Videokaart wordt niet herkend.

Status
Niet open voor verdere reacties.

phunk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 aug 2014
Goedemorgen allen!

Heb een heel vervelend en lastig probleem waarmee ik al dagen in de weer ben. En wel het volgende;

Na het formatteren van mijn computer, wordt mijn videokaart niet meer herkend. Heb bijna elke driver op het internet geprobeerd, maar hij blijft maar 'Standaard VGA grafische adapter' aangeven. Terwijl het gaat om een ATI Radeon HD 7450.

Heb zowat elke driver geprobeerd, zonder enig succes. PC draait op Windows 7 Ultimate (64bits).

Kan iemand mij hierbij helpen?

Bij voorbaat dank!

:( Open je kast en kijk even ook of niet misschien en toevallig videokaart beetje los is ?? of kabeltje niet ook los of beschadigd is ..

Hier voor zekerheid ook een link om driver te downloaden -->> http://www.amd-drivers.com/download-RadeonHD7450-graphics-driver-for-Windows7-64bit.html
Bedankt voor je snelle reactie!

Kast ligt open en alles lijkt in orde te zijn. Geen beschadigde en/of losse kabels. En die driver is één van de drivers die ik heb geprobeerd, haha. Zonder enig succes helaas.

:confused: Helpt dus niets als je video-kaart er-uit haalt en opnieuw op plaats zet ?

hoe kijk je jouw video-kaart via welke programmaatje ? via Speccy misschien of via ApparaatBeheer ?

Laatst bewerkt:
:confused: Helpt dus niets als je video-kaart er-uit haalt en opnieuw op plaats zet ?

hoe kijkt je jouw video-kaart via welke programmaatje ? via Speccy misschien ?
Zowel via Speccy als via Apparaatbeheer geeft 'ie 'Standaard VGA Adapter' aan.

Echter, er staat wel steeds een productID bij. En als je die google't, dan geeft 'ie aan dat het wel de productID is van de Radeon HD 7450.

Dus de PC herkent 'em tot op zeker hoogte.

Dus onder ( in apparaatbeheer ! ) beeldscherm adapters staat 'Standaard VGA Adapter' ?? maar das' geen dus ATI Radeon HD 7450 en hoe kom je achter dat die wel deze ATI is via gewoon ID product code ?

:( Volgens mij of is video-kaart kaduuk en werkt niet meer of is wat anders aan de hand :(

P.S. je hoeft niet alles quoten :(

Laatst bewerkt:
Het is misschien ook wel handig om te vermelden welke drivers je allemaal hebt geprobeerd. Ik neem aan dat je al geprobeerd hebt om de drivers via de officiële site van AMD te downloaden:

http://support.amd.com/en-us/download

Let op: er zijn verschillende drivers voor notebooks en desktops (mocht je dit nog niet weten).

Indien je een merk PC hebt kan het zijn dat je de drivers op de site van de fabrikant moet gebruiken i.p.v. de drivers die op de site van ATI/AMD staan. Dus heb je een merk PC, dan ook het merk + typenr. vermelden a.u.b.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan