Videokaart voor P3, 500 mhz: welk type?

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin32

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2002
Ik heb een Pentium 3, 500 mhz en wil graag een andere videokaart erin hebben. Ik vraag me alleen af waar ik op moet letten. Volgens mij is niet elk type kaart geschikt voor mijn PC?

Om te achterhalen wat voor type videokaart in jouw pc kan moet je weten welk moederbord je hebt. Dan kun je de specificaties opzoeken.

Als je niet weet welk moederbord je hebt download dan Everest. Met dit programma kun je zien wat er in je pc zit.

Geplaatst door Leila
Om te achterhalen wat voor type videokaart in jouw pc kan moet je weten welk moederbord je hebt. Dan kun je de specificaties opzoeken.

Als je niet weet welk moederbord je hebt download dan Everest. Met dit programma kun je zien wat er in je pc zit.

Wat precies moet je weten van mijn moederbord want ik heb dat programma nu gedownload maar zie zoveel benamingen van mijn moederbord dat ik niet precies weet wat belangrijk is voor de videokaart?
Ik heb overigens nu een ATI Rage 128 VR AGP (ATI Xpert 99) videokaart erin zitten.

In Everest ga je naar:
Moederbord > Moederbord, hier kijk je wat er achter "Moederbordnaam" staat.

Geplaatst door crash
In Everest ga je naar:
Moederbord > Moederbord, hier kijk je wat er achter "Moederbordnaam" staat.

Dit is de moederbordnaam: Chaintech 6VTA2

Weinig over te vinden. Je moet dus zowieso een agp kaart hebben. De vraag is alleen welke snelheid: 1x, 2x of 4x.

Kijk eens bij Apparaten -> PCI-apparaten en kijk wat er staat bij 'ondersteunde agp snelheid'.

Geplaatst door Leila
Weinig over te vinden. Je moet dus zowieso een agp kaart hebben. De vraag is alleen welke snelheid: 1x, 2x of 4x.

Kijk eens bij Apparaten -> PCI-apparaten en kijk wat er staat bij 'ondersteunde agp snelheid'.

Ondersteunde AGP Snelheid: 1x, 2x

Maakt opzich weinig uit wat voor kaart je erin stopt.
max voor agp is 8x

Stop je er bij jou een kaart in van b.v agp 4x of 8x
Dan is de snelheid van de kaart toch 2x omdat je mobo niet sneller kan.

je moet alleen wel ff kijken of je os de kaart ondersteund.

Wat voor kaart heb je er nu inzitten?

Ik wil er nu gewoon in een kaart in hebben die een beetje betaalbaar is, mooier beeld heeft dan deze, dit is een 32 mb kaart overigens. En een kaart die 3D effecten ondersteunt. Ik gebruik namelijk Flight Simulator regelmatig.

Oops had ik niet zien staan :S

Dit zijn bv 2 kaartjes.
Geforce 4 MX 4000 128MB

AGP GF FX 5200 128MB

Je hebt ze in allerlei soorten.
Maar aangezien je mobo maar agp 2x ondersteund Heeft het weinig zin om er een dure kaart in te stoppen.

Ik zou in jou geval een kaartje rond de 50 of minder eurie pakken. Je moet ff kijken naar de prijs bij de zaak waar je je kaart wil halen.

Geplaatst door mukkel
Oops had ik niet zien staan :S

Dit zijn bv 2 kaartjes.
Geforce 4 MX 4000 128MB

AGP GF FX 5200 128MB

Je hebt ze in allerlei soorten.
Maar aangezien je mobo maar agp 2x ondersteund Heeft het weinig zin om er een dure kaart in te stoppen.

Ik zou in jou geval een kaartje rond de 50 of minder eurie pakken. Je moet ff kijken naar de prijs bij de zaak waar je je kaart wil halen.

En deze hebben een mooie beeldkwaliteit? En 3D ondersteuning want dat doet mijn huidige kaart niet.

Ik zit inderdaad een beetje met de prijs omdat mijn PC al een oudje is wil ik er niet zoveel geld aan besteden. Voor hetzelfde geld koop ik nog eens een nieuwe, vandaar.

Tegenwoordig ondersteund elke kaart wel 3d.
(ik zou niet eens weten welke kaart niet)

Ik heb zelf de fx 5200 gehad deze was wel goed.

De kaarten die ik je net gaf zaten net onder de 50 euro
Je hebt ook kaarten van 64 mb die zijn goedkoper, maar dat moet je ff bij de zaak vragen wat ze nog hebben liggen.

ik moest laatst een cd-rom speler halen voor mijn schoonouderkes, maar die hadden ze ook al niet meer.
Alleen nog maar dvd spelers.
Dus ik weet niet precies wat voor kaarten er nog te halen zijn. Deze 2 in iedergeval nog wel.

Geplaatst door mukkel
Tegenwoordig ondersteund elke kaart wel 3d.
(ik zou niet eens weten welke kaart niet)

De kaarten die ik je net gaf zaten net onder de 50 euro
Je hebt ook kaarten van 64 mb die zijn goedkoper, maar dat moet je ff bij de zaak vragen wat ze nog hebben liggen.

ik moest laatst een cd-rom speler halen voor mijn schoonouderkes, maar die hadden ze ook al niet meer.
Alleen nog maar dvd spelers.
Dus ik weet niet precies wat voor kaarten er nog te halen zijn. Deze 2 in iedergeval nog wel.

Ok dank.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan