met trein ofzo want ik ben 16.. :thumb: Voor die kast? kwee niet 20 euro ofzo? Ik heb even gemeten, het zou er in moeten passen, welk mobo heb je want anders moeten we boren.. :( en daar houdt ik niet zo van (behalve in een scooter.. :p)

Mvg phantom

Ik woon in etten-leur (noord-brabant) het zo dus mogelijk zijn, wel met trein ofzo want ik ben 16.. :thumb: Voor die kast? kwee niet 20 euro ofzo? Ik heb even gemeten, het zou er in moeten passen, welk mobo heb je want anders moeten we boren.. :( en daar houdt ik niet zo van (behalve in een scooter.. :p)

Mvg phantom

ja ik ben 14 dus da moeten we dan nog ff kijken.. maar ik weet niet precies wat een mobo is:o en als alles doorgaat dan wil ik die kast ook wel :D

ik laat nog wel ff wat weten want ik moet ook nog weten als ik de NVidia 8600 GT koop of ik dan alsnog een nieuwe voeding+ processor nodig heb...
en maken we het dan bij mij of bij jou, kdenk dat het ut makkelijkste is bij mij want dan kunnen we meteen kijken of ie het doet xD en help je me dan gratis? (ff voor de zekerheid vragen :P)

Laatst bewerkt:
mobo = moederbord
Ik hoor wel als je je nieuwe videokaart hebt, dan kunnen we een afspraak maken..
Ik kom wel naar jou dat is geen probleem, alleen het kaartje van de trein heb ik liever dan wel vergoedt + 20 euro voor kast, de rest is gratis
Heeft Oirschot wel een station?

Mvg phantom

mobo = moederbord
Ik hoor wel als je je nieuwe videokaart hebt, dan kunnen we een afspraak maken..
Ik kom wel naar jou dat is geen probleem, alleen het kaartje van de trein heb ik liever dan wel vergoedt + 20 euro voor kast, de rest is gratis
Heeft Oirschot wel een station?

Mvg phantom

oirschot heeft geen station maar best wel (plaatje naast oirschot) dan kan ik je daar wel op komen halen..

ps. weet je hoe duur da kaartje is?
pps: als het bij alle slimeline's de moederborden hetzelfde zijn: Moederbord
Chipsettype: NVIDIA GeForce 6150 LE (van internet gehaald dus weet ik niet 100% zeker staat op: http://www.ciao-shopping.nl/HP_Pavi...Athlon_64_X2_3800_2_GHz__774409#productdetail)

Laatst bewerkt:
kaartje kost van etten-leur naar Best: €17.30 (dagretour)

Chipset heb ik niet zoveel aan, download eens pcwizard, dan krijg je een heel overzicht van wat er in je pc zit. Maak even een screenshot van de info over het moederbord en ik zoek het wel even op.

Mvg phantom

edit: je krijgt er ook nog een Scythe BlueLed bij omdat ik daar toch nix meer mee kan en hij alleen in deze kast past..

Laatst bewerkt:
*PIEP* zooi mun ouders vinden het niet goed als ik mensen mee naar huis neem die ik niet ken.. dus ik ben bang dat het niet door kan gaan.. :(:evil:

maar moet ik als ik die NVidia 8600 koop alsnog een nieuwe voeding+ processor???

volgens mij niet, ik doe het ook nog steeds met mijn standaard hp voeding terwijl ik er wel een quad-core heb ingestopt+ Geforce 8800GT + lampjes en fans

Dus volgens mij zit dat wel goed. Ik weet niet hoe crysis zal reageren, ik heb het zelf namelijk niet maar als het goed is moet mijne het perfect draaien. MohaA en CoD4 iig wel.

Je moederbord moet er volgens mij inpassen, hij lijkt sprekend op mijn orginele.

Ik snap dat je ouders het niet goed vinden, weet jij een oplossing? ik ben iig niet kwaadaardig en crimineel ofzo.. ;)

Laatst bewerkt:
Ik zeg eerlijk; ik heb niet de hele topic doorgelezen dus misschien is mijn vraag al beantwoord "maar"; kun je de PC niet wegbrengen naar een bedrijf dat dit voor je doet?

volgens mij niet, ik doe het ook nog steeds met mijn standaard hp voeding terwijl ik er wel een quad-core heb ingestopt+ Geforce 8800GT + lampjes en fans

Dus volgens mij zit dat wel goed. Ik weet niet hoe crysis zal reageren, ik heb het zelf namelijk niet maar als het goed is moet mijne het perfect draaien. MohaA en CoD4 iig wel.

Je moederbord moet er volgens mij inpassen, hij lijkt sprekend op mijn orginele.

Ik snap dat je ouders het niet goed vinden, weet jij een oplossing? ik ben iig niet kwaadaardig en crimineel ofzo.. ;)

ja dat d8 ik dus ook al alleen probeer ze dat maar is wijs te maken.. ze denken dat je bijv. onderdelen van mijn comp. gaat stelen :confused: maarja als je daarvoor helemaal van etteleur zou komen dan weet ik het ook niet meer :P (ze bedoelen het niet persoonlijk ofzo en ze waarderen het ook wel dat jij mij vooruit wil helpen maar toch hebben ze eht liever niet...) maar ik nou zo ook geen oplossing weten... :(

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan