videokaart werkt niet 100procent

Status
Niet open voor verdere reacties.

kennydp

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2012
hallo mensen, hier mijn probleem :D:D

ik heb onlangs mijn pc volledig herinstalleert, ik had daarbij alles grondig geformatteerd .
en heb dan windows xp home edition geïnstalleerd ,deze kon automatisch opstarten vandaar ,nadat
deze succesvol geïnstalleerd was heb ik dan vandaar windows 7 op een andere partitie geïnstalleerd.
deze werkt ook perfect nu ,maar ik heb te kampen met een bijkomend probleem.
omdat deze pc toch al enkele jaren mee gaat ben ik intussen het programma voor mijn video kaart
ergens spoorloos geraakt ,nu ja niet direct een groots probleem windows kan dit ergens zelf wel ondersteunen.
maar het is toch niet wat het was voordien !!!
dus ben ik op zoek gegaan en heb hier en daar wel wat drivers gevonden maar deze blijken niets te doen of veroudert te zijn .
nu zou je zeggen "aja je hebt gewoon een nieuwere update op je pc" jah dat is ook het geval,
maar toch blijf ik kampen met het probleem dat ik echt geen goede beeld revolutie niet meer heb .
wat ik erg lastig vind ik denk dat iedereen zo wel denkt.
mijn pc draait net of ik achter een pc zit waar win 95 op staat of zo slecht dus!

nu heb ik wel alle gegevens die ik maar kon vinden bij mij dus zal deze even achterlaten

dit is wat ik vind als ik onder start uitvoeren dxdiag ga opzoeken

naam :standaard VGA grafische adaptor
FABRIKANT : standaardbeeldschermtypen
CHIPTYPE :NVIDIA
DAC-type :8 bit
TOTAAL geheugen : n.v.t.
HUIDIGE : 1280x1024(32 bit) (1hz)
weergavemodus :------
beeldscherm : algemeen niet pnp beeldscherm
stuurprogramma :VGA
versie : 6.1.7600.16385
DATUM :14/07/2009
ondertekend : ja
stuurprogrammamodel: onbekend

en dan na een scan via een programma op netwerk
vind ik nog volgende gegevens

geforce 4ti 4200 with
AGP8X

maar daar staat dan ook het volgende bij

"Your PC currently has the latest driver installed for your GPU. No driver update is necessary at this time."

dus vraag ik mij af hoe komt het dat mijn beeldkwaliteit toch zo slecht is terwijl ik vroeger op de zelfde pc niets anders van
hardware een heel goede resolutie had

wie weet hier raad mee :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Je lijkt toch de goede drivers nog niet geladen te hebben, aangezien de naam van je VGA kaart nog steeds op "Standaard VGA" staat. Dat geeft aan dat je de standaard Windows vga driver gebruikt en die gaat qua resolutie niet zo ver als je kaart aan kan. Vandaar dat je nu een slechtere resolutie hebt.

Je moet even de laatste driver set van deze kaart bij nvidia laden. Aangezien het een oudere VGA kaart is moet je bij de "legacy" drivers zoeken, maar ik heb al even voor je gezocht en dit is de URL voor jouw video kaart : http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_93.71_2.html

Let wel : er zijn geen drivers meer voor Windows 7, maar je zou kunnen kijken of je ze alsnog geinstalleerd krijgt.

@kennydp
Volgende keer a.u.b. opletten in welke sectie je de vraag plaatst.
Je hebt Win 7 dus hoort hij ook in deze sectie thuis.. :o
Succes verder met je vraag op ons forum.

Als je XP drivers in 7 zou installeren zou je toch problemen gaan krijgen ook al zou dat lukken.
Maar via apparaatbeheer je stuurprogramma bijwerken zal dan niet lukken omdat windows 7 de goeie drivers niet vindt.
Windows xp wordt vanaf nu nog een dik jaar ondersteund met de beveiligingsupdates, je kan als het zo ver is dat je toch geheel op windows 7 over moet gaan een andere videokaart aanschaffen.
In ieder geval kan je tot ongeveer april 2014 nog veilig XP gebruiken.
Als je een andere videokaart aan zou schaffen moet je eerst bekijken of dat gaat werken met de rest van je hardware.

Laatst bewerkt:
Eerst de chipsetdriver installeren en na een reboot die xp driver in compatibiliteitsmodus proberen, of eerst uitpakken en en exe files eerst op die compalibiteitsmodus zetten en via de inf file installeren.
Lees niet over het merk en type moederbord of PC, zelf zoeken dan maar.

Zou ook de info file voor de monitor bij de maker ophalen en installeren, weet windows welke resoluties hij aankan.

Eerst de chipsetdriver installeren en na een reboot die xp driver in compatibiliteitsmodus proberen, of eerst uitpakken en en exe files eerst op die compalibiteitsmodus zetten en via de inf file installeren.
Lees niet over het merk en type moederbord of PC, zelf zoeken dan maar.

Zou ook de info file voor de monitor bij de maker ophalen en installeren, weet windows welke resoluties hij aankan.

dit is wel veel chinees voor mij als je op mijn profiel gaat dan zal je zien dat ik al eerder een vraag stelde waar alle gegevens van de pc in staan

maar kijk ik heb op de link in het eerste antwoord geklikt dit werkte niet van de eerste keer maar na enkele malen
proberen installeerde deze ineens toch mijn resolutie blijkt iets beter te werken en ik kan op youtube enzo
terug onder hd kijken dat was voor mij mijn doel dus het lijkt mij in orde te zijn thanks

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan