Videokaart vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Creator1

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2011
Ik ben benieuwd naar wat het zou kosten om de videokaart in mijn Dell Dimension E520 te vervangen. Momenteel heb ik een nVidia GeForce 7300LE, en deze is niet erg geschikt voor bepaalde functies in PhotoShop CS6. Zou iemand mij kunnen vertellen met welke videokaart ik de huidige kan vervangen? Dan kan ik namelijk kijken of het de moeite waard is een nieuwe videokaart te kopen, of of ik beter gelijk een Mac kan kopen.

je kan hem door elke andere kaart vervangen.
enkel op het slot letten agp of pci x16 (nieuwste )
en op je voedig je zal waarschijnlijk geen extra pci aansluiting nodig hebben bij jou klasse dus dat zit wel goed.
als de pc voor de rest voldoet is het het beste om enkl de kaart te vervangen.
je hebt al zeer goede voor 40 euro

Creator1 ik heb een ati radeon hd 5450 nog in doos liggen 1gb ddr3 je kan hem ook overclocken . Als je hem wilt meldt het dan

Aangezien hij ook een mac overweegt, dacht ik dat hij wel flink aan de slag zal gaan met fotobewerking. Dan heb je toch een flinkere GPU nodig lijkt me.

Als het voor 40 euro al flink geüpgraded kan worden ben ik al blij. Ik ben namelijk nog een beginner met Ps CS6, en later wil ik sowieso een mac kopen. Weet je zeker dat die videokaart compatibel is met dit moederbord? Ik wil de pc liever nog uitbreiden met meer RAM (5GB -> 8GB), en als het even kan een betere processor maar dat gaat moeilijk worden omdat de betere processoren van tegenwoordig geen LGA775 socket meer hebben. Over het algemeen is de pc redelijk snel, maar als het op het spelen van spellen aankomt merk je dat het flink beter kan.

5 GB ram is al best goed hoor als je oplet met wat je open staan hebt bij het gamen zal dit normaal geen probleem vormen

De 775 sockets gaan nog best rappe processoren in hoor. Vaak kun je ze ook heel goedkoop 2de hands krijgen.

Houd ook rekening met de genoemde voeding inderdaad. Betere CPU + betere videokaart kan net wat veel zijn. Met je huidige hardware is het onwaarschijnlijk dat extra geheugen je ook werkelijk meer performance gaat geven. Ik zou hier als laatste geld aan uitgeven.

De genoemde 5450 is zo'n 5x sneller dan je huidige kaart en verbruikt over het algemeen zeer weinig. Dat gezegd hebbende de performance is nog steeds niet super, zoals je zult begrijpen.

nee niet altijd de snelheid van het gegeugen is belangrijker dan de hoeveelheid ik zal even kijken voor je

edit de 2 de heeft dubbel zo veel gegeugen en is ook nog eens dubbel zo snel
dubbel geluk dus

Laatst bewerkt:
ik vraag me toch echt af of het met een HD5450 wel gaat redden
de computer die hij heeft kan niet beter dan een 4 MB for Intel Core™ E6600 aan en dat zijn toch echt oude processors
wellicht heeft TS nog een oude pentium D processor en dan gaat een videokaart geen wonderen doen...

Laatst bewerkt:
De huidige processor is een Core 2 Duo CPU 4300 (1.8 GHz) met 2mb cache en dualcore.

ik vraag me toch echt af of het met een HD5450 wel gaat redden
de computer die hij heeft kan niet beter dan een 4 MB for Intel Core™ E6600 aan en dat zijn toch echt oude processors
wellicht heeft TS nog een oude pentium D processor en dan gaat een videokaart geen wonderen doen...

Dat dacht ik nou ook, dus het wordt of een prijzige upgrade of een nog prijzigere mac. Aan jou de keuze:)

Dat dacht ik nou ook, dus het wordt of een prijzige upgrade of een nog prijzigere mac. Aan jou de keuze:)

Wat bedoel je met prijzige upgrade? Bedoel je alleen een nóg betere videokaart, of ook nog andere onderdelen upgraden?

wat is er mis met een dual core
en kom op 40 euro is toch niet zo veel

ja dat maakt nogal uit als je met CS6 wilt gaan renderen ik weet niet hoe professioneel de meneer is met CS6
maar een E4300 Dual core van 7 jaar geleden (zo oud is hij al) is niet echt meer je van het!

dit is niet een van de nieuwere Core 2 Duals maar de oudere

Wat bedoel je met prijzige upgrade? Bedoel je alleen een nóg betere videokaart, of ook nog andere onderdelen upgraden?
hij bedoelt dat je het met een simpele videokaart van 40 euro het niet gaat redden en dat je ook moet gaan denken aan een nieuwe processor/moederbord
liggend aan hoe zwaar jou render taken zijn

Laatst bewerkt:
Inderdaad, wat firestorm zegt. Je zal naast de videokaart moeten gaan denken aan oa je processor en misschien een ander moederbord om de nieuwe processor te ondersteunen. RAM moet je verder laten zo, dat is prima.

Het vervangen van een moederbord in een Dell pc (in ieder geval dit type) is knap ingewikkeld, omdat je dan eigenlijk alles moet veranderen.
Wat doet een betere videokaart met huidige configuratie van de pc (zoals firestorm eerder zij: "een betere videokaart doet geen wonderen", betekent dat dat het wel íets doet?)? Als het geen merkbaar resultaat geeft (zowel bij spellen als in CS6), heet het inderdaad geen nut een nieuwe te kopen, ook al kost het maar 40€. Ik ben dus niet van plan de pc te upgraden vanwege het oude moederbord (socket LGA775).
Ik doe nog niet veel met Photoshop, maar heb er wel veel plezier mee en denk dus dat ik er in de toekomst zwaardere resultaten mee wil behalen. Het punt waarop ik vastliep was de 3D functie, waarvoor je de videokaartprocessorversnelling (of zoiets) nodig hebt. Als ik dit aanzet, en een 3D voorwerp wil maken loopt Photoshop vast. Ook eerder merkte ik dat iets wel sneller kon, zoals het retoucheren van iets.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan